Misshandlad
Jag tittade bara in och läste. Men tänkte jag kunde skriva lite.
Jag har varit på akuten i natt. Det är förjä…! Min 22 åriga grabb åkte på grov misshandel, med knogjärn (tror dom).
Han har jobbat från 07,00-ca 22,00. 7 dagar i veckan i ca 3 veckor. Jobbar inom jordbruket. Kan man inte få gå ut och roa sej med kompisar när man äntligen blir ledig. Kunna få gå ut på stan utan att råka illa ut. Han kom ifrån kompisen några minuter och då small det. Utanför polishuset!!! Flera slag mot huvudet och 3 tänder utslagna.
Finner inte ord för det.
Finner inte ord för det. Men dagens samhälle har blivit hårt. Jag jobbade som ronderande väktare i stockholm natt i hela 25 år och märkte att våldet blev värre från år till år. Som ensam tjej även med väktarkläder, fick jag utstå både det ena och det andra. Efter några år blev det schäfer med. Ungdomarna som slåss har inget att göra. Driver omkring på stan. bär på så mycket ilska att det går ut över första bästa som kommer i deras väg. Nu drar jag inte alla över en kam. Det finns fina ungdommar också. Men det är en klick som utmärker sig och våldet blir blodigare och hårdare. Vet inte vad som skulle hjälpa. Mer Poliser? Väktare som ronderar? Nattvandrare? Gå aldrig ensam? Tror inte det hjälper i långa loppet. Men ge dem något att göra istället för att driva omkring.
Hoppas din son blir bra
Kramiz
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
När barnen var yngre gick jag som "förälder på stan". Det var Non fighting generetion, city gruppen, invandrar föräldrar, poliser mm ute och vandrade och de flesta tyckte det var tryggt när vi gick och fanns till hands. Vi fick eskortera ensamma tjejer genom stan, som kom och bad oss.
Det kom en grupp och gav sej på polisbilen, ryckte och gungade den. Polisen lyfte bara filmkameran och filmade dom. Då slängde dom sej runt halsen på oss och var gulliga. När sen polisen la ifrån sej kameran, satte dom igång igen. Det finns liksom inga gränser längre. Polisen inger ingen respekt längre. Förr fick man ju hjärtat i halsgropen om man så någon.
Grabben har vaknat till och var lite virrig och visste inte vad som hänt. Han har fått en hjärnskakning och 3 tänder trasiga. Bulor över hela huvudet och är ingen fager syn. Men det kunde varit värre. Ögonbrynet är spräckt också.
Men det känns så tråkigt när han jobbar så hårt och ska få ha lite kul innan jobbet sätter igång igen och så blir det så här.
Usch, stackare! OCh tänderna, som är så dyrt att ersätta!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men usch!
Snart vågar man inte gå ut!
Jag pratade med läkaren och han tror det är en käkskada också
Oj…. Då blir det flytande föda länge, antagligen, för käken måste väl fixeras?
Det finnes inget folkvett i en del ungdomar,och polisen har inget att sätta mot pga dom får inte enligt svensk lag och det vet dom, så där finns det ingen respekt för lagen o andra mänskor ,ingen empati för någon än sig själva ,det är så synd om mig ,måste slå någon sönder o samman , dom gör det för att dom KAN o vet att dom kommer undan , så vem skall skydda oss ????
Det har fått en riktig otäck utveckling, allt våld.
Usch, har ni blivit kontaktade av en kurator eller liknande? Brottsofferjouren är väl aktuell nu för er.

Blenda..förstår ju att detta hemska är polisanmält, men vet de vem de är?
Får ni hjälp?
Ta gärna kontakt med BOJ på den orten ni bor, så kan ni få mycket hjälp. Vi finns för att brottsoffer ska kunna komma och prata om det som hänt, vi hjälper till med att informera om vad som händer vid.ev. rättegång, söka ersättning för kränkning och sveda & värk, och mycket annat.
Hör gärna av dig via PM om du vill
Kram
Kerstin
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!
Tack, Krisitna, jättebra att du tog fram er!
Tack för alla tips.Det är polisanmält. Dom vet inte vilka dom var. I tidningen står det att det inte finns något signaliment, men det gör det. Mycket bra till och med. Vet inte om polisen lägger lite falska spår så dom ska känna sej trygga och börja skryta om bravaderna. Det finns alltid kompisar som skvallrar.
Dom sa på akuten att när det är ett misshandels fall så sammarbetar alla instanser, så vi får se hur det går. Vi avvaktar några dagar så grabben får lite lugn och ro. Sen ska jag ta tag i det.
Önskar honom och dig lycka till. Hoppas verkligen de får fast dessa missdårar.
Kramiz från en som varit utsatt för brott
Väl mött, Tatsja
#13 Tack så mycket
(jag har också råkat på personer som uttrycker sej med händerna)
Har arbetat som väktare i stockholm på nätterna i flera år. Blivit knivskuren, nedslagen och fått pistol i både nacke och mage. Hoppas din son blir bra och snart får komma hem.
Kramiz
Väl mött, Tatsja
jag är lite nyfiken på ditt arbets val ,då du har en vålds bemängd bardom, varför sökte du dig till ett jobb som är väldigt troligt att du skulle råka på våldet igen ? obs ingen kritik av ditt val av jobb ,men var det för att få ge igen ?
#15 Han har kommit hem och är öm i hela kroppen förstås. I går svullnade ena ögat och det skavde sa han. Så han har nu en infektion i ögat och fått salva för det. Svårt att äta på grund av trasiga tänder, men jag tycker han klarar sej hyffsat. Regnbågens alla färger i ansiktet. Och ilsken. Mycket ilsken. Jag ska ordna så han får prata med någon. Han vill inte, men jag ska ordna så nån ringer och snackar lite i alla fall. Man lyssnar bättre på utomstående än på morsan så klart.
Tack alla för att jag fått skriva av mej och fått jätte bra tips
gigabyte, menar du mig? Det bara blev så. Ville vara med och hjälpa och jag är för kort för att bli polis. Men under alla år så trivdes jag ändå. Var många gånger inne på plattan och fick hjälpa ungdomar som drev vind för våg. Sen var jag med och byggde upp ett distrikt. Det visade sig att den hamnade i de värtsta ställerna. Tyvärr. Men det är ett arbete som jag saknar.
Väl mött, Tatsja
Kan bara säga att det är hemskt detta med våld. Varför kan man inte låta bli. Det blir ju inta bättre. Hoppas bara de åker dit nu för detta!!!
Det hoppas jag också. Men våldet har blivit värre och värre. Mer vapen inblandat och sen dessa sparkar. Inte klokt.
Väl mött, Tatsja
Ja, jag vet, då grabbarna slogs på skolgården när jag var liten. Til och med då, fanns hederskodex, att sluta, när en låg i underläge och att aldrig sparkas……
Då hjälpte man upp den som låg, så de kunde fortsätta att slåss. Inga sparkar alls. Tycker det är hemskt.
Ibland när jag jobbade helger, så kunde jag få ett rop från citygruppen. De patrullerade plattan. Eftersom jag var ensam kvinna och äldre med barn, så var det ofta mig de ropade på. Klockan kunde vara runt tre på natten och där fanns 9 till 13 åringar som hängde. Frågade vad de gjorde där så sent. Ja, morsan och farsan har fest, fick 500 och order om att hålla mig hemmifrån och komma hem dagen efter. Inte undra på att många hamnar i knarknästet.
De som tog hand om dessa barn var missbrukarna. Förstår mig inte på dessa föräldrar som kan göra så, men det var och är väldigt vanligt.
Väl mött, Tatsja
På "efterlyst förra onsdagen tog dom upp flera misshandels fall som hänt i Örebro. Jag såg det inte själv tyvärr. Hoppas dom får tag på dom som gjort det. För då kanske dom får tag på de som misshandlade grabben min. Dom tror det är samma killar varje gång.

Hoppas att de åker fast snart!
Hur mår din son nu?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Ja, berätta gärna. Det kan vara väldigt nyttig kunskap att få veta, vad som händer om något händer…..