Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1779 ggr
Humlezurr
0

fråga !

jag har bott själv numed mina pälsbollar sen i nov-09. Pluggar och jobbar och har lyckats ta ett rejält kliv ifrån Mannen jag levde med som gjorde mig fruktansvärt illa. det var psykiskt och fysiskt,mest psykiskt men framföarllt fick han mig att tvivla på hela min existens, jag var inget !! Absolut inget bra och det tog ett tag att få det att rinna av mig. Jag lämnade min stad för att flytta till hans, jag sa upp kontakten med många fina vänner och även familjen blev i kläm.. Psykisk misshandel är fruktansvärt och jag vet att jag har haft tur. Hans ex kontaktade Mig och jag sköt bort henne, jag var för insyltad,för manipulerad,styrd redan.. Jag vet hur Jag kände, jag avskydde hene- hur vågade hon kontakta mig och berätta om sitt, skit samma att det överensstämde med mitt för jag var speciell för honom och vad de än hade gått igenom,var det inte min sak. Jag vet att han har mött en annan, jag har sett deras samtal på nätet och jag ser mönstret, de ord han säger och hur hon sjunker. Jag ser !!! För det var Jag för 3 år sedan.. Jag har ont,inte för att jag vill ha honom utan för att jag inte kan göra någonting för att historien inte upprepar sig.. Kommer jag se henne på stan, kommer hon söka kontakt senare? Kommer jag kunna hålla distansen och låta det vara eller ska jag ? Vad ska jag göra?? Det plågar Mig det här och jag har ont !!!

LuckyLady
0

Ohh så svårt! Det är mycket upp till dig.
Men du kan ju vara den som faktiskt väcker henne och räddar henne från samma skit som du upplevt.

Jag har erfarenheter som en vännina som blev lämnad bakom för att hon skulle leva upp till hans krav.
Jag vet att Ni har det inte lätt och att så länge ni "inte gör något själva" så får ni ingen hjälp.

Så det är upp till oss medmänniskor att agera.
Jag tycker att du ska varna henne.

Första reaktionen får du nog vara beredd på att bli bemött på samma sätt som du bemötte hans X före dig.
Orkar du så låt henne få ringa dig sedan när allt har sjunkit in.

Det beror ju alldeles på hur långt han har hunnit.

Så var förberedd att berätta det viktigaste som du vet komma skall.
Hoppas du förstår hur jag tänker. Kan du förutspå vad som kan, kommer hända henne. Ringer det kanske en klocka när det sedan väl gör det.

Ta gärna med dig lite info, du vet sånt som du hade hjälp av..

Har du tänkt kontakta henne via mail så var försiktigt med vad och framför allt hur du skriver.
Tänk på att det kan vara han som läser!

Jag skulle ta kontakt med henne irl när han inte är med.
Fråga om ni kan ta en fika någonstans, någongång.

Var beredd på att han har utmålat dig som djälvulen själv.
Dom brukar göra så utifall att du nu skulle vilja "förstöra" för honom genom att "rädda" nästa tjej.

Har du polisanmält ditt lidande?
Har hans förra tjej gjort det?
Om inte så tycker jag att du ska göra gemensam sak med X et och polisanmäla honom.

Även om inte era anmälningar går vidare nu så finns dom alltid på honom och det underlättar för alla kommande flickor, vid ytterligare, kommande polisanmälningar.

Lycka till med vad du än tar dig för!

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

Hawknestgrove
0

ja det var utmärkta råd du fick. Lycka till

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....