Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 854 ggr
Ispeakfluentmoviequotes
2019-12-21 00:23

Skriva av mig

Det har tagit mig så många år att inse att jag först kommer finna balans när jag accepterar mig själv, älskar mig själv istället för att leta eller jaga kärlek från någon annan. För folk kommer alltid komma och gå, och vad blir kvar… jag. Jag växte upp i en familj där incest och misshandel mot barn och kvinnor förekom. Vilket senare resulterade i att jag blev diagnoserad med grov PTSD. Man skulle kunna säga att jag praktiskt sätt växt upp på BUP. Blev mobbad i skolan osv. Nu går jag på gymnasiet, var tvungen att avsluta behandling från psykologer då jag inte tyckte att alla dessa år har hjälpt ett dugg. Gymnasiet började jag denna termin, jag är 17 år och har förstått att detta är inget jag klarar av. Går 50% men känner att jag inte någonsin kommer ha ett vanligt liv, ett vanligt jobb. Jag kommer aldrig kunna klara av att jobba här i Sverige. Det är för svårt för mig, för svårt att leva här. Jag började prata med min mamma, om att lämna. Lämna och flytta till Thailand. Att jag skulle kunna jobba där, få en fridstad. Läka. Men även om det är något jag verkligen vill så får jag skuldkänslor över att lämna min pappa. Min pappa då som bidragit till att jag har PTSD. Och jag vet helt ärligt inte vad jag ska göra. Vi har pratat om att han självklart kommer och hälsar på. Och jag kan föreställa mig ett bättre liv där. Planen är att hoppa av gymnasiet, fortsätta en del studier där men att börja jobba med min mamma. Vi har sparat och pratar om att öppna hotell, vi vet att går. Men kommer dessa skuldkänslor hindra mig. Skuldkänslor av att lämna familjen som finns här. En familj som inte har bidragit glädje till mitt liv men som jag älskar. Jag vet helt ärligt inte

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Henry Norrström]
2020-08-15 21:52
#2

Ta det lugnt o gå ut gymnasiet, 50% vad menar du. Det finns många frågor som inte framkommer i ditt inlägg. Ge aldrig upp, tänk på din framtid inte familjens. Du kommer att få ett bra liv som du vill ha det om du inte ger upp. Tro mig.

Du är 17 år o då kan man ha en del tankar. Du är omtyckt o det skall du inte glömma.

Ge inte upp. Hör av dig. Innan du gör något.

Henry från Landskrona

[ThinkingMe]
2020-08-16 08:09
#3

#0 En familj är bara en familj om man låter dem vara det, för egentligen kan vem som helst vara eller inte vara i din familj. Du kan själv välja det. Där undrar jag lite då vad det är du älskar med dem, gör du det för det är normen, eller för att du tror du vore helt ensam utan dem, eller gör du det för att du gillar dem? 

Försök att gå din egna väg och leva det livet du vill, och det är inget fel med att inte kunna ha det klassiska jobbet här i Sverige, jag tror att man alltid kommer kunna hitta alternativ men annars så har ju du redan en ide som inte verkar så illa. 

Det är inget fel med att lämna din familj eller din pappa, du behöver prioritera dig själv först, och strunta i alla andra.  Du gör inget fel i att lämna om det är vad du vill.

Edit: Såg nu att det var ett väldigt gammalt inlägg, men låter min kommentar vara kvar då det troligen är en relevant sak för andra också.

Upp till toppen
Annons: