Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2882 ggr
movingon
0

gå eller inte gå?

jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt, vet inte heller om det jag upplever i mitt förhållande klassas som misshandel.

Innan ni läser vill jag berätta att vi har många bra stunder min pojkvän och jag, jag älskar honom verkligen och han älskar mig. Så tro inte att det bara är dåligt.

Så här ligger det till:

Vi träffades för ett år sedan och har sedan ett par månader bott ihop.

Han är väldigt arogant och stöddig mot alla andra runt omkring och kan vara extremt dryg. Det var han även när vi träffades. Men jag fick se en bild ingen annan såg. han är en go kille, verkligen.

Men så fort vi skämtar med varandra så nyper han mig och kan ta tag hårt i mina armar och ibland min hals. Har fått panik en gång och blivit väldigt rädd, men han släpper genast om han ser att jag blir skraj. Men det lämnar ibland märken. Han har en gång sparkat av mig av stolen på hans jobb. inför alla som var där. det var hemskt pinsamt. Då var han förbannad på mig för att jag tittat på hans kort under ett kort spel.. Han började gråta efter och bad jätte mycket om ursäkt.

Ibland skämtar han och säger saker som: Vem vet, du kanske blir den nästa kvinnan som dödas i sverige? det är ju en kvinna var 9: dag. bara 8 dagar kvar då.. så skrattar han.

jag tar det som ett skämt men ibland känns det inte riktigt så, känns som en varning.

Någon gång för ett par veckor sa han: Jag förstår män som slår sin kvinna, för ni är fan as jobbiga.

Han kommer med sådna meningar ibland.

han har aldrig slagit mig för något jag gjort. Men han kan vara väldigt hård hänt och kan nypa mig när han får en chans. Det känns som att när vi skämtar med varandra så tar han ut all ilska på mig.

Han har en gång även slagit mig hårt på benet med en pinne, men det var också efter ett skämt och vi höll på och fäktades och skrattade, men det var så hårt slag jag fick och det var inget misstag heller.

Så säger han bara att jag ska sluta grina som en liten flicka, har man gett sig in i leken får man leken tåla.

Usch det låter väldigt hemskt när jag skriver detta.

Vi har det skit bra också.

Eller är det bara jag som försöka blunda för något som kommer bli värre?

Några bra råd?

ANNIA
0

movingon Korta svaret. Gå. Bara gå.

Bästa argumentet ger du dig själv eftersom du funderar om du ska gå eller inte. För du har redan känslan att nåt är fel.

Finns inget förhållande som bara är rosenrött eller bara nattsvart utan i alla förhållanden så finns det bra och dåligt. Så man kan inte tänka på att det även finns sånt som bra.

Så om du har möjlighet så bara gå, redan idag.

Mirjami-78
0

Jag råder dig också till att gå. Har han kunnat göra det han har gjort så vad kan han inte göra mera?

Att man även har bra stunder, ja så är det oftast, men fråga dig själv om du tycker det är ok det han gör mot dig?? När han gör saker som skadar dig, när han kör med sina dåliga skämt. Jag tycker inte det är någon vidare bra skämt när han säger till dig att du kanske blir nästa kvinna i Sverige som dör.

Om du bara kan…ta dig därifrån, för du vet aldrig hans hot kan bli verkliga.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

LinnB
0

_"Jag förstår män som slår sin kvinna, för ni är fan as jobbiga."

_Fint.
Jag håller med ovanstående. Till fullo.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Hawknestgrove
0

Dra järnet så fort du nånsin kan. En sån är ju inte riktig någonstans…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

AnnaOlson
0

Kan inte fattar att du stannar kvar alls. Det enda han gör är att drar ner dig och behandlar dig illa. Lämna honom bums!

hälsn Anna

Banankaka320
0

Stick. Sen be du han att skaffa hjälp för hans egen skull.

sandra1977
0

"han har aldrig slagit mej för nåt jag gjort" vad kallar du att bli avsparkad från en stol då??????? ursäkta om jag låter hård..men jag blir faan galen av att läsa sånt här…STANNA INTE!!! vad kommer hända härnest? dessutom psykar ,skrämmer o hotar dej mellan raderna när han säger det där om hur många kvinnor som dödas osv…hoppas att du får kraft att lämna denne kille…innan det är försent!!!!

kram.sandra

Greta1
0

Snälla Movingon,

ta dig ur detta förhållande så fort du kan. Om du fortsätter tillsammans med honom blir du mindre och mindre, det kommer han att se till. Du kommer att få mindre och mindre att bestämma själv, det är han som kommer att diktera villkoren. Stannar du och ni med tiden får barn, blir det katastrof och ännu svårare att komma loss. Då har han en anledning att inte släppa dig. Du skriver att han inte har slagit dig ännu, men han har visat sin makt och det är MAKT allt handlar om. Har du ingen nära väninna (han kanske redan har fått dig att välja bort dem) så sök kontakt med kvinnojouren.

Kram

Lycka till !

SidenMoare
0

Som jag ser det så håller han redan på att misshandlar dig. Både fysiskt och psykiskt. Att hota och hota så du skall frukta för ditt liv…. DET är misshandel i högsta grad.

Visst har ni bra stunder. Det hade jag och mitt X med. TILLS han gick över gränsen och jag fick fly mitt eget hem för att klara livhanken.

Så jag håller med de andra. Gå därifrån. Har du ingen stans att ta vägen så kontakta Kvinnojouren så du kan få komma till deras boende tills du hittar någon annanstans att bo. För din egen skull.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

mia-sofia
0

Snälla du gå då fort som möjligt. Man vet aldrig vad han kommer att göra härnäst.

Säger som #9 du kan få hjälpa av Kvinnojouren.

Lole
0

Stanna inte!! Han misshandlar dig redan, vad kommer hända härnäst. Han tycker ju det är Ok att misshandla kvinnor, hans syn på det kommer inte ändras och med tiden kommer det antagligen bara bli värre och värre. Så GÅ innan det är försent!!

Lycka till!

NaimaG
0

Varningstriangeln lyster tyvärr.
Gå innan det som inte får ske, sker.

Hawknestgrove
0

Vi vill ha dig kvar, inte ha dig som rubrik i nyheterna….

Loveferrets
0

Säger som övriga, gå och vänd dig inte om, detta är misshandel ts, tro på vad vi säger för många utav oss har suttit i denna sits. Som någon skribent sa så kommer du bli mindre och mindre så gå nu medans du har kraft. All lycka.

Lole
0

Hur går det och Hur mår du?

Hausswolff
0

Jag fattar inte varför man funderar på det ens… GÅ bara!

JohannaEkroth
0

min fd sambo nekar fortfarande också allt han jag gjort mot mig,rubricerades som grov kvinnofridskrännkning och var så nära att vli fälld innan jag tog tillbaka anmälan. Man får ju inte tillbaka en anmälan om misshnadel, men jag sa att allt var ett misförstånd och att vi hade pratat igenom om att gå på rådgivning. Men han skulle med stor sannolik ha blivit fälld på grund av att jag hade vittnen och hans sätt att bete sig på förhören.

Vi gick inte på några möten ovch nu har jga flyttat till annan stad ( min barndomsstad med hjälp av soc)

Ursäkta att jag inte kan skriva, sömntablettena har börjat verka. Godnatt Foten i munnen

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

Hausswolff
0

Varför tog du tillbaka anmälan????

JohannaEkroth
0

Rädsla. Han har hotat att döda mig och har en bekantskapskrets som inte är att leka med. Hellre går jag och lever mitt liv något så när öppet, eller så får jag leva under skyddad identitet under resten av mitt liv. Han struntar fullständigt om han skulle åka fast för mord, då har han iaf hämnats mig om han blivit fälld. Och jag vill hellre leva än dö.

Lole
0

#19 Låter förskräckligt! Hur kan man vara så elak mot någon annan?! Hoppas du mår bra nu iaf :)

movingon
0

jag mår bra.

vi är fortfarande tillsammans. Det är inte bara att gå. Det handlar om att ha någonstans att ta vägen, sen skäms jag så mycket inför min famlij och vänner om detta skulle komma fram.

har alltid alltid sagt att jag skulle gå om det vart så här.

Men det har jag inte gjort.

Han har även lovat att prata med mansjouren.

Men jag funderar, men fan det är inte lätt.

SidenMoare
0

Vet att det inte alltid är "lätt" att bara gå. Det finns alltid en massa "orsaker" till att man är kvar. Men BÖRJA förbereda dig på att gå. Kolla vad kvinnojouren har för terlefonnr. tex. prata med dem, om du kan. Kolla var kvinnoboendet finns, förbered att gå när det är läge. Och läget kan komma snabbt och då skall du INTE tveka. Se till att du har lite pengar gärna lite packat om det går. För slagen kommer snabbt de med och blir värre och värre för var gång som det sker. Att han inte slagit mer än han har betyder inte att han inte kommer att slå mera. För det kommer och då faller knytnävarna hårt och skadar. Det är bara början.

Sen skall du INTE skämmas för hur det blivit det är INTE DITT FEL. Jag skämdes med så otroligt. Kunde inte prata med någon tyckte jag.  Men när jag gjorde det, efter att misshandeln varit, fick jag ett enormt stöd av omgivningen. Så misstro inte de vänner och släktingar som du har. Så prata med någon släkting som du kan få hjälp av. Kanske att kunna lämna stan för ett tag. Någon som kan vara till stöd för dig när du går till Polisen, för det måste du göra. Både för din skulle och den du lever med och omgivningens. Bland det värsta människor vet är misshandel av kvinnor och barn och jag LOVAR dig att du kommer att hitta mera stöd än du kan tänka dig idag.

Sen  tror jag INTE på att han kommer att prata med mansjouren. Inte frivilligt. Det är tyvärr bara munläder. De kommer med en massa argument och förklaringar som inte är vatten värda. Tro mig jag vet.

De tänker inte rationellt och då är det knytnävarna de använder istället för ord. Försökte få mitt X att tala om varför. Han sa att allt var mitt fel. När jag frågade vad kunde han inte säga det utan knytnäven kom istället.

JAG ber dig TA DIG DÄRIFRÅN för DIN egen skull.

Välkommen att besöka min Hemsida www.biscayabigpaw.se

Uppdateras ungefär var 3:e dag med nya bilder av kattungarna på deras respektive sidor

Mirjami-78
0

Jag vet att det är inte enkelt. Det tar tid att känna sig även klar för att gå. Inget som man gör över en dag men varje dag tror jag den tanken och känslan blir starkare. Till slut går man tror jag.

Ja hoppas att han ändå  tar kontakt med mansjouren och inser att han skadar dig. Vad du än gör så var försiktig!! Skickar en kram till dig för att du ska orka ta dig ur det där!!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Hausswolff
0

Jag fattar inte varför man är kvar…. Visst, kanske medan man organiserar sin flytt (flykt?), men jag skulle inte stanna en dag längre än nödvändigt.

movingon
0

Han ha tagit steget att kontakta en mansjour. Han ska även ta kontakt med kommunen och se om det finns någon att prata med, mansjouren ligger väldigt långt bort.

Jag tror att han har insett hur stora problemen har blivit och att han gör mig illa.

det känns som han inte varit medveten hur stark han är fysiskt.

Jag vill ändå försöka hjälpa honom ur det här.

En andra chans förtjänar väl alla människor?

Hausswolff
0

Du skriver tidigare att du tog tillbaka anmälan pga rädsla. Skja du fortsätta vara tillsammans med någon som du är rädd för?

Jag fattar att du älskar honom, och han älskar säkert dig (på sitt eget sätt), men det tycks ju vara en destrukti kärlek och bara det att du tog tillbaka anmälan visar ju på att du är underordnad honom på ett osunt sätt.

Lämna honom och låt honom lösa sina problem. Sedan kanske ni kan mötas igen, under andra omständigheter.

JohannaEkroth
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har lämnat honom och flyttat tillbaka till min barndomsstad. (Oj vad gammal jag lät nu!) Glad Oh jag är fri och så stark!

Och här nedan är anledningen till att jag orkade ta det steget. Det är nu som livet är MITT. JAG har fått en stund på jorden. Och jag ska leva som jag vill. Jag vill KÄNNA att JAG LEVER, VETA att jag RÄCKER TILL. Jag har aldrig glömt vem jag var, bara låtit det sova. Kanske hade jag inget val, bara viljan att finnas kvar.

Mm, Gabriellas sång säger allt. Och filmen Så som i himmelen som jag såg för första gången i höstas. Den fick mig att inse.

Hawknestgrove
0

Nej vännen, sån förtjänar inte en andra chans. HAn har nog i så fall redan försuttit den. Så förbered dig på att  gå så fort som möjligt och bättre att du lever och skäms för något du INTE ska skämmas för,än att du är död och är stolt.  Gå, snälla vännen!