Rädd för mig själv?
Jag har adhd och vet om att jag har svårt med känslorna, och jag är så rädd att jag ska börja psykiskt misshandla min nya kille som jag träffat. Jag tycker så mycket om honom, men jag vet att när jag är arg så blir jag förbannad utan dess like.
Han är verkligen jätte fin mot mig, trotts att han har det tufft… ville mest få ur mig det antar jag, men tips uppskattas, även om jag har haft min diagnos i 7 år nu och i stort set vet vad jag kan och inte kan göra när jag är arg för att göra det bättre
visste inte riktigt var tråden skulle hamna! Förlåt om det blev fel
Medarbetare på Skor iFokus
Jag har inte adhd, men innan jag lade om kosten och uteslöt snabba kolhydrater och gluten åkte mitt känsloliv upp och ner. När jag blev arg kunde jag inte kontrollera min mun. Det kom grodor och anklagelser. Nuförtiden är jag stresstålig och har mycket lättare att kontrollera mig. Jag är inte så rastlös så jag klättrar på väggarna som fallet var förr, så fort jag var orolig. Det lugnet jag känner inombords önskar jag alla att uppleva. Det enda radikala jag har gjort var att ändra kosten. Jag märker att jag blir konstig så fort jag fuskar. T o m en chokladbit eller en svagdricka gör skillnad. Det sporrar mig att fortsätta med den glutenfria kosten. Kan hända är det hormonobalans som framkallar denna rastlöshet.
Kanske borde testa.. men är laktosintolerant också, samt försöker undvika kött, så choklad och sånt är den enda lyckan i matväg jag har kvar D: men att dra ner lite på det kanske hjälper lite också?
Testa med kokosolja, en tesked morgon respektive kväll. I försök man har gjort i USA och Kanada fick många patienter förbättring i neurologiska systemet. Jag tar den på fastande mage före frukost och undviker snabba kolhydrater som pesten. Det tar tid att reparera skador som gluten och socker orsakat i vår kropp.
Jag tycker du ska ta reda på när och varför du blir arg och varför du blir så arg att du tappar kontrollen. Jag har också haft samma problem, men det bottnade i traumatiska upplevelser från tidigare i livet som jag inte kunnat "få ut" och då kom det ut genom att jag blev rosenrasande och såg rött.
Försök att lugna ner dig själv när du blir arg, genom att fråga dig själv:
-Ok, varför blir jag så arg nu.. försök hitta känslan och den verkligen orsaken bakom det hela. Lycka till. kram
Jag vet ju precis varför jag blir arg, för jag har just en ADHD diagnos (en på riktigt, inte sen där de flesta får när de är 15…)
Kan liksom inte hantera mig själv, och om jag tänker på varför jag är arg, blir jag ÄNNU argare.. det blir en ond spiral typ :/