Intresse för svaren
Jag tycker det är lite dåligt gensvar här. Det ställs frågor om olika ting och ibland är det ganska så allvarliga situationer som det berättas om. Det får vissa av oss här att lägga ner en viss omtanke och försök till ett bra svar till vederbörande.
Jag kan förstå att det kan vara stort kaos omkring olika situationer, men om det inte är större kaos än att man kan skriva frågor i en tråd så borde det inte vara svårare att visa intresse för de svar som man fått?
Jag är inte ute efter att klanka på någon speciell person utan i allmänhet så kanske vi skulle försöka tänka lite på att det faktiskt känns lite konstigt då man inte hör ett ord om hur det gick sen eller om svaren ens blev lästa
Nu finns det några trådar där man får feedback och det känns ju så bra som t.ex i tråden "kvinna behöver hjälp"då man får veta att det blev en bra lösning.
Önskar för övrigt alla en God fortsättning!
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Kan inte annat än hålla med dig. Ibland undrar jag varföe en del skriver en tråd och sen ser man aldrig att de svarar. Är det för att de är rädda? Vill ha uppmärksamhet eller bara vill göra sig viktiga? Många gånger så kanske de inte vill svara utan bara läsa svaren som vi andra ger.
men det är inte bra. Så lätt att bara gå in och skriva ett tack eller okey.
Detta problem finns på flera sajter.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Kanske någon av de som skrivit en tråd men sedan inte gett feedback på svaren inte har kunnat, det kan ju trots allt vara så att de fortfarande lever med den som misshandlar dem och att de lyckades skriva ett inlägg i ett obevakat ögonblick och senare inte fått fler möjligheter att skriva.
(Bara en teori)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är både ock för min del. För jag har också sett på flera sajter att trådskaparen inte går in och svarar. Och på de andra vanliga sajterna kan det irritera mig att dom inte svarar.
Men här så blir jag inte irriterad för jag är inne på samma som AnneN att dom kanske bara kunnat stjäla till sig lite tid nånstans (bibliotek eller tillfällig arbetsplats) och kunnat skriva ett inlägg men sen inte har möjlighet att logga in och skriva nåt mer för dom kanske fortfarande finns i ett misshandelförhållande. Kanske har en hemlig mail-adress så dom kunnat lägga tråden på prenumeration och den vägen läsa svaren.
Fast här där det handlar om misshandel kanske man inte ska sitta och reta upp sig på en sådan sak när man vet att det faktiskt kan finnas fruktansvärda diverse anledningar att personen inte kunnat svara….men det är ju bara min åsikt 
Amor Vincit Omnia
Givetvis tycker jag det är kul med feedback, men det beror väldigt mycket på tillfälle.
Den tonen som ett par st har skrivit i här, mer eller mindre anklagar folk för att inte tacka för hjälpen.
Att leva i ett förhållande där man fysiskt och psykiskt misshandlas innebär ofta att man också väldigt noga kontrolleras, ens anteckningsböcker, internetbesök osv. Som någon skrev - de har kanske inte fått tillfälle att skriva igen, efter att de lagt in tråden. Ännu värre - de har kanske inte ens haft möjlighet att läsa den och ta del av råden.
Att då sitta och "anklaga" folk för det, för att man själv vill bli bekräftad och få något bra skrivit om en själv osv, känns väldigt magstarkt.
Just my few cents…
mvh Martin

Jag jobbar, som säkert många av er redan vet, mycket av min fritid som brottsofferstöd. Jag får telefonsamtal från människor i alla åldrar som har det väldigt kaotiskt omkring sig av olika skäl. Vi bestämmer tid, vi träffas, vi hörs på telefon mm. De kan vara mitt i en rättegång (som jag givetsvis följer med på och stödjer brottsoffret), de kan vara mitt i ett kaos pga andra saker, men likväl så hörs vi alltid på något vis.
Jag har absolut inget behov av att bli bekräftad, då har du, "marnyman" missuppfattat mig mycket! Du får kalla det magstarkt eller vad du vill,men så är icke fallet! Min tanke med denna tråden var att de som ber om hjälp mm kan veta att det finns människor som bryr sig och faktiskt undrar hur det gick för dem.
Visst, jag vet att de kan ha svårt att skriva då de är kontrollerade, men som jag skrev tidigare, de har säkert någon stund för om de frågar så är de säkert intresserade av vad de får för för svar och då borde de också kunna skriva någon liten rad om hur de har det.
Jag vill också påpeka att jag INTE retar upp mig..som Mads uttrycker…det var en tanke till oss alla, att då vi ber om hjälp här så kan det vara trevligt för den som svarar att få lite feedback. Jag är mycket väl medveten om att brottsoffer, i synnerhet kvinnofridskränkning, kan ha svårt att skriva, men återigen..kan de skriva en fråga då är de säkert intresserada av att läsa vad de får för svar och kan de läsa svaret så kan se säkert också skriva en rad.
Nu vet jag att det kanske inte är alla som kan…men NI som kan…tänk på att det betyder mycket för den som brytt sig och som skrev att svar till dig, att veta hur det gick för dig.
Skickar en varm kram till alla brottsoffer, som jag vet, har det mycket jobbigt!
Kerstin
Det är inte alltid så lätt att uppfatta ton när man läser ett inlägg och jag missförstod dig och vad du menade.
Jag som varit brottsoffer själv vet hur det känns och ena dagen har man energi att skriva, dela med sig, be om hjälp osv en annan dag orkar man inte och stänger in sig en period. Alla är vi olika och visst kan man önska svar för att man bryr sig hur det gått för någon, men kanske kan man då skicka ett pm till den personen och fråga ?
Sen som brottsoffer och allt man gått igenom, ska man då i allt också behöva tänka på alla som brytt sig ? Förhoppningsvis finnes människor som gärna hjälper och stöttar utan att förvänta sig någonting tillbaka då man inte alltid har ork och energi att ge detta just när man inte mår så bra.
Amor Vincit Omnia
Jag missuppfatta också ditt första inlägg Kerstina-61 och missuppfattar nog också ditt andra. För jag får det lite motsägelsefullt. För å ena sidan läser jag ditt andra att du förstår att dom kanske inte kan läsa/skriva, å andra sidan så säger du att dom säkert har någon stund och då kan svara.
Om jag vore i ett förhållande där jag misshandlades så skulle inte jag tordas gå in på hemma-dator för att läsa här än mindre skriva. Skulle inte falla mig in att riskera att bli misshandlad för att jag varit på en otillåten sida. Så min enda chans att kunna läsa här skulle vara om jag hade ett jobb eller om jag hade tillåtelse att gå tex på biblioteket och där ev kunna använda datorn i smyg för jag är ganska säker på att han då skulle kontrollera med personal om jag använt den, och då med argumentet att han ska betala för min tid vid datorn.
Och som marny säger det går att se på datorn vilka sidor man besökt så jag skulle inte tordas gå in här hemifrån om jag var i ett sånt förhållande.
Visst, jag vet att de kan ha svårt att skriva då de är kontrollerade, men som jag skrev tidigare, de har säkert någon stund för om de frågar så är de säkert intresserade av vad de får för för svar och då borde de också kunna skriva någon liten rad om hur de har det.
Tro mig - det är inte alls säkert.
I övrigt ber jag om ursäkt om jag var för tuff eller rättfram i mitt inlägg ovan. Var inte meningen att klanka ner på någon så att de skulle ta illa upp - men i min värld hjälper man folk utan tanke på att få respons tillbaka. Får man det - så är det kul och uppskattat - får man inte det så får man i alla fall tänka att man gjort något gott för någon.
mvh Martin
Åh, snälla. vi kan väl hålla en trevlig ton här inne ? Tjat och gnat finns det nog av på andra sajter……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Mads, du har så rätt när du skriver att man inte hör tonen i ett inlägg. Det kan lätt bli missuppfattningar. Min ton är lika len som en barnrumpa *L*
Fortfarande så tror jag att om man ställer en fråga här så är man intresserad av svaren..? Och då går man förmodligen in på en dator någon gång, någonstans?
Om ni läser trådens början igen så ser ni att jag skriver att detta inte var menat till någon speciell person utan att vi alla kan försöka tänka på det för det är ju inte bara brottsoffer som är mitt i ett kaos ,som skriver här. Vi skriver och ventilerar frågor, dryftar olika erfarenheter mm. med blandade erfarnheter.
Jag tycker fortfarande det är trevligt att få svar eller feedback. Och snälla marnyman, det handlar fortfarande inte om min egen själviskhet, utan snarare att man undrar hur h*n klarade sig senare.
Jag har arbetat i många år som volentär och har stor erfarenhet och jag vet att man inte kan kräva respons, men i mitt arbete är det oerhört sällsynt att man inte får det Det är min lön för arbetet, som är helt ideellt, då man får stora kramen och/eller ser att den lilla människan jag hjälpt blivit stark och orkar gå vidare och klarar sig utan min hjälp. Vi har alla typer av ärende och vissa har skyddad identitet mm. så jag vet att många är väldigt rädda Men likväl, vi avslutar aldrig ett ärende förrän vi har kommit överens om det. Skulle bli oerhört konstigt att ha flera 100 ärende utan att veta alls hur det blev…
Avslutningsvis så önskar jag er alla en trevlig fortsättning på helgen!
Kerstin
Kerstin, nu hör jag din lena ton. Trevligt 
Jag förstår att du är intresserad av hur allt gått med människor man stöttat och hjälpt, det är man ju för att man är engagerad och bryr sig.
Men jag tycker du formulerar dig lite tokigt om jag får säga så utan att själv vara otrevlig i ton..
Jag tycker inte du ska se det som din lön, man får ingen lön vid ideelt arbete oavsett om det är pengar eller annat. Människor som fått stöd och hjälp, tips och råd här hör säkert av sig så fort de kan och orkar. Just på en sådan här sajt tror jag man får räkna med lite bortfall av medlemmar i perioder.
Jag är benägen att hålla med Marnyman när han skriver att man bör ju hjälpa människor för att man vill, kan och utan tanke och förväntan på någonting tillbaka.
Vi har alla rätten att tycka olika och tur är väl det
.
Kram Madde
Amor Vincit Omnia
Och du # 10, var inte orolig. Man måste få tycka olika och bråkar inte nödvändigtvis för det 
Kramen
Amor Vincit Omnia
#11 Om du inte såg det bad jag om ursäkt för klumpigt formulerat inlägg, i övrigt står jag för det jag skrivit och grundmeningen med det.
Helt säkert är man intresserad av svaren om man ställer en fråga.
Det är dock inte alls säkert att man får möjlighet att - på lång tid - ta sig in på datorn igen. Många har kanske möjligheten, om de haft den en gång (och kunnat ställa frågan). Man skall dock inte räkna med att alla har det.
Nu lämnar jag denna diskussionen, vill inte dra andras ilska på mig och framförallt inte avleda fokus från forumet - det finns viktigare saker att diskutera tycker jag. Fortsätter dock via mail om någon har följdfrågor/fler åsikter - det är inte som jag flyr debatten.
mvh /Martin
mvh Martin