Löften
Jag sa " Vad som än händer så kommer jag alltid att finnas här hos dig, med dig. Det är att älska någon att vad som än händer vara trofast för man älskar den andra.
När han hade krossat mig och jag var påväg att fly, då kom han med just det, " Jag älskar dig saga och du sa att du skulle vara kvar vad som än händer, jag kan inte söka hjälp om inte du finns kvar hos mig, jag klarar det inte utan dig.
Men det jag inte hade sagt till honom och som han inte förstod, var att om han skulle håna mig, smutskasta mig och skrika hora till mig, då skulle jag inte stanna hur mycket jag än älskar, jag kan inte försumma hela mig själv för att jag älskar någon annan. Det är inte kärleksfullt att misshandla psykiskt, den som vill bryta ner mig kan jag inte stanna kvar hos, även om jag älskar. Där går min gräns. Överleva och gå eller dö och stanna kvar.
där brytar jag mitt löfte……
Jag valde att se efter om det finns någon som jag kan ha ett kärleksfullt liv med, även om vägen dit skulle bli smärtsam och ensam. Men min dröm är att ha kärlek i mitt liv<3
Bra att du valde dig själv i första hand.