Alkoholist!!
Nu behöver jag verkligen era råd. Ska jag tala om för soc att han är alkoholist, jag vill inte att barnen ska bo hos honom, men han får gärna träffa dem, han dricker nästan varje dag kommer hem på nätter och spyr ramlar och för oväsen, min pojk som är 15 brukar då hjälpa sin pappa jag tycker så synd om honom att han ska behöva se sånt, mina andra pojakar som är yngre 9.13 år har sett honom flera gånger med.jag tycker så synd om barnen när han för sådana djud, rädd att dom ska vakna… HJÄLP TROR NI ATT SOC TROR MIG IFALL JAG TALAR OM HUR HAN ÄR. JAG VILL HA ENSAM VÅRDNAD OCH FLYTTA HÄR I FRÅN TILL EN ORT SOM LIGGER 1 TIMMA FRÅN DEN ORTEN JAG BOR NU!!!
Självklart skall du vara ärlig och tala om allt för soc och de kommer absolut att tro dig. De har arbetat med många alkoholister och de kommer märka på din man att han hör till den gruppen, de är vana vid allt. Så vara bara dig själv och prata utifrån dig och dina barns bästa och var ärlig hela tiden. e kommer märka att du talar från ditt hjärta. De som jobbar inom den yrkesgruppen har själva valt ett yrke för att de vill hjälpa och stötta andra människor. Så även i ditt fall, de har valt sitt yrke av en anledning, de brinner för att hjälpa utsatta och vill göra förändring i samhället. De kommer vilja förändra din situation också och barnens när de får höra allt du har att berätta om din och dina barns situation.
STOR KRAM!!!
Tonelisa, det allra värsta du kan göra är att kräva ensam vårdnad. Då räknas du som inte samarbetsvillig och kan förlora på det. Däremot, så tala om att han har problem med alkohol, att han är full så barnen ser det. det finns ingen dokumentation på att han har varit full? Vore väldigt bra i så fall. En alkoholist förnekar ju i det längsta att han har problem med spriten, även för sig själv. Så han kommer blåneka. Delad vårdnad betyder INTE att barnen SKA bo 50/50 hos vardera. Det är många som tror det. Delad vårdnad borde egentligen heta delat ansvar. De flesta har delad vårdnad med boende hos den ena parten. Sen har den andre parten umgängesrätt som ni måste komma överens om antingen själva, eller om ni inte kan det, så får soc hjälpa er att få igång ett fungerande schema.
OCh den delade vårdnaden betyder ju att båda föräldrarna bestämmer om dagis, skola osv.MEn era barn är så pass stora, så det är inte så mycket att bestämma om utbildningsmässigt.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....