Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1750 ggr
Anonym
Anonym
2018-01-11 17:55

Inte så lätt som man tror...

I dag hände det. Något som inte hänt på sju år… Det började med en spark sedan slag och strypgrepp. Jag låg orörlig och hoppades att det skulle ta slut, jag var så rädd att barnen skulle se. Det gjorde dom inte, men dom hörde och min äldsta dotter vet att pappa gjorde mig illa. Detta har hänt tidigare, vi har varit tillsammans i 18 år och bra trivs ihop även om det inte låter så. Nu.Han har slagit mig några gånger under dessa år, senaste var när vår äldsta var 3 år och den minsta nyfödd nu är äldsta 10 år. Det skulle inte hända igen… Därför är jag i chock just nu. Jag vet att han älskar mig, han mår så otroligt dåligt av det som händer och förklarar det som att han inte kan kontrollera sig, han ångrar sig direkt. Jag var ledig från jobbet idag och har gått som i en dimma, googlat på misshandel, handlat hämtat barnen. Jag stängde av min telefon och har inte pratat med honom sedan han åkte till jobbet. Han har försökt nå mig. Han kommer hem sent ikväll. Jag vet inte vad jag ska säga, jag har ont i nacken, kinden, låret och armen. Jag har pratat med barnen om att det inte är ok, och lyssnat på deras tankar. Jag antar att jag skriver här för att jag själv behöver prata med någon.

Annons:
Aleya
2018-01-11 18:11
#1

Det han gör är fel. Det är INTE kärlek att slå någon. Visst kanske du känner att det är ju "bara"(det är ändå inte ok men man brukar förminska saker som sker sig själv) du själv som råkar ut för detta. Men kom ihåg att han kan börja ge sig på era barn. Fundera på om det är denna rädslan du vill att dina barn ska växa upp med. Att vilja hjälpa mamma men inte kunna. Jag vet själv hur svårt det är att se "sanningen" när någon slår en. Men när man får perspektiv så inser man att det är aldrig okej. Någonsin.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Gronstedt
2018-01-11 18:23
#2

Han kanske "mår dåligt" efteråt, när han inser att han måste fjäska lite för att inte bli av med sitt bekväma samliv. Men tro inte att han mår dåligt när han gör det, då lever han ut exakt det han njuter av att göra. Ska hans "må dåligt" verkligen sättas över din smärta och chock, din krossade tillit, dina barns sinnesfrid? Är ni så lite värda jämfört med hans gnälliga samvetsnöd?

Herveaux
2018-01-11 18:34
#3

Lämna. Om du inte kan det för din egen skull så gör det för dina barns skull. 

Jag fick under ett antal år se min mor bli psykiskt och sedan fysiskt misshandlad.
Det sitter fruktansvärt djupt i mig ännu, fast det var över 20år sedan.
Jag hatar henne för att hon stannade i den relationen. 

Efter att dom äntligen separerade så fick jag lova min mormor att gå vid första slaget. Det löftet kommer jag aldrig bryta.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

[PeterTM]
2018-01-11 18:38
#4

#0 Jösses. Om man slår någon kan det inte vara kärlek man hyser, då handlar det bara om kontroll. Jag tror inte för ett enda ögonblick på att han känner kärlek.

Maria
2018-01-11 18:51
#5

Honom måste du bara lämna. Inte bara för din egen skull utan även för dina barns skull. De ska inte behöva växa upp med sådant.

Stannar du så visar du även för dina barn att det är OK och det kan sätta djupa spår likaväl som misshandel.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[[eskils_]]
2018-01-11 18:53
#6

"han mår så otroligt dåligt av det som händer"

Och hur mår du och barnen då???!

Herregud människa, lämna det kräket snarast! Kontakta en kvinnojour (googla, kan finnas finnas privata eller kommunal) och be om råd hur du ska göra praktiskt och i vilken ordning. Du behöver polisanmäla, slänga ut honom, begära skilsmässa om ni är gifta och byta lås.

Kontakta också någon vettig släkting eller vän som kan stötta dig och barnen.

Du och barnen måste börja ett nytt och harmoniskt liv där man respekterar varandra. Lycka till! ❤️

Annons:
Ford -57
2018-01-11 19:23
#7

Lämna äcklet medan du kan, han är inte värd ett vitten. Dom lägst stående varelserna e dom som ger sej på kvinnor å barn, hur mycket han än påstår att han ångrar sej å mår dåligt. Flytta å låt honom må dåligt i sin ensamhet då.

AnnaMariaK
2018-01-12 16:47
#8

TS. spark, strypgrepp m m det låter i mina öron som mycket allvarlig misshandel. Du och barnen ska inte behöva leva med rädsla. Du berättar att det har hänt fler gånger, alltså var detta inte första gången heller. Snälla bry dig mer om dig själv och barnen än om en som tillåter sig att slå och tror att det onda försvinner bara för att han mår dåligt en stund. Han kan gott må dåligt resten av sitt liv som behandlar sina barns mor så. Sök hjälp! Berätta för andra vad Du har blivit utsatt för. Skriv ner. Anmäl. Vänta inte. En människa som får hållas kommer inte att bättra sig frivilligt.

Sann vän
2018-01-15 10:32
#9

Hemskt det du har fått uppleva. Har också blivit grovt misshandlad av min man och vet hur det är. Vill gärna stötta dig. Om du vill skriva privat så skriv till Mi131@speedmail.se Mvh Sann vän

Upp till toppen
Annons: