Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 2078 ggr
Ziz78
2017-04-26 19:29

Våga berätta

Under flera år så blev min självkänsla allvarligt skadad. Det började med ett slag mot min arm , jag minns inte exakt men det handlade nog om att jag ville att han skulle välja mer tid för familjelivet än kompisar o nöjen. Missfallet(2009) kom efter en spark längre ned i korsryggen i tredje månaden. Helt spontant då han upplevt mig som störande. Jag var helt oförberedd då jag låg med ryggen till. Jag födde den ofostriga graviditeten liggande på badrumsgolvet med plågsamma smärtor. Den slängdes av honom efteråt. Jag tog jättemycket fertilitetsmedel efteråt o upplevde det som mitt fel att jag fick missfallet. Jag minns inget tillfälle förrens sen 2012-2014 . Dottern fick smärtor av retinoider o jag hölls fast i handleden för att hon skulle ha den. Jag kände mig splittrad o fick knytnävsslag i magen,slag med öppen handflata mot ansiktet, knuffar så att jag föll mot golvet, jag tvingades förnedras, kissa på mig då han vid ett tillfälle tryckte med handen mot blåsan,handleder på mig som vreds om, vid ett tillfälle trycktes mitt huvud ned i sängen, jag skämdes o tyckte att det var mitt eget fel, min önskan var att förändra honom, att han skulle få mera tid att vara en god familjefar som tog mer ansvar i hemmet , sommaren 2014 fick han nog och tog sonen med sig, vittne var dit o hämta pojkens leksaker, jag fick bildörren över handen o kastades bakåt mot backen. Jag fick glasskärvor under foten. Sonen kom aldrig tillbaka under tiden som han fick igenom tvångsförsäljningen av huset med hjälp av god man så att jag o de övriga barnen schystes från huset,städfirma som var dit o slängde mycket av mina saker, kastades i lådor utanför huset, jag fick ta in på hotell. År 2016 februari fick jag en knuff utanför pizzerian ingången, vid bilen, jag stod för nära hans bil då jag undra över om att få träffa sonen igen ( jag hade då fått hjälp med lägenhet av socialtjänsten för att inte bli hemlös )o sen i maj samma år så tappades fattningen av honom på Konsum parkeringen då jag uppmanade honom att hjälpas med barnen, bilen toucha mitt knä o jag chockades och trodde aldrig att han skulle köra mot mig. Tyvärr finns det ingen hjälp, stöd och skydd att få för mig och barnen via myndigheter eftersom jag alltid varit i ett underläge då jag också är funktionsnedsatt.

Annons:
Ford -57
2017-04-26 19:58
#1

D måste ju finnas hjälp att få, Polis, Soc eller? Men en sån ynkrygg skulle ju få besök av nån me slagträ till att börja me.

Luisa
2017-05-12 20:59
#2

Usch och fy vad hemskt! Du skulle behöva hjälp av någon myndighet först och främst. Är tyvärr bara 20 så kan tyvärr komma med så många tips. Jag väljer att medvetet genarisera lite och misstänker då att du uppfattar dig som kvinna (?) I sådana fall skulle jag uppmana dig om att skriva på forumet kvinnor.ifokus då det är mycket mer aktivt och de har tillsammans hjälp en del kvinnor i nöd

Sjuttan
2017-06-24 19:10
#3

Kära du! En så fasansfull situation du befinner dig i. Ingen människa ska ha det så här! Misshandel ska aldrig tolereras! Om du är funktionsnedsatt är det ännu värre att du behandlas så här! Du måste få hjälp från kvinnojour eller socialtjänsten. MEN då måste du förklara så dom förstår hur du har det. Det är viktigt! Skriv ut den texten du har skrivit här och be dem läsa. Och gör det så fort som möjligt. Jag ska tänka på dig och vill gärna få veta hur det går.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Upp till toppen
Annons: