Misshandel iFokus

Misshandel

Etikett01-allmänt
Läst 1929 ggr
gigabyte
0

Vad är en man ?

Är en 49 årig man, som skäms för att vara det just nu ,när man har läst era frukanvärda upplevelser ,dessa små o i grunden mycket rädda typer, som tar ut sin rädsla för livet, på värnlösa kvinnor o barn, det gör mig mycket ont, grannen stänger sin dörr ,vi hör att det är inte bra bakom den ,men vi vågar inte ,vi är rädda ,det ÄR i det klimatet som misshandlen kan fortgå i vårat svenska folkhem .

Hoppfull
0

Det här är jätteviktigt tror jag! Att sådana som du står upp och säger högt och tydligt att det är fel och att den här typen av handlingar INTE ska förknippas med män eller manlighet. Om fler män förkastade detta beteende och skam- och tabubelade det skulle det förhoppningsvis se mycket bättre ut. Idag upplever man ju snarare att det döljs och göms undan, i någon form av tyst acceptans, än tvärtom.

Starkt av dig gigabyte!!!

Behöver du en medmänniska att prata med? Känner du dig ensam?

Titta in här medmanniska.net och se om det är något för dig.

MIRJAMI
0

Det finns ju facktis rigtiga män. De som misshandlar är för mig inga män utan fega skollpojkar. En ricktig man tar hand om kvinnan som han lever med. Har respekt för henne, samtidigt som han själv blir respekterad ut av henne.

Sedan ska man ju INTE glömma att det är bara inte män som misshandlar kvinnor utan det finns facktist kvinnor som misshandlar män, men det kommer inte fram så ofta antagligen för att man skäms över detta.

Jag tycker att det är så BRA att även män har hittat till denna sidan och är med i diskutioner här, för ni behövs här med!!

StefanW
0

Man reagerar när man ser hur en del blir behandlade av dem som står närmast och som borde vara trygghet och värme i tillvaron. Vi är många män som fördömer all form av misshandel, de som tror att det är okej att "spöa upp" sin partner möter motstånd och fördömande från andra i större utsträckning idag än vad de gjorde för några år sedan. Dock är det en lång väg kvar, men inte hopplöst.

Stefan - Modellbyggare

Wassago
0

#1, jag skämdes åxå ett långt tag över att vara man när man läser om hbur somliga av vårt kön beter seej, men kom till insikten att den skammen inte är min! dom är inga män, som någon här ovan skrev, fega stackare som inte vågar utmana livet och det riktigt svåra och taar då ut det på dom som är svagare än dom själva!

Men något som oroar mej väldigt mycket idag är att dom inte ens verkar skämmas, våldtäcktsmän går samman å våldtar en kvinna, filmar det å är stolta över det…

Jag uppfostrades av en stark ensamstående mor och senare i livet bland raggarna, en man som slog en kvinna i den världen vågade aldrig visa sej senare, man slogs gärna, men då mot likvärdiga kämpar å gärna större!! En man som slog sin kvinna var ett kräk, liktydig med en våldtäcktsman å tjallare…

Väl mött!

MIRJAMI
0

Jag blir så glad när jag läser dessa inlägg här. Det är ett bevis för oss kvinnor som har blivit illa behandlade att det finns män som även är helt ok, och som inte tycker om de som misshandlar andra!!

Sedan ska man ju inte glömma bort att det finns facktist kvinnor som misshandlar med!!

Wassago
0

Jag tror, vill i alla fall tro att de flesta män inte utnyttjar sin fysiska styrka för att förtrycka kvinnor, och visst har du helt rätt MIRJAMI, finns även kvinnor som misshandlar män!

Lindyn
0

Det finns nog rötägg på båda sidor skulle jag tro. Det är nog egentligen minst lika utbrett med mansmisshandel som det är med kvinnomisshandel, men det är kanske mindre accepterat för en man att erkänna att han får stryk av sin fru/flickvänn.

Män som misshandlar kvinnor är i regel väldigt svaga individer. . .osäkra och rädda, känner att de måste ha kontrollen! Jag anser inte att jag är en "svag" kvinna för att jag har blivit utsatt för misshandel av min föredetta. Tvärt om. Han hade svåra problem att kontrollera mej, få mej att ändra mej. Så han började försiktigt med att verbalt ta ner mej, sen tog han hjälp av sina fysiska attribut. . . Jag stod på mej bra i början, sa ifrån och han höll upp några månader. Men när jag blev gravid, vägrade abort så började han igen. För hur hade jag mage att besluta om det helt själv, stå på mej och inte göra som han sa.

gigabyte
0

jag har ett tips för alla män som vill göra något ,det manliga nätverket tar upp mansrollen o  mäns våld  kvinnor o barn det är en massa seminarier o mycket prat o lite verkstad om jag ska vara ärlig, men det är i alla fall en markering o ett litet stöd för er kvinnor ,

Gig.

LuckyLady
0

#8 Är du involverad i dessa nätverk?

Vet du om dom har sidor på internet?
Posta i så fall gärna några länkar till dessa i grupp 21.

LuckyLady Värdinna Misshandel iFokus

gigabyte
0

#9 skall lägga en länk där