Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 997 ggr
The_snow_falls
3/28/19, 12:25 PM

Vad heter det

Hej alla Levde i 3 år med en person som hela tiden berömde mig enbart för mina prestationer, vilket fick mig att konstant vilja vara mitt allra, allra bästa jag. Jag pluggade heltid, hade 5 extrajobb, egen häst och läste 2 distanskurser i skapande samtidigt som jag skötte om vårt hem och försökte vara den perfekta sambon genom att träna minst en gång/dag, baka, lära mig laga bättre mat osv… Han kunde säga att jag aldrig stod upp för vad jag ville (vilket jag inte gjorde för det finns sedan min uppväxt) men när jag väl gjorde det och det inte gick i linje med vad han tyckte så kunde han säga att jag kunde flytta om det inte passade (han ägde huset). Hans mamma kunde ursäkta hans beteende och säga att han inte menade det. Vi kunde hälsa på vänner som var bra på något jag inte var, eller helt enkelt inte var intresserad av, tex. Som att odla. Då kunde han sitta i bilen på vägen hem och fråga varför jag inte var som den personen. Ibland kunde han t.o.m. Fråga varför jag inte större bröst som en viss person. Borde jag inte förstora mina? (jag har ganska små). Det kunde vara att han gav mig öknamn efter något han inte gillade. Säg att han ville göra något som jag inte hann, då var jag en svikare. Han gjorde slut med mig, efter 2 veckor hade löst en lägenhet som jag skulle kunna flytta in i 2 månader senare. Vi var vänner så jag skulle bo kvar tills jag fick lägenheten. Sista 3 veckorna kallade han mig för Svikare som flyttade. Hans mamma försökte få mig att stanna också. Då hade jag redan bestämt mig för att det var nog och jag flyttade. Detta är 3 år sedan nu och inget jag lider av idag, att jag hamnade där beror på saker i min tidigare historia men jag funderar på om det han gjorde mot mig har ett namn? Åh förresten, sa jag att han stötte på andra när jag var med och när jag ifrågasatte det så förnekade han det. Underbar kille det där.

Annons:
AnnaMariaK
4/2/19, 9:05 AM
#1

En sådan person skulle jag kalla för manipulerare. Bra att Du insåg att han inte var rätt för dig.

Upp till toppen
Annons: