Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1833 ggr
becka89
0

får ingen hjälp!!

hejsan,

Min killes mamma har kastat ut min kille på gatan för att han anmälde hennes sambo för misshandel för 5månader sen han anmälde även att han halvsyster som är 5år far illa ut hemma hos hans mamma, Då kastade hon ut honom på gatan eller vad man ska säga han får ju bo hemma hos mina föräldrar men det vet ju inte socialen om,

Han har sökt lägenhet hur många gånger som helst och bråkat med socialen, han får ingen egen handläggare ens fattar inte varför han är ju 19år så han ska ju ha en egen handläggare inte sin morsas,

Hans handläggare har sakt att han fortfarande ska bo hos sin morsa, men han klarar det inte längre han har blivit misshandlad själv av sin mammas sambo sedan han var 8år.

någon som vet hur han ska gå till väga för att få en lägenhet??? Han morsa gör både min killes och mitt liv surt för han anmälde dom.

Eija
0

Men, detta låter ju helt sjukt….finns det ingen som kan ta tag i detta….vad säger dom som han anmälde det till, dom måst väl agera…..

Man blir ju mörkrädd när man läser om hur lite det brys om sådant här…

Mamman verkar ju vara för inaktiv i sitt förhållande, hon är kanske rent av oförmögen att själv ta sig ur förhållandet…..för dom förnekar ofta att det är dåligt, dom tar på sig skulden och även hellre skjuter skulden som nu på sonen istället för sin sambo….

Så nu när din kille tagit tag  i saken och anmäler, så kastar hon ut honom….detta är nog så att hon väljer den vägen för att inte själv bli mer misshandlad, så att sambon ser att hon inte är medskyldig till anmälan….

Detta är så tragiskt och absolut inte bra, har ni tagit kontakt med BRIS, för där kan man ju om inte annat få hjälpt till andra kontakter där det finns hjälp att få…..

Stå på er, för både din kille och hans mamma o lillsyrran behöver nog hjälp att komma till rätta med detta, för det är nog inte över bara genom att killen din får en lägenhet….det är mycket mer i detta….

Massor av kramar till er och hoppas verkligen att ni får hjälp….

Eija

becka89
0

#1 ja visst är det sjukt, hans mamma har gått ur förhållandet typ 10gånger men varje gång tar hon tillbax honom för hon tydligen älskar att bli misshandlad fattar inte hur man kan leva så, vi har hjälpt henne jätte mycket hon hade skyddad adress m.m. men ändå vart hon tillsammans med honom igen även fast både min kille och hans lillasyster far illa, Vi har både pratat med socialen och polisen om det, min kille har skyddad identitet så dom inte ska komma och börja bråka eller misshandla min kille så han ska få poliserskort till skolan varje dag och en cevilare ska stå vid skolan dagligen då hans mammas kille började hota oss och han slog sönder min killes systers bil i juni, så det är jätte jobbigt.

Men jag vet att min kille är i säkra händer till skolan och från skolan då polisen är min farbror=) riktigt glad att han blev polis även fast han vart ett rent helvete för mig:P

Loveferrets
0

Som någon skrev, prova ta kontakt med BRIS, dom kan oxå vägleda honom på flera sätt, helt absurt att det ska behöva gå till så, han måste ju oxå få byta handläggare och även anmäla henne till deras högsta chef om hon inte sköter sitt jobb rätt för i detta fall gör hon nämligen inte det.

Hawknestgrove
0

ja och skolans kurator ska också kunna ställa upp i såna här fall. HAn ska inte behöva bo hemma utan bör få annat boende

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....