Skriva artikel om ondska
Jag måste skriva en artikel om ondska. Har inte riktigt bestämt mig vad jag ska skriva om och undrar därför om någon har tips?
Jag själv har varit med om en del saker, men jag är lite osäker på om jag vill berätta det i min artikel. Jag skulle gärna vilja dela med mig av erfarenheter, men på ett diskret sätt, så att det inte märks att det är mig själv jag skriver om. Vet heller inte artikelns syfte.. Skriver jag om misshandel/mobbning eller att jag har sett saker för några år sen, så finns det ju inget ''syfte'' med artikeln så att säga.. Så, någon som har tips och råd?
Ingen som har tips? :)
skriv i så fall så at du inte röjer dig. Ändra platser, namn och tider….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja det skulle jag kunna göra. Men har ni förslag på vad jag kan skriva om? Och vad kan jag ha för syfte med att skriva om allt som har hänt?

Vad du ska skriva om kan nog bara du bestämma.
Syftet heter nog Terapi, det är bra att skriva av sig även om man gör det som en uppsats eller artikel.
Syftet kan också vara att få andra att se sin egen situation i ett nytt ljus.
LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus
Nu är det väl överspelat tiden går ju, men jag måste säga att om man ska skriva om ondska så ska man veta vad det är och det vet man bäst om man som offer har upplevt det själv.
Annars ska man hitta på ett scenario och det blir oftast inte en bra historia om man nu inte är en psykopat förstås.