Information Italien
Hej, jag bor i Italien sen flera àr. àr gift och har en son + en pà gàng! jag o min son har dubbelt medborgarskap! undrar om vi skulle behòva flytta till sverige om det àr mòjligt? min man misshandlar mig psykiskt och ibland fysiskt! han vill absolut inte att vi àker till sverige eller skiljer oss. undrar om det skulle vara nòdvàndigt om vi kan sòka hjàlp i sverige? eller om det inte gàr att fà hjàlp i sverige iom att vi har dubbelt medborgarskap!
Kanske en dum fråga men kan man inte kontakta migrationsverket eller polis och fråga ?
Hoppas du kommer därifrån för där ska ni inte stanna., hoppas oxå du kan få bra svar här så fort som möjligt. kram.

Ja ni kan få hjälp ifrån sverige om ni har medborgarskap här. Dock så har polisen inte sån stor makt

Eftersom du är svensk medborgare har du samma rättigheter som alla andra svenska medborgare! Det bästa vore om du flyttade hem till sverige, åtminstone för en tid och för att komma bort.
Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?
Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.
Men frågan är hur man ska göra med sonen? man får väl inte lämna landet hur som hälst utan den andre vårdnadshavarens tillåtelse? om ni har delad vårdnad vill säga.?
har du talat med Svenska ambassaden? Börja där….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
jag skulle tala om hur det är hemma och att det är därför jag söker hjälp, ambassaden kan säkert lagen
ja men jag menar, att de kanske kan hjälpa dig med de rent juridiska sakerna så du inte gör fel. För du behöver helt klart hjälp. Nu kanske det är en fördel att vi är med i Eu just i detta fall. HAr du pratat med Svenska Kyrkan där du bor? Eller kyrkan överhuvudtaget? Alla sätt är bra utom de dåliga.
För varken du eller barn mår bra av att du har det som du har det.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur har det gått?
Har ni medborgaskap så ska det väl inte vara något problem , dessvärre har jag inte så stor koll på detta men ring kvinnojouren lär ju kunna ge tips och råd hur du ska gå tillväga. Om du inte har medborgarskap så kan du ju fixa visum som håller högst i 6 månader. hoppas det blir bättre för din del kramar