Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 2638 ggr
[helenal]
0

Blivit misshandlad..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag träffade en kille i juni månad detta året. Allting verkade bra tills jag inte ville träffa han mer.. då började helvetet. Killen heter Jens.

Jag va ute på krogen igår med min syrras pojkvänn å¨hans kompis. Jens va där. han tog tag i min arm på utestället, två st ingrep och sa till honom att släppa mig. sen så säger jag de till min syrras kille å han smäller till Jens. Jens slår en rak höger på mig:( sen försvinner han från stället. Jag e på väg hem, öppnar porten och där stod han! han slog mig.. släpade mig in i svalen och slog massa knytslag i ansiktet på mig.. höll för munnen å näsna så ja inte kunde andas. Han sa att jag skulle dö. Som tur va kom grannen å undrade vad han sysslade med.. han slöäppte mig. polisen kom, jag fick åka till sjukhuset. han har messat två sms o sagt att han har ångest blablabla.Jag vill att han ska åka fast för detta. Mitt ansikte är helt sönderslaget..

Jag anmälde honom och han har nu erkänt misshanlden. Han är besöksförbud så jag känner mig tryggare nu. Nu en månad efter misshandlen så mår jag bättre fyskiskt, men inte psykiskt. Vågar inte sova själv å inte vara hemmasjälv på kvällarna.

AnneN
0

Usch så hemskt! Gråter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

LuckyLady
0

#0 Vad hemskt.
Vad bra att du fotade dina skador!
Har du kvar sms en också?

Har du fått någon hjälp till samtals terapi?
Eller några andra former av hjälp?

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

kybele
0

du kan få hjälp o stöd av brottsoffer jouren och att de psykiska inte är bra förstår jag.. de tar tid och läka inom sig va som hänt… jag har inte levt med min förövare på snart 3½år men endå sitter spår av hans ord kvar och hans sätt o vara finns kvar i mig… du behöver någon att prata med och att stödja dig emot som upplevt samma sak eller en proffisionel person.. gå vad du än gör inte ensam o bit ihop.. de är okej  o va rädd o att vara ledsen… stor kram

Hawknestgrove
0

Åh, krm på dig! hoppas att du slipper ifrån dina tankar snart.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[helenal]
0

ja jag har sparat smsen.. tyvärr ä dom i min mobil.. usch!! men min syster såg han ute på krogen senast i lördags-.. han gick fram till hennes kompis å flörtade. usch.

Tatsja
0

Sänder massvis av kramar till dig.

th_grouphug

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

LuckyLady
0

Kan du inte föra över messen till dator?
Så att du slipper se dom hela tiden

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

[helenal]
0

nej kan inte de tyvärr

gigabyte
0

i och med han erkände misshandeln så får man väl hoppas att någon form av självrannsakan har förekommit hos denne misslyckade figur, att ta till knytnävarna o misshandla en kvinna är det mest misslyckande en man kan göra , han har ju förlorat all trovärdighet

Hawknestgrove
0

Helena, är det ett kontantkort? Då kan du ju skaffa dig ett nytt kort, så slipper du se dem. HAn har alltså inga sms om hot mot dig?

Då ser jag egentligen ingen anledning till, att du har dem kvar…de bevisar ju ingenting.

[helenal]
0

hej! Nej det är mest sms som handlar om ångest och så. Jo, men anledningen till att ja hade dom kvar va för att jag va rädd att han skulle vara så ångerfull att han ville träffa mig mellan fyra ögon.. men borde kanske radera dom.

S¨jobbigt att han inte sitter häktad tycker jag… utan går fri så att säga innan rättegången. Hoppas han får ett bra straff också…

Hna har ju besöksförbud nu., men efter rättegången är klar o han tex döms så att han bara får bevakning eller så.. gills besöksförbudet fort då eller?

[helenal]
0

Min rädsla har mer gått över till ilska! är så arg på honom!

Hawknestgrove
0

Ba tjejen! Och är det inga hotfulla sms, så radera dem. Du har ingen nytta av dem.

MIRJAMI
0

Jag förstår att din rädsla har gått över till ilska och det tycker jag är bra…för då låter du inte han knäcka dig.

Vet att det inte är lätt, men stå på dig. Vad du än gör så träffa han inte ensma mellan fyra ögon. Hur mycket sms han än skickar och hur ångerfull han än är så kommer han senare troligen göra om samma sak om du förlåter han och träffar han igen. Tänk på dig själv och bry dig inte om han, det är du som är ett offer inte han.

Tatsja
0

Har de en gång slagit en, så fortsätter de längre fram. Man ska aldrig tolerera slag eller hugg. Oavsett fysiskt eller psykiskt. Svårt att ta sig ur. Det finns hjälp att få och sen ska man ta emot den hjälpen. Lättare att stå emot om man har någon eller några bakom sig som stöd.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Hawknestgrove
0

Ja, gå vid första slaget. Låter trjatigt, men det är det enda som hjälpr både dig som blir slagen och den som slår. Förhoppningsvis, så kanske den som slår till slut lär sig att han/hon blir ensam om de fortsätter att slå.

AnneN
0

Hur har det gått för dig?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SusanneStromstedt
0

Det där är ett fegt kräk som går lös på kvinnor!!! Jagtror på självförsvar för kvinnor. Fler skulle gå kurser och lära sig hålla dessa på avstånd. Kram på dig tjejen!

Kerstina-61
0

Jag har inte sett denna tråd förrrän nu..Min första fråga blir: Har du fått ett målsägandebiträde? Det ska förordnas så fort det bara går om du inte redan har ett..

När det gäller besköksförbud..så är det åklagaren som ordnar det och det brukar vara under en bestämd tid, som sedan kan förlängas.

Hör gärna av dig hur det går..

Kram!Kerstin

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Luminor
0

såna killar ska bara **

Inlägget refuserat av mig

Hawknestgrove

David
0

Har inte så mycket mer "fakta" att komma med än det du redan fått, men jag hoppas att han får ett kännbart straff.

Det fysiska läker, men det psykiska, det… ja.

När det är en rättegång, brukar de ofta ta hänsyn till hur stora "men" du lidit, och i de senaste lagarna, och även i andra prejudicerande (ifrån Högsta Domstolen och Regeringsrätten), så finns det ingen juridisk gräns för vad men är, utan det är vad du själv upplever, och hur du själv mår. Alltså ska den som representerar dig, och även åklagaren ställa frågor om hur du mår psykiskt av det som hänt, och det ska väga tungt i deras beslut.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Future
0

Man har bra och dåliga dagar.

För mig har det tagit lång tid att komma dit jag är spykiskt idag, men det blir bättre och bättre varje dag.

Man får försöka vara possitiv och ta emot allt stöd som ges till en. Tycker det är dunder bra att du anmälda och tog besöksförbud. Själv tackade jag nej till det och såklart ångrar jag det något enormt.

Önskar dig lycka och det kommer att bli bättre, det blev det för mig.

Luminor
0

ok tack