Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett: 01-allmänt
Läst 1079 ggr
Bunnie
0

Evig jakt på perfektion .

Det är synd att allt ska vara så perfekt som möjligt .. Man ska ha perfekt kropp , perfekt smink , perfekta kläder , perfekt personlighet , bete sig perfekt och inte ha minsta lilla fel ! Man blir så pissed off . Varför denna eviga jakt på perfektion ? Livet är , har aldrig varit och kommer aldrig vara perfekt . Så snälla människor , ge er !!

Vad är perfekt då ? Att aldrig säga fel ? Aldrig ta ett felsteg ? Att kunna skylta med massa " kompisar " ? Alltid sköta skolan perfekt ? Inga bråk hemma ? Vara solbränd året om ? Alltid ta sig själv i första hand ? Vad mer !? Eller vi säger såhär - allt jag inte är .

Jag är så operfekt en människa bara kan vara ! Jag säger alltid fel , har inte många vänner att skylta om ( men däremot några vänner som betyder !! ) , jag sköter inte skolan , bråkar hela tiden hemma , är alltid blek och tänker aldrig på mig själv ..

Jag är trött på denna jävla jakt på falsk perfektion !! De flesta " vackra " människor har en perfekt yta men är tomma inombords .. Eller har vidrigaste personligheten ..

Perfekt är något som någon förjävlig unge kom på för att människor ska ha något att sträva efter . Något som tyvärr inte existerar . Liksom ..
Välkommen till verkligheten !

I dont care if it hurts . I wanna have control . I want a perfect body and a perfect soul .