Varför slår män?
Känner flera kvinnor som blivit misshandlade. Denna fråga ställer jag mig ständigt, varför är det så många män som slår? Och varför tas det inte på större allvar?
Jag tror att de männen som slår, mår dåligt själva. kanske har det sett deras pappa göra samma sak mot mamman. I vissa fall så kan det vara även pga. att kulturen är så för i vissa länder förekommer det ju att det är ok att ge lite stryk hemma åt frun. Jag tycker bara att det är så hemskt att det ska få vara så!!
Tror också att det finns dom som slår eftersom dom ser att dom kan och får som dom vill.
Tror det finns lika många anledningar som det finns människor som slår. Nästan iaf.
Jag tror att ord fattas många gånger..Vi ( Damer ) kan kanske Pratar för oss bätre. vi slås med ord.. Och när mänens ordföråd tar slut, så slår dom..Eller som NR:1-2 har skrivit. ofta så vet dom ju inte skälva varför dom slår..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Fast nu finns det ju faktiskt kvinnor som slåss också. Inte bara män. Kvinnor misshandlar andra kvinnor och män.

#4 Så sant, och de misshandlar både män och ännu oftare sina barn. Som verkligen inte kan försvara sig. /Vanessa
Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.
#5 Ja, tyvärr råkar många barn illa ut :(
Tror att det är samma kontroll behov, blandat med en vanmakt o rädsla ,som får både kvinnor o män att slå ,rädda mänsikor gör fel saker
Jag tror det handlar om makt. Dom vill visa att dom kan göra allt med sina knytnävar. Däremot så har dom ingen ryggrad att ge sig på personer som är strakare än dom själva, utan ger sig på dom som är svagare. Detta är en feghet utan dess like. Har bara ett ord för dessa människor "Ynkryggar".
Betänk, att rent fysiskt så har en kvinna 40% mindre muskelmassa än en man av samma längd. Undra om de ens kan tänka i såna banor?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Tror att det saknas spärrar hos dom som slår som dom som inte slår har.
LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus
Känns lite som ett påhopp, faktiskt… Jag är kille, 18, och rent utsagt en slagskämpe… Skillnaden är väl det att killar inte anmäler skador och liknade, jag gör inte det.
Och ja, "Vi" kan tänka i dom banorna.
Och för att tilllägga har jag får ashlet spöat av en liten asiatisk tjej som var 30 CM kortare och vägade nog häften av vad jag vägde.
Hej frässten;p Lite ny här… nåja.