Annons:
Etikett10-när-ska-jag-gå-vägen-tillbaka
Läst 1744 ggr
Mollam
2016-09-20 20:33

Så svårt att bryta upp

Jag är van att bli kontrollerad av min väldigt svartsjuke pojkvän han brukar skicka kring 50 sms per dag! Jag inser att jag måste lämna honom för allt verkar trappas upp även mentala misshandeln! Men allt är så tyst, jag tvivlar på mig själv! tänk om jag överdriver , jag har så ångest nu 😱 varför är det inte bara enkelt att lämna någon man mår dåligt av?

Annons:
[1Miriam]
2016-09-20 21:59
#1

Våga ta steget du kommer inte ångra dig. Jag gjorde det jag stack. Någonstans finns det en gräns hur mycket man tål. Jag kände som du förut men en dag kände jag stop nu får det vara nog. Han behandlade mig som en fullständigt skit. När jag väl tog steget och var i trygghet så kände jag mig fri och det kändes bra. Jag ville inte tillbaka. Min man ringde många gånger och skickade sms mejl och sa att han gör självmord. Men det är bara en typisk trick för att jag ska tycka synd om honom och komma tillbaka. Det du beskriver om din kille talar om att han kommer nog inte ge upp om du sticker. Åk till en kvinnojour eller till någon du litar på. Jag lovar att du kommer inte ångra dig när du väl ha tagit steget. Byt telefon nummer sedan och svara honom inte. Fast det är svårt att inte svara så avstå. Det kommer kännas overkligt när man lämnat men skönt. Då har du inte längre någon som kontrollerar dig. Du gör som du vill i ditt liv.

Mollam
2016-09-20 22:41
#2

Tack 1Miriam åh vad jag behövde höra dina ord jag känner mig så ensam och rädd just nu! Det känns som att hela mitt "jag" är borta vem är jag utan att leva efter hans regler!?

[1Miriam]
2016-09-21 08:31
#3

Ja vet hur svårt det är och att lämna känns jätte svårt. Men efter en ännu längre tid med honom kommer du att må ännu sämre. Du är värd ett bättre liv. Slösa inte din tid med en sådan som trycker ner dig. Dom åren får man ju inte tillbaka. Det är samma som om han själ din tid. Vet hur det känns att ha blivit matad med negativa ord hela tiden om hur odyglig man är, dum i huvet osv och till slut blir man kuvad och på sin vakt och mår jätte dåligt. Till slut tror man att ingen vill ha en och att killen kanske har rätt och hans ord ringer i öronen i olika situationer. Men jag vet hur underbart det är att ha lämnat. Har gjort det med två män. Och det finns mycket stöd och hjälp du kan få när du lämnat. Våga bara nu att göra det. Samla ihop dina saker när han inte är hemma. Be någon hämta dig. Man kan också ringa polisen eller 112 för att be bli hämtad om man inte har bil förstås. Du är värdefull! Och dig ska man behandla med respekt. Ingenting annat är okej.

Mollam
2016-09-21 13:43
#4

Tack jag är så att få höra att det finns en framtid, just nu är allt bara mörkt😞 men denna gång ger jag mig inte ! jag ska inte gå tillbaka en gång till och jag måste lämna jag har inget val längre! Tack Miriam💜

[1Miriam]
2016-09-21 17:15
#5

Bra :-) Det brukar vara så efter man har lämnat att de bombar med sms telefon samtal osv. När jag inte svarade i telefon så smsade han "Kom hem genast" "Svara" osv men senare blev smsen mildare och han pratade i telefonsvararen gråtandes att han ska göra själv mord om jag inte kommer tillbaka och det gör han nu och senare mejlar han om samma sak och senare telefonsvararen igen nä jag hade inte mod att göra det snälla kom tillbaka storgråtandes. Dessa män vet hur de ska spela för kvinnan. Först hårda ord om hon inte kommer så mjuka ord och oftast är det just de mjuka orden som fungerar och gör att hon kommer tillbaka. Männen av den typen vet vad de gör och spelar bra. Gå bara inte på det skådespelet igen! Noll kontakt är det bästa. Försök tänka på hur underbar framtid du kommer att ha utan honom istället. Jag skrev ner allt fult han sa till mig varje dag i min mobil och lyckades spela in hans hotfulla sätt. När det känns veligt så kan det hjälpa minnet att läsa det. Så man inte går tillbaka. Du är stark igentligen att lämna. Men mannen vill få dig att tro att du är svag och behöver honom. Men tro inte på honom. Gå så snart du kan! Kram Har en mejladress om du vill skriva någongång Mir177@outlook.com

Mollam
2016-09-21 18:54
#6

Tack än en gång:) Jag har skrivit ner en del han sagt, jag sitter och läser det nu! Jag kommer nog behöva läsa det många gånger, för konstigt nog glömmer jag alla hårda ord och minns dom få gånger han varit snäll:(

Annons:
[1Miriam]
2016-09-21 20:32
#7

Bra! Gör det. Man behöver påminna sig om det. Annars glömmer man som du säger. Planera börja packa i smyg redan. Då blir det enklare när du ska gå. Han tror nu att du är svag. Men gå bara var stark som du igentligen är. Snart har du en egen lägenhet och du kan göra som du vill där och kanske träffar en ny kille som är snäll och behandlar dig kärleksfullt som en riktig man ska göra. Jag vet hur det är att leva nedtryckt så som du lever nu. Önskar ingen kvinna sådant liv.

AnnaMariaK
2016-09-23 00:35
#8

Jag känner igen mig i era beskrivningar. Det var svårt att lämna förtrycket och det osynliga fängelset och många gånger tyckte man synd om den gråtande krokodiltårar despoten. Men när man väl har befriat sig från honom är livet så bra att man undrar efteråt "hur kunde jag stå ut så länge?"

Men se till att lämna honom i smyg och gör dig oåtkomlig. Mycket dåligt händer när förtryckaren blir desperat. Jag fick sälja min stuga och flytta 15 mil ifrån mitt ex för att inte ge honom några fler tillfällen.

Upp till toppen
Annons: