Får dig att verka galen
Han förnekar saker som ni båda vet har hänt.
Till exempel att han har kränkt dig.
Han påstår att du ljuger eller inbillar dig.
Han får dig att tvivla på det du hört och sett, till och med tvivla på ditt förstånd.
"Det har jag aldrig sagt!"
"Du måste vara galen"
"Du hittar bara på!"
_**Detta är hämtat från http://www.psykiskmisshandel.se/index.html**_
LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus
Det där är nog vanligt.Men det behöver inte vara Manen…….
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja visst förekommer det. Till slut så börjar man ju tvivla på sig själv…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Japp…här fick man missam höra nästan varannan dag att man skulle vara inlagt på psyk….för enligt min ex så var det där jag hörde hemma. Jag sa till han några gånger, att va bra då tar vi båda två och åker dit då så kan jag förklara för perssonalen där att DU anser att jag ska vara inlagt där, så får vi se vad de säger, då fick jag han oftast att bli tyst. Sedan saker som han gjorde och sa, det hade han oftast inte gjort eller sagt utan det var jag som det hela felet var på, och det var jag som hade sagt saker och gjort.
Kan inte fatta i vilken värld dessa människor lever i som beter sig så här…….
Mirjami, sin alldeles egna värld.
#4 Japp, det måste vara deras engna värld de lever i……….Blir bara rätt så chockad över hur vissa kan bete sig så, men det kanske är något som fattas innanför pannan så att säga!!
Mirjami.. NÅGOT???????? Allting, i stort sett utom reptilhjärnan, vill jag kalla det….
#6 Kan bara hålla med dig om det!!
Allting var ju bara mina "sjuka" fantasier, jag tålde ju inte skämt. Och ibland gick hans humör så väldigt mkt upp och ner så man frågade sej själv. . .men hallå var inte du arg alldeles nyss och nu gråter du, snart vill han väll kramas. . .slog aldrig fel!
Konstigt att de kan skämta men inte man själv…så man kan göra vad man vill och sedan säga till den andra…va tåll du inte skämt. Ja, jag vet har varit med om det själv ochså….allt han sägen ska man tåla, men han ska inte tåla något.
Ja, jag slutade att skoja och skämta med mitt X. Han tålde inte ens att förlora i skitgubbe utan att bli arg.
Det där är saker som jag får höra av min mamma. Nästan varje dag. Nu har jag vaknat upp och kommit på att jag inte behöver tolerera det
#11 Starkt gjort!!
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!