Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett01-allmänt
Läst 1917 ggr
Sagalilla
0

trött på svin!!!!

Säg ifrån och var jävligt tydlig med att ingen kan trycka ner dig!!!

En liten klok saga: det var en gång en man som hade en åsna, åsnan skulle dricka vatten ur en brunn och trillade ner i brunnen för det fanns inget vatten. Mannen blev ledsen och trodde att åsnan dött av slagen. Så han började slänga jord i brunnen för att kunna begrava åsnan. Men åsnan levde och för varje last jord trampade åsnan ned jorden och till slut så hade han trampat jord ända upp ur brunnen. Han överlevdem, han trampade ner all skit så han kom upp.

Människor som är rätägg och vill andra illa och vill trycka ner, är väldigt svaga personer som bara sprider hämd och hat!

Jag har fått magsår pga stress från nedtyryckande erfaraenheter. Alla sår syns inte utanpå och det är frustrerande. Precis lika frustrerande som det är att en person är jätte snäll på utsidan men är ett svart hål och ett stort svin inuti!

Frusteration av vanmakt vi människor behöver vara med om och lära oss hantera är mycket svårt. Jag har sagt det förut och säger det iegn läs Meningen med våld, av Per Isdahl. Står väldigt bra om vålsd och vanmakt i den, både om den som utsätts och om den som utsätter andra.

Tjejer det vanligaste felet vi gör är att vända våldet och vanmakten på oss själva, vara kritiska från oss själva, vi tycker att det är vi som är fel, tror det är vi som gör fel, vi skadar våra kroppar och skadar oss själva på olika sätt när andra gör oss illa. Det är ju när andra gör oss illa som vi verkligen skall ge oss själva kärlek, bekräftelse och stöd!!!!<3

I grupp blir vi starka!

LYSSNA PÅ DENNA LÅTEN: Ju mer dom spottar, av kapten röd.

DEN ÄR GRYM!!!!!!

Glöm inte att göra sånt som lyfter upp er, gör  det ni tycker om och som du blir glad av. Jag blir upphöjd av att dansa street, sjunga, måla, umgås med snälla vänner, skriva av mig, vara med här på misshandel iFokus och att träna och äta bra mat mm………

KÄRLEK!!<3

sagalilla

[trollskogen]
0

Mkt bra skrivet!