nytt kapitel i mitt liv
Nu har jag gjort det. Bytit mobil nr. :-) nu kan inte min mamma kalla mig en massa saker per sms. Hon är på väg ut ur mitt liv. Fick bara för mig igår kväll att gå ner till ica och köpa nytt start paket. Nu kan hon smsa sina elakheter på mitt gamla nr. Jag känner mig starkare,
Men jag känner mig även ledssen. Men det är naturligt i sådana här situationer. Jag känner mig helt värdelös. Men tiden läker alla sår sägs det i alla fall.
Att känna sig värdelös kan vara bra början. Är man på botten finns bara en väg: uppåt! Jag har varit där mer än en gång. Men jag inser att det är aldrig försent att ändra på sitt liv.
Dags att börja leva igen. Hon är visstligen min mamma, men hon har vart min fångvaktare. Jag är uppväxt i en släkt där det är ett normalt beteende att beté sig som hon gör. Jag har trott att det är normalt.
Hon har börjat nonchalera mig när vi möts ute. Men det är inte min utan hennes förlust. Man kan inte ändra på andra människor utan man måste ändra på sig själv först. Den här söndagen har varit så tyst o lugn. Så här vill jag ha det i mitt liv.
Bråk hela den här måndagen. Helt slut och jag gråter mig till sömns varje kväll. Kul semester i år igen. Men det kan väl bara bli bättre. Jag är psykiskt utmattad pga henne. Men hon kan dra åt helvete. Mig har hon misshandlat psykiskt för sista gången. Hon har gjort det sen jag var liten. En del av mig vill ge igen. Men jag är inte den typen. Men jag har börjat fundera på om det är vanligt med att föräldrar misshandlar sina barn psykiskt. Jag hoppas inte det.
Igår var det nästan som hon hotade sig till att vi skulle göra saker. Ena stunden hota och ena stunden muta. Inget av dessa funkar längre. Ett nej är ett nej.
Igår fick jag vara på samma födelsedags fest som hon. Stavas katastrof.
I can hear you saying, "But you don't know what they did to me, it's unforgivable." Bitterness is like swallowing a teaspoon of poison every day. It accumulates and harms us. Let it go. Allow yourself to be free. Come out of prison and step into the sunshine of life. Affirm: I am willing to forgive!
Louise L. Hay
På 80-talet köpte jag en bok av Louise som heter Du kan hela dig själv. Den hade jag och har mycket nytta av när jag lockas in i bitterhet och revanschlust.
Kramar till dig Ceccie!
Låter inte kul alls. Bra att du tagit tag i det och bytt nummer!
Det spelar ingen roll om det är din mamma eller kompis. Ingen har rätt att tvinga dig göra saker eller messa en massa skit.
Kramar 🌈
Nä jag vet. Jag har det gamla kvar oxå i en annan mobil , orkade inte medela alla andra som inte hör av sig specielt ofta. Hon skrek till mig i tisdags att jag bara är elak. Då svarade jag tillbaka, att jag vet vad hon tycker om mig, att hon inte behöver tala om det för mig. Jag har aldrig varit elak mot henne, snarare tvärtom. Jag har alltid ställt upp på henne, men bara fått skit tillbaka. Jag har tröttnat och är redo att gå vidare i mitt liv. När man aldrig får någon uppskattning för det man gör så känns det meningslöst. Helst ha en människa runt sig som bara letar fel på en.
Hon brukar alltid säga till mig som sitt försvar , att jag inte heller är fel fri. Det vet jag redan att jag inte är. Jag tror inte det finns en enda människa på denna jord som är fel fri. Men jag brukar inte leta fel på andra människor. Eftersom alla människor har bra och dåliga sidor. Alla kan göra fel ibland, jag kan vid 37års ålder få höra fel jag gjorde när jag tex var 4-5 år. Idag har jag varken hört eller sett henne på 3 dagar och jag känner mig piggare.
Jag börjar må bra nu. Jag har börjat fundera på uppdelningen av vår släkt. Min mamma och mina halv syskon har ett efter namn. Vi kan säga svensson. Jag har min pappas efternamn som vi kan säga är bengtsson. Jag får ofta höra vi som är svensson vi hör ihop. Det är som att jag inte räknas in i släkten. För att jag är dom där. Alltså mindre värd . Dom flesta på min pappas släkt är döda. Så jag har beslutat mig för att bli min egen familj. Min mamma har talat om flera gånger per sms att hon inte ville ha mig. Det har jag vetat sen jag var liten. Barn märker mer än vad man tror. Att strunta i min familj kommer att bli ensamt. Men jag är ändå ensam med dem runt om kring mig. Och det är värre för mig. Det är min mamma som styr. Just nu fryser hon ut mig. Och jag jag vet inte varför.
det finns en sak…Släkten får man på halsen vare sig man vill eller inte och den kan man som du gjort, ta avstånd i från. Vänner väljer man. Så omge dig med få bra vänner, men var beredd på att även en vänskap kan ta slut.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jo jag vet att vänskap kan ta slut. Jag har många vänner som fått försvinna efter att jag flytt från p. Jag släpper inte in så många i mitt liv nu förtiden. Jag kommer ändå att flytta i framtiden. Kommunen vill det.
Hej!!
Släng din gamla telefon. Försök att prata de dem i släkten som det är lättare att umgås med.
Du kan alltid pma mej om du vill vräka ur dej.
Kram
Bra gjort av dig. Har själv sagt upp kontakten med mina föräldrar i 2-3 omgångar 6 månader i taget. Idag behandlar dom mig som dom ska och har respekt för min person.
Det kan kännas väldigt tungt ett tag, men omge dig med dina vänner, syskon och försök att göra ditt liv meningsfullt på olika sätt.
En dag kommer ni nog att kunna ta upp kontakten igen på ett mycket bättre sätt.
Jag kommer aldrig kunna ha en normal relation till min mamma. Hon är inte psykist frisk. Så det gäller jag eller henne, och jag väljer mig själv. Jag är en av dom barn som har växt upp i en familj med psykiskt sjuk förälder. Men det är skönt att du fick en bättre relation till dina föräldrar. Det är jag glad över. Men jag har bara en väg och gå och det är min egen. Min syster och jag har ingen kontakt. Hon utsatte mig för bedrägeri och urkundsförfalskning.
Idag fick jag höra. Att min mammas hund fick missfall, och vems fel var det? Jo självklart mitt. För jag hade fått min vilja egenom och önskat död på valparna eftersom jag var avensjuk. Den här händelsen har satt sista spiken i kistan. Problemet är när jag jobbar så kan jag inte be folk fara o flyga. Jobbar som vaktmästare/park arbetare på kommunen. Så det ser inte bra ut i arbetskläderna. Jag vill kunna vara i fred på mitt jobb. Ska prata med min chef i morgon om jag kan gå ifrån platsen om hon söker upp mig för bråk.
#17, ja om hon inte är psykiskt frisk så kan jag förstå att det blir svårare. En sjukdom kan man inte rå på riktigt.
Varför var du avundsjuk på valparna?
Du har ju inte släppt det än och du mår inte bra idag. Det tar tid.. Och man kan heller inte släppa svåra saker hur som helst utan det måste bearbetas.
Och hur skulle du kunnat ta död på valparna?? Skulle du stressat din mamma så mycket att hon stressade hunden för mycket så den fick missfall?
Suck vilja saker dom kan komma på.
Hunden var aldrig dräktig. Nu har jag inte hört av henne på flera dagar. Jag umgås mer med vänner. Hon fryser ut mig men det spelar ingen roll längre . Jag har fått nog av henne. Jag är inte inne på denna sida längre
Duktigt gjort…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....