Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 7179 ggr
elias123
9

min pappa slår mig :(

Hejsan. Jag ville bara sklriva av mig, men nui får inte säga nåting till sosialen eller polsen, jag litar på er. de är så här att jeg är 14, och bor med min mama men på heljer åker jag till min pappa som bor i kiruna. när jag är hemma hos honom på heljerna så slår jag mig jäte ofta och säger att om jak säger nåttink till polisen så komer han att slå mej ännu mera. Jag är rädd för honom, han låser in mig i källaren.

mina lärarer undrar varfor jeg har så mycket plåmärker på kroppen men jeg jag ljugger och säger att jag bråka med mina kompisor.

snälla va ska jeg ta mig till?? behöfer hjälp. jeg vet att deta låter ovärdigt men tro mig, jeg behöver hjälp.

(förlåt för dålig svensk men jag flyttade hir från finland)

mau5
1

Detta är Elias pappa, kollade igenom Elias historik och det är helt sjukt att han "skriver av sig" falska saker till främlingar. Det är sant att jag slår honom regelbundet, det finns ingen lag mot att straffa sin son när han hittar på bus. Det där om att låsa in honom i källaren var en kväll när jag var riktigt jävla förbannad på dig Elias, och du vet att du förtjänar det.

Ungdomar som missbrukar knark och drar hem småflickor bara för att ha sex med dom anser jag förtjänar att bli straffade på detta viset. Sist jag hörde av dig så hade du gjort någon 11 åring gravid, du ska veta att jag tänker resa till dig och din moder nästa helg. Du kommer inte undan mig Elias, jag kommer straffa dig även om du gömmer dig hos din mamma.

elias123
0

nej!!! detta är sant, allt är sant. det är du som ljuger, alla vet det. du är sjuk. du misshandlar mig. jeg har blåmärken överallt. jeg tänker gå till polisen.

snälla. kan någon hjälpa mig?? snälla.

minaninar
0

du ska ringa hit: http://www.bris.se/?pageID=14

DU bestämmer vad du berättar och vad du vill ha hjälp med. De hjälper dig. Samtalet kostar dig inget. Gratis.

Där kan du se telefontiderna.

Vet din mamma om detta? Skulle hon förstå om du berättade? Kanske slog han henne också innan de skiljdes? Om du tror din mamma kan hjälpa dig borde du berätta. Du ska inte åka och hälsa på din pappa om han slår dig.

Var bor du själv? Det här är i stockholm, men om du bor på annan plats men berättar vad ditt problem är så får du hjälp att hitta hjälp där du bor. Dessutom kan du få hjälp med tolk )ifall du har svårt att förstå eller förklara på svenska).

http://www.bup.nu/

dem kan du kontakta per mail eller på telefon, i fältet till höger kan du hitta bup i stockholmsområdet samt i resten av landet.

Eller ring sjukvårdsupplysningen:

08-320100

där tror jag du kan ringa dygnet runt.

Kvinnofridslinjen (020-50 50 50) är en nationell stödtelefon för dig som utsatts för hot och våld. Du som är anhörig eller vän är också välkommen att ringa till oss. Vi har öppet dygnet runt och du ringer oss gratis oavsett var du bor i Sverige. Ditt samtal syns inte på telefonräkningen.

http://www.kvinnofridslinjen.se/

Dit tycker jag du ska ringa för de har jourtelefon dygnet runt och de hjälper ju också barn och ungdomar till våldsamma fäder. De vet om inte annat hur du ska göra.

Ingen av dessa ställen skulle göra något mot din vilja, de finns där för att hjälpa dig så som du vill bli hjälpt.

minaninar
1

Ursäkta men är detta seriöst? Ok hur det än är: ifall du behöver hjälp så har du info där ovanför. Är ni bara några som larvar er så är det rätt fånigt. Men kanske kan infon jag postade hjälpa nån annan..Obestämd

Grodan
7

Nej, inget här är seriöst. Det är bara tonårskillar som larvar sig.

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Ratlings
0

Du kan ringa BRIS som personen ovan skrev eller så går du till socialtjänsten och berättar hur allt ligger till. Lycka till!

// Lise
When nothing goes right, go left!

Hawknestgrove
0

#5 hoppas det….. Vet ietn hur vi ska tackla detta. Kontakta sajtvärden…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Michaela-N
7

Haha, det här är två kompisar som bara vill se vad de kan få för svar här… är helt övertygad om att de sitter med varsin energidricka och en påse chips och njuter av att alla tar deras inlägg så seriöst… om ni går in på deras sidor och tittar på deras tidigare inlägg förstår ni vad jag menar.

Hawknestgrove
0

JA troligen. MEn vi som medisar ska vara försiktiga och hellre fria än fälla på en sån här sajt….Vi inväntar besked från sajtvärden.

minaninar
1

# Jag hade aldrig brytt mig om att svara om jag sett kommentar 1 och 2.. de visar ganska tydligt vad det är fråga om. irriterande att sitta o skriva ett långt inlägg när det bara är någon som ropar varg..Obestämd

mau5
0

#8 Herregud.. Hur visste du?

haha april april :D

ceccie
5

Omoget och hålla på och tönta sig om ett allvarligt ämne. Jag har personligen kontakt med killar som hamnat snett pga bråk och misshandel. Tom med killar som tagit sitt liv med droger. Och en kille har hängt sig. Det är inte skoj och hålla på o ljuga .

Hawknestgrove
3

Ok, då tar jag bort tråden. Sajtvärden får ta fram den i så fall om det är ok för henne.

Låser till en början så att folk ser,

Inlägget är låst för nya kommentarer