Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1442 ggr
Anonymos
2016-10-12 18:55

Orkar inte mer!

Jag har blivit psykiskt misshandlad av min mamma & totalt sviken och utnyttjad av min pappa. Bor inte hemma hos dem men det var en period i livet jag var tvungen att bo hos dem, vilket var total kaos! Jag har svurit på att jag aldrig ska utsätta mig för det igen.

Jag tänker inte gå in på när, var, hur och varför min mamma misshandlat mig, men ialla fall… 

Trots att de behandlat mig som en gammal disktrasa, har de ändå krävt att få låna pengar av mig… De har aldrig betalat tillbaka, därför tänker jag inte låna ut mer pengar till dem. Jag brukar dra en vit lögn om att jag inte har mer pengar, och får då oftast ett "oj då" till svar, som om jag vore gjord på pengar… Nu är de sura på mig för att jag inte kan låna och jag får ångest av det.. Jag har precis börjat hos en kruator och ska börja jobba mot denna ångest jag får varje gång jag säger emot mina föräldrar. 

När jag ringer mina föräldrar så är det ofta de och deras problem som det handlar om, det händer aldrig att de frågar hur jag har det eller liknande. 🤫 

Alltså jag vet inte vad jag ska göra..

/Anonymos

Annons:
Stallmima
2016-10-12 19:08
#1

Du skulle nog behöva bryta med dina föräldrar en längre tid, inte ha något att göra med dem. Fortsätt hos kuratorn och berätta allt, börja bearbeta det som du varit med om.  En sak du ska fortsätta med att inte låna ut pengar, stå på dig. Vet att det är jobbigt men var stark. Stort lycka till med allt!  🌺

Anonymos
2016-10-12 20:13
#2

#1: Tack Stallmima! Ikväll känns det bara så tufft.

/Anonymos

AnnaMariaK
2016-10-14 22:26
#3

TS, dina föräldrar verkar hur hänsynslösa som helst enligt min uppfattning. Låna absolut inga pengar till dem. Jag förstår att Du får ångest när Du säger "nej" för att Du är så van att bli utnyttjad. Men det är de som utnyttjar som borde få ångest och inte Du. Stå på dig och fortsätt i samtalsterapi. Du kommer att bli starkare så småningom. Lycka till!

Skorpion76
2016-10-28 15:47
#4

Titta i inboxen nu!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[Rulander]
2016-10-31 13:02
#5

Jag lider med dig. Det verkar som dina föräldrar har stora problem. Föräldrar ska stötta sina barn och vara intresserade av hur de har det.

Jag är nästan lite för nyfiken och ställer frågor hela tiden. Det är inte alltid de vill svara på allt. De är också lite bortskämda.

Ta lite avstånd då de inte ger dig positiva känslor.

Upp till toppen
Annons: