En väns helvete
Detta hände då jag fortvarande var rätt så ung och oerfaren för en underbar vän som jag hade på de tiderna. Vi kan kalla henne för Anna och hennes dotten för Sandra.
Jag träffade Anna genom en gemensam bekant. Sedan lärde jag känna både Anna och dotter Sandra. Anna var ensamstående mamma. Jag började sitta barnvakt åt hennes dotter Sandra. Anna var i mellan ute sent och ofta, men då fans jag hos hennes underbara dotter. Sedan träffade hon även en man. Denne mannen var trevlig, men farlig då man vände ryggen mot han. Han gjorde Anna gravid flera tillfällen…men hon valde att inte beholla barnen.
Vet även att Anna blev våldtagen ut av denne man. En dag när hon vacknade så låg det en massa glasbitar på hennes altan. Det visade sig sedan att denne mannen hadde varit där och sprit ut den söndriga vindglasrutan från sin bill. Fattar inte hur man kan få en sådan sjuk ide. Började även hända mer sjuka grejer hemma hos Anna. Mannen sprang runt i buskarna utanför hennes fönster och tittade in. Han hade även under den tiden som förhållandet pågick torkat sig bla. i hennes lakan efter toalett besök. Lakanen som de låg och sov i.
Vet att Anna hade det väldigt svårt i början att släppa denne man…men sedan sa hon själv att han var som ett stort barn. Inne i hans fanns ett barn. Tydligen hade han blivit utsatt för något under sin barndom som hade gjort han till sådan han var. Tur var så polisanmälde Anna denne man så att skulle våldet ha blivit grövre mot henne och dotter så fanns det polisanmälan redan på han. Han ringde även och trakaserade henne via telefonen. Ibland ringde han hur många gånger som helst. Speciellt när han hörde andra människor i bakrunden. Vet att han även då gärna kom bakom hennes fönster och knackade.
En natt kommer jag tydlit ihåg. Jag log brevid Sandra i Annas säng. Sandra skulle sova. Innan hon han somna hörde jag knackningra i fönster rutan i rummet vi låg i. Jag gjorde ett tecken åt Sandra att vara tyst….reste mig ur sängen och hämtade min mobil. Gick in till Sandra igen och slog 112 klart på mobilen. Den kvällen vet jag hade varit orolig redan innan Anna gick ut på krogen. Hon hade sagt…kommer han bakom fönstret, eller dörren så ring polisen. Som tur var det bara de knackningarna den natten då han nog kom på att Anna själv inte var hemma. Han ringde en visst antal gånger den kvällen…och Anna kom hem i rätt så god tid eftersom hon var orolig för situationen hemma.
Nuförtiden har jag ingen kontakt med Anna. Vet att hon har flyttat till en anna stadsdell på den ortet hon bor på. Sandra har jag inte heller träffat på många år…nu är hon nog en vacker ung kvinna. Önskar bara att de har blivit fria från denna man.
ÅH…. har du ingen möjlighet att forska lite? Vore kanske kul både för dig och dem?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag vet inte som sagt. Anna som jag kallade henne i min berättelse har en bat hemligt nummer antagligen fortvarande. Sedan bor jag ju numera i en annan stad än hon. Hoppas abara att hon och dotter har det bra. Det hela slutade så illa mellan mig och henne. Mina kära föräldrar som var där och srula till det bara för hon hade försökt hjälpa mig ur en jobbig situation med dem…ja som vanligt när jag tänker på allt det har ställ till med under åren.
Du, skriv ett brev! ett riktigt! KAn ju vara värt de 6 kronorna!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Joo. skulle ju kunna gå, men har ju ingen aning om vad hon har för adress just nu.