skulle behöva lite hjälp..:(
Jag blev misshandlad o nedtryckt i mina tidigare förhållande, sen träffade jag en kille som jag blev hur kär som helst i. Vi träffades fram o tillbaka i 8 månader. Men d finns tedenser hos honom som jag känner igen. Han är oftast väldigt snäll, men så fort jag säger något "fel" så blir han jätte arg och ber mej hålla käften. Jag är inte rädd för personen, men jag har vädligt stor respekt för honom. Vi har skoj bråkat osv, men ibland känns d som att d går ut i allvar. Och säger jag något till honom om det så kommer han på massa undanflykter att jag.. bla bla.. Sedan sa jag till honom att vi skulle sluta träffas att vi inte skall ha ngt med varandra att göra. För han sa att han inte hade samma känslor som jag. och att jag var desperat efter ett förhållande när ja träffat honom i 8 månader. Men nu efter några veckor saknar jag honom fruktansvärt mycket, och ja strävar o kryper efter honom hela tiden. Och vi jobbade tillsammans för någon vecka sedan. Och då frågade han om vi kunde träffas och då sa jag rakt nej. Då blev han sur men skrattade o la ner mej i golvet och sa att vi skulle träffas. Efter ett tag reste han sej. Och jag sa att ja bestämde själv vem ja träffade och inte träffar. Och han sa att d var han som gjorde det. Det kändes så himla konstigt när han gav mej en speciell blick o sa att han bestämde.. Jag vet inte om det var på skoj lr allvar. Men känns som om jag inte kan släppa honom eftersom jag träffar honom varje dag på jobbet. Jag börjar bli väldigt nedstämd o inget är roligt längre. När d händer något som är lite jobbigt börjar jag gråta. Fick panikångest för ett tag sedan när min låtsas pappa sa te mej om ngt. Började andas, men kändes som ja inte fick luft. skakade och grät. Men då pratade jag med min mamma efter det och sen dess har d aldrig hänt igen. Men jag vet inte hur jag skall gå till väga för att bli lycklig o glad igen. Att träffa en annan kille funkar inte, känns som ja gör fel mot den killen jag träffar eftersom jag har känslor för en annan.. Kan någon hjälpa??
Jag tycker att du ska bryta med denna kille om du bara kan. Du måste tänka på att du ska må bra och så länge han finns i din omgivning verkar du inte må bra. Sedan hans betende mot dig tycker jag inte är aceptabelt….och det du känner att det går för långt från hans sida.
Jag tycker så att bryter du med denna kille var ensam och sedan får tiden visa när du kan gå vidare och kunna träffa någon som du kan lite på….och att du själv mår bra i det förhållandet.
Önskar dig lycka till du har hela livet framför dig!!! Och var rädd om dig!
baaaambi jag håller med MIRJAMI att bryt med den där killen så mycket det går. Om du jobbar med han så går det ju inte där men ha inte med han att göra på fritiden.
Du ser ju redan tecknen hos denna kille så försöka att undvik han långt det går.
Var hellre ensam än att hamna i en relation där du kommer råka illa ut. Jag är säker på att du med tiden kommer hitta en kille som passar dig och som behandlar dig väl.
JA jag säger samma sak. Spring så långt du kan. HAn är farlig! HAn har redan undergrävt dig. OCh varför börja tänka på någon ny ännu? Det kan gott vänta , du behöver samla dig och få känna av hur du kan klara dig själv. Vilket du kan. Den mannen är farlig. Undvik! JAg ser varningssignaler så det bara visslar om det.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Om man mår dåligt med den man umgås med, vare sig det är en tjejkompis eller ett förhållande, då är det inget bra förhållande eller vänskap. I ett förhållande ska man känna sig trygg, lätt, glad och känna glädje att umgås. Nu menar jag inte att man inte kan bli osams, för det blir ju de flesta. Men längst där inne i hjärtat så ska det kännas tryggt och bra. Inte en tanke ska finnas på att något är galet.
Du berättar att du är inte rädd för honom, men känner stor respekt.
Att du ställer frågan tyder på att du inte känner dig trygg med honom, eller?
Precis som tidigare talare så håller jag med, avsluta detta! Var med dig själv och hitta en trygghet med dig själv utan förhållande.
Lycka till!
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
ja och alla här talar av många års erfarenhet och känner lössen på gången. Så vi vill INTE se dig i några tidningsrubriker…..
Få ut honom ur ditt liv. NU. Jag känner igen beteendet, de erkar hur jävla snälla som helst, men ett litet fel och herregud helvetet bryter löst. Get out of that relation. Flytta, byt jobb, vad som helst för att komma ifrån honom. Ett råd från en orolig tjej <3

Dessa killar är duktiga på att bolla med ens känslor.De "manipulerar" ens självkänsla åt båda hållen,och får känslorna att rasa upp och ner.
Ibland undrar jag om det inte är dessa starka känslor de är så duktiga på att framkalla för sin egen tillfredställelses skull som vi misstar oss för "kärlek"från vår sida.
De är duktiga iaktagare,de ser nyanserna i din sinnesstämmning,de vill att du ska bli lycklig,för att kunna sänka dig i den djupaste förtvivlan.
..och sedan iakta effekten och få känna tillfredställelsen av betydelse hos sig själv.
De uppfattas som karismatiska och charmerande av sin omgivning.Ingen anar vad som pågår,de är duktiga på att dölja det inför andra.De har en känslig,skadad sida i sitt inre,från sin barndom,ofta med misshandel med slag mot huvudet…och man vill skydda och ta hand om dem,och känna känslan av att vara den ende som betyder något.
Ofta har man liknande upplevelser själv från sin egna barndom,och känner djup gemenskap.Helt enkelt ett igenkännande,en "hemma"-känsla.
BRYT DEN KÄNSLAN.. och gå snabbt åt andra hållet,utan att se dig om.
JA det värsta är ju, att för den vanliga omgivningen, så är ju dessa män så charmiga och goa! INGen vill ju tro att de är såna monster som de är.
Du är värd så himmla mycket mer, tusen gånger om!
Det är svårt att bryta gamla mönster,tankar och känslor,
hur har du det runt omkring dig, vänner?Att hitta på roliga saker kan hjälpa till!
Någon du litar på? bostad?Ibland kan det hjälpa att komma någon annan stans så man få perspektiv, en vecka hos någon släkting?
Byta väggar och omgivning ett tag.
Se hur bra du klarar dig utan den här killen-
Du kanske behöver vara själv utan pojkvän ett tag?
Jag lever nu i ett förhållande på lika villkor, men ångrar att jag inte bodde själv ett tag innan jag hoppade in ett nytt förhållande även om detta fförhållandet är annorlunda på ett bra sätt!
Att du känner "skuld" för att vara eller ha känslor för någon annan kommer att försvinna, så fel och att du som sagt har så högt värde att ingetska få hända dig. Skoj kan lätt bli allvar-
Kram och tänker på dig!Du har en chans att ta dig loss och ur detta innan det utvecklas ännu mer åt fel håll!
Att bryta helt kan göra väldigt ont i början, men sen är det så skönt och leder till bättre självförtroende. Var snäll emot dig själv och ta hand om din kropp och ditt välmående och ta hand om dina sårbarheter till exempel, sömnen, maten, motionen och fritiden. Gör sånt som höjer upp dig och får dig att bli glad. Du behöver allt stöd du kan få nu, både från dig själv ochh från din omgivning!
Jag önskar alla underbara människor som är alldelles för snälla här, de allra allra bästa i livet! och att vi ska vara snälla emot oss själva och bygga upp oss och bli starka och självständiga.
kram!
underbara råd och text från sagalilla!
Börja med att älska dig själv och vara din bästa vän, sen kan du älska någon annan och även tycka att du förtjänar äkta kärlek tillbaks. Drar man sig bara till killar som inte är kärlek, utan elaka, då ligger problemet i oss själva och då måste man börja i sig själv först och komma underfund med vad man behöver hjälp med, hur man vill leva, vad man tycker om, vad man vill ha och bli en stark personlighet som bara utstrålar stabilitet och glädje och kärlek. Då kommer en sådan kärlekskille dyka upp:) garanterat! Vi får jobba med oss en tid, så sådana underbara killar ser oss och att vi ser dom och letar efter medveten äkta kärlek. Istället för att leta undermedvetet efter elaka personer som inte visar kärlek och som matchar vår svaga känsla. Vi är inte värda det sämsta, utan det bästa!!! peppa peppa peppa!
Alla har sagt så jättebra råd åt dig redan. Skulle du våga prata med din arbetsgivare (eller den som anställer personer) ifall det skulle finnas möjlighet att på nåt sätt ordna så att du o ex inte jobbar tillsammans?
Sköt om dig! KRAAAAM!
Kan inte annat än att hålla med alla andra här.. bryt kontakten med honom. Ta hand om dig!