falla offer för "hackare"
Hej!
Jag har en teori :) Är man en sårbar och känslig person så känner folk av det, speciellt personer som vill ha någon att trycka ner för att känna sig bra själva.
Så bygger man upp sig själv, så syns det och det är inte roligt att hacka på en person som är säker och stabil, dom kan man ju inte bryta ner, dom kommer man inte åt. Man kan inte rubba en person som står stadigt.
Så vill man slippa hackers, och då menar jag inte hackers som hackar sig in på datorer, utan nu snackar jag om "människohackers", som hackar sig in i folks själar. Då gäller det att göra sig hel och säker inifrån och ut, då är man inte intressant för mobbare längre.
Jag kommer absolut alltid ha detta som mål, att bli hel och ta all hjälp jag behöver för att bli det. För jag vill slippa människor som hackar och beter sig illa och som tror att dom kan göra vad dom vill med mig och som får mig att gråta och känna mig värdelös och dum.
Sätta upp sina gränser handlar inte bara om det verbala, utan också om att sätta gränser för sig själv, så ingen kan få tillgång till ens innre, om dom bara vill in för att såra.
Om någon beter sig illa, stäng dom då ute, sök inte efter bekräftelse från dom. Dom kanske inte vill att du ska höra av dig mer, hör inte av dig mer då, ge dom inte ditt lilla fina hjärta, spara kälek till dom som respekterar dig och som tycker om dig som du är. Man skall känna sig accepterad och omtyckt av äkta vänner. Gör man inte det så är dom bara "FEJK".
Sååå, fall för kärleksmänniskor in i kärleksbubblan, istället för att falla offer för människohackare:P
peace!<3
Jag tror att vissa mår psykiskt bra av o hacka på andra. Dom letar efter sårbara människor o hacka på, för att dölja sina egna fel o brister.
Jag kallar dem för ENERGI - TJUVAR!!! Finns många sådana som tycker att det är enklare att lasta sina problem på andra.
Jag har svårt o föreställa mig hur man kan må bra av o hacka på andra människor. Jag ser det varje dag , i min omgivning, på andra fokus sajter. Varför har vissa ett starkare behov av o trycka ner andra. Höja sig själva till skyarna. Jag är glad att jag inte har sådana behov.