Kontaktuppgifter
Hej, jag och mina vänner åkte till en by idag eftersom att de hade kallat en kompis b.la. neger, negerslakt osv. Killen som blev kallad detta är 11 år och kan förståerligen inte stå upp för sig själv mot äldre killar, jag och mina vänner är 15-16 år. Rasisten som vi skulle prata med hade ringt polisen eller någon förälder. Iallafall kommer vi dit, rasisten och hans kompisar cyklade därifrån men vi lyckades hitta dom. Polisen kommer fram och alla mina vänner springer förutom vi 5 som stannade kvar, alla är 15, polisen frågar vad vi gör där och spelar elak och kallar oss b.la. jävla mongon, att vi skulle dra åt helvete, att vi var idioter m.m. Jag kände mig faktiskt illa bemött av poliser även om dom trodde att vi skulle misshandla rasisten, vi ber hemskt mycket om ursäkt men enligt han godtar han inte ursäkter, han tar våra kontaktuppgifter och kände tydligen vår rektor i skolan, han ska besöka oss nästa vecka sa han. Jag undrar om poliser verkligen får säga såhär och eftersom att vi inte hade gjort någonting, kan dom polisanmäla oss? Jag vill verkligen inte att mina föräldrar får veta detta.
Vi skulle inte åka dit för att slå någon, 11 åringen sa att dom skulle slå han och att han inte ville det, vi skulle bara dit för att se till att det inte skulle bli något.
Hej! Vad tråkigt att polisen är så oproffisinella att de kallade er nedvärderande saker. Det är maktmissbruk. =/
Jag vet verkligen inte hur detta fungerar, kanske någon annan vet hur det är med polisen, om de får ta kontaktuppgifter utan att något brott begåtts?
Medarbetare på Misshandel iFokus
/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)
ja, misstänker de att vidare brott så kan de det…
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vilken tragisk historia hannebanne….
Måste först berätta, att nu är det ju så, att man får inte ta saker i egna händer vad det än gäller….vet, det kan vara väldigt frusterande många ggr….men som sagt var så är det så…
Och i denna situation så kan det ha sett illa ut, när ni kommer på cyklar ett helt gäng…/fatta det av din beskrivning, att ni oxå hade cyklar/
De som du kallar rasister, blev nog väldigt rädda och därför ringde polisen, eller som du säger någons förälder….
Allt detta blev ju så fel från början…det hade nog varit allra bäst om ni hade tagit kontakt med skolans lärare eller rektor på en gång istället, och berättat vad denna 11 åring råkade ut för….då hade ni gjort helt rätt…för som det är nu så blev det ju som sagt var väldigt fel….
Polisens agerande var oxå helt galet, så får det inte gå till alls, och jag hoppas verkligen att ni skärpte er och var respektfulla, så att dom inte kan påstå att ni provocerade på något vis till deras handlingssätt….
Sen tycker jag inte att du skall behöva vara rädd om dina föräldrar får veta, för som du beskriver så finns det inget att vara rädd för…ni gjorde det ni tyckte var bäst för att hjälpa denna lilla kille…så berätta precis som det är o var…
Hoppas att det reder ut sig för dig o dina kompisar…och jag är absolut på din sida om att hjälpa andra som blir utsatta för mobbing eller annat…men vänd nästa gång till någon vuxen som du litar på…
kram från mig
Tack så mycket för era svar, jag kan se hur en hotbild bildades när vi kom dit, byn är liten och vi var ungefär 20 stycken som kom dit eftersom att rasisten hade skrivit till 11 åringen på facebook att dom har knivar och sånt, jag och de 4 andra killarna som pratade med polisen skulle inte slå någon, däremot tycker jag att poliset som kallar folk mongon hycklar eftersom att mongolider är en folkgrupp och att dmsäger det kam det ses som rasism. Nu är det så att det har skrivits en artikel om oss på tidningen där det sägs att vi kom dit och skulle pryla någon, något som vi inte änns hade tänkt på. Polisen sa att dom skulle hälsa på oss nästa vecka och då hoppas jag på att kunna säg som det är, vi sa sanningen till polisen redan när vi var där men dom fortsatte att vara hotfulla. Tack för svaren alla, jag uppskattar det!
Men.. tidningen? Herregud. De skrev inte ut era namn väl?
Medarbetare på Misshandel iFokus
/Lindanserskan (OBS! Copyright på allt!)
Nej som tur gjorde dom inte det.