Blåmärken på benen?
Hej! Jag har känt min kompis "D" i ca fem år och hon har alltid haft blåmärken på benen. Jag börjar misstänka att hon misshandlas av sin lådsaspappa hemma. Han har alltid varit elak och fått henne gråta när jag är med. Hon visar aldrig benen annars men ibland när det är varmt drar hon upp byxorna. Jag har frågat henne för ca 2 veckor sen varför hon har blåmärken på benen. Alltid samma svar- jag vet inte. Jag vet inte vad jag ska göra åt saken, men varför har hon blåmärken på benen och ingen annan stans? Hjälp snälla.
Misstänker du att hon blir misshandlad så tycker jag du ska fråga henne. Det är svårt att göra något utan hennes medgivande, men du kan anmäla din oro till socialtjänsten.
// Lise
When nothing goes right, go left!
Hon kanske blir sparkad på benen?

Jag tänkte bara inflika att blåmårken (särskilt på benen) inte nödvändigtvis betyder slag eller sparkar. Jag har tex väldigt ytliga blodkärl på benen, och det i komination med min bleka hy gör att det räcker för mig att titta på ett hörn för att få ett blåmärke, typ. Det är extremt sällan jag haft färre än fem blåmärken på kroppen. Skickar med en bild på hur jag ser ut efter att ha tränat PoleFitness en dryg timme ;)
Däremot berättar du TS om att pappan är elak i andra fall, och det ska man ju såklart ta på allvar.