Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2580 ggr
[00emi07]
9/19/13, 9:17 PM

Din historia

Har du en egen historia? Skicka in den till mig så kan den komma med i en intervju här. Är du intresserad av att vara med och jag ställer frågor till dig, hör av dig här, eller vis PM. Du får absolut vara anonym om du vill Hör av dig så har du chansen! Med vänlig hälsning, Emilia

Annons:
Calcifer
9/19/13, 9:18 PM
#1

Vad är syftet med intervjun?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[00emi07]
9/19/13, 9:20 PM
#2

Att få prata ut, att andra kanske får hjälp/stöd och att man kanske får tips, läsa om vad du varit med om.

Calcifer
9/19/13, 9:22 PM
#3

Men, what, ska du publicera det någonstans?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[00emi07]
9/19/13, 9:25 PM
#4

Ja, här på sajten. Jag har ingen egen historia.

monstermash
9/20/13, 7:52 PM
#5

#3 - Men det står ju tydligt i #0.

"Har du en egen historia? Skicka in den till mig så kan den komma med i en intervju här."

[00emi07]
9/20/13, 8:51 PM
#6

ja, precis! Skicka den till mig. Så publicerar jag den här på sajten så folk får höra dig historia

Annons:
monstermash
9/20/13, 9:25 PM
#7

Sedan om det är lämpligt att en 14 åring ska hålla i sådana artiklar är en annan fråga…

Calcifer
9/20/13, 9:28 PM
#8

#7 Plus ett.

Sen kan man väl skriva sin egen historia lika gärna?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[lolitakiller]
10/28/13, 12:24 PM
#9

14 åringar är mognare än vad ni tror :) när jag var 14 kunde min kurator säga "det är som att snacka med en 18 åring" 

varför tycker ni inte att det är lämpligt?

[lolitakiller]
10/28/13, 12:25 PM
#10

14 åringar är mognare än vad ni tror :) när jag var 14 kunde min kurator säga "det är som att snacka med en 18 åring" 

varför tycker ni inte att det är lämpligt?

monstermash
10/28/13, 12:28 PM
#11

#9 - Då borde din kurator faktiskt få sparken. En 18 åring är långt mer mogen än en 14 åring.

Jag var mogen för min ålder enligt psykologer när jag var 14, inte en chans att jag hade haft den mentala styrkan att hjälpa ett misshandelsoffer däremot! Det är ett alldeles för tungt ämne för en 14 åring; och det hör inte bara ihop med åldern utan oftast mognaden.

Sedan ifrågasätter man ofta hur seriösa folk bakom forumet är, när en 14 åring får hantera sånt tungt ämne som detta. Ska man ha ett forum om misshandel bör man vara erfaren, det tycker jag gäller Medarbetare också. Man bör ha stor kunskap om ämnet - någonting jag anser att en 14 åring definitivt inte har, och inte ska ha heller. Det ska inte ligga i en 14 årings händer att försöka få ett offer att gå innan offret blir ihjälslaget.

Hade blivit vansinnig om det var mitt barn, som någon välkommnade på ett forum om ett så tungt ämne.

[lolitakiller]
10/30/13, 8:47 AM
#12

Hur kommer det sig att du tycker att min gamla kurator borde få sparken bara för att hon tyckte att jag var mogen för min ålder som 14 åring? jag tycker att det är en bra sak att man är mogen av sig vid så ung ålder men kan hålla med dig,

en 14 åring borde inte hålla i såna trådar men h*n är inte omogen bara för att h*n är 14 :)

monstermash
10/30/13, 11:22 AM
#13

Jag bryr mig inte om hon tyckte att du var mogen, utan jag tolkade ditt inlägg som att din kurator ansåg att prata med en 14 åring är som att prata med en 18 åring. Gäller det bara dig så ok.

Det är klart det är en bra sak, men man ska inte ha kontakt med brottsoffer för det. Sedan är inte alla mogna vid 14, det är snarare bara undantagsfall.

Annons:
[00emi07]
10/30/13, 3:53 PM
#14

1. Jag är inte ute efter att hjälpa den som är utsatt. Utan att publicera en artikel som andra kanske kan känna igen sig med och diskutera till den intervjuade. 2. Tråden kan låsas. Har avgått som medis

medde
11/4/13, 12:30 PM
#15

En tanke för mig är även om man är en mogen 14 åring, Ska verkligen en 14 åring ha hand om saker som detta? Vid den åldern ska man nog bara få vara ett barn och inte hand ha saker som detta. Det är inte menat att ett barn kan vara eller är  omogen utan det jag tänker på är det känsliga ämnet, och hur det kan påverka en som person.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Calcifer
11/9/13, 3:35 PM
#16

På TS begäran låses härmed tråden.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: