Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett01-allmänt
Läst 1199 ggr
Sagalilla
0

överkänslig?

Det kanske inte alltid behöver heta misshandel, det räcker egentligen att en person inte vill ens bästa, inte visar omtanke eller ens bryr sig.

Det är inte ens egna fel att andra kan behandla en illa.

Varför känns det ofta som det är ens egna fel när människor kan vara elaka emot en?

och hur skall man bryta att vara destruktiv emot sig själv, hjälper det med terapi?

EmelieGustavsson
0

jag är också väldigt destruktiv mot mig själv.. skadar mig själv och människor runt omkring mig. Även om jag vet innerst inne att jag gör fel. detta har slutat med att väldigt många kompisar har lämnat mig och min pojkväns kompisar vill inte ens komma hem till oss när jag är hemma. Jag kan också vara ganska negativ ofta vilket stör mig, men hur jag än försöker så blir det bara fel.

vet inte hur man ska fixa det, men..

ceccie
0

#1# du har i alla fall tagit steget ut o berättat. Det är modigt och början på nåt bättre.

ceccie
0

Jag är uppväxt i en dysfunktionell familj. Där jag har blivit kränkt av min mamma varje dag under min uppväxt. Och jag blir även kränkt i vuxen ålder. Av henne. Jag tror man blir hjärn tvättad till och ta på sig skuld ifrån andra. Jag har tagit emot mycket skuld ifrån min mamma. Och det har fått mig och må dåligt.

Geru
0

Terapi hjälper om du vill att det ska hjälpa och inser vad du behöver hjälp med, någonting som man ofta också tar upp i terapi.

Jag förstår precis hur du känner dig, och är en rätt överkänslig person själv.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking