Hjälpa hur?!
Skriver pga en god vän till mig har gjort slut med en man som är totalt urblåst. Hon gjorde slut pga han slog in sovrumms dörren för henne.. Efter de gjort slut så går han dit varje dag o bankar på o hotar med att ta livet av sig ec ec nu har de pågått 1½mån o hon blir inte av med han,han ringer,smsar,bankar på. Igår skedde något otäckt.. då står han i spöregnat o bara nödglor in hos henne i 5min sen ställer han sig under ett träd lite närmare o stog där 5min o gick sedan hem för att komma åter efter 30min o stå o banka på hennes dörr i 10minuter.. Hur ska jag göra för o hjälpa henne.. hur ska hon gå till väga för att han inte ska komma åt henne.. hon har inget intresse av denna mannen något mer utan börjat dejta en annan kille lite smått.. men hennes ex låter henne inte vara.. va ska vi göra`??

Som vän kan du finnas där och stötta!
Jag skulle nog råda henne till att polisanmäla honom.
Kanske skaffa ett besöksförbud.
Vet inte om det går att få innan han har gjort något mera.
Ring polisen på orten dom kan hjälpa till mera om vad som gäller för besöksförbud.
Dessutom skulle jag (om jag var hon) prata med mina grannar i trapphuset och berätta hur läget är.
Tala om att jag inte blir stött om dom ringer till polisen när dom tycker att han är störande.
Kort sagt få över grannarna på din sida.
Se till att dom vet att hon inte heller finner honom önskvärd längre.
Då jag ställer upp som väninna till en misshandlad tjej.
Så har jag gjort just detta i förebyggande syfte.
Lycka till.
LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Man undrar hur det står till med sådana personer ,vad skall dom uppnå med detta barnsliga sätt ,för det är som det lilla barnet som inte får som den vill ,trotsar o skriker ,växupp o bli en man ,skulle jag vilja säga till denna sorgliga figur till man .
och den enda som jag tror skulle hjälpa är en dagis plats ,för det är på den nivån som han är