Annons:
Etikett09-män-som-har-blivit-eller-är-misshandlade
Läst 2362 ggr
[krutgubben]
2016-07-23 23:48

Svårt misshandlad 2015.

Jag blev svårt misshandlad i juni 2015 av två män med koben och yxa samt knogjärn. Dom slog in vänster kindben och slog av mig mitt högra ben, jag fick också proppar på mina båda lungor så jag höll på att kvävas. Jag sövdes omgående i ambulansen och det blev ett stort polispådrag, det var med på nyheterna på tv och i tidningarna. Jag har 8 titanskruvar strax ovanför mitt knä på höger ben och jag kommer aldrig bli återställd, jag har fått ersättning men gärningsmännen går där ute fria än idag. Dom var maskerade och allt detta för att rykten sa jag hade misshandlat en kvinna men det gjorde jag aldrig, inte ens polisen tror jag misshandlat den kvinnan heller. Den här kvinnan har ett förhållande med en kille som tillhör en kriminell gruppering och jag har så svårt att gå vidare från detta, vad fan ska jag göra? Jag har haft kontakt med psykologer mm, men jag vill hämnas hela tiden….. Jag är tidigare ostraffad och är en man som följer lagen.

Annons:
Hoseok
2016-07-24 00:17
#1

Riktigt hemskt att du ska behöva gå igenom det här. Det är så sorgligt att gärningsmännen fortfarande går på fri fot. Det låter mycket rimligt att de kan tillhöra den gruppen du snackar om, som är kopplad till kvinnan. 

Jag önskar jag hade en lösning men det har jag inte. Ta hand om dig, du är riktigt stark.

Denna kommentar har tagits bort.
AnnaMariaK
2016-07-30 17:29
#3

TS, jag beklagar hur hemskt Du har blivit hanterad och kan förstå din frustration och hämndlystnad. Behovet att hämnas är ett djupt mänskligt behov. Men som Du kanske förstår själv leder "vendetta" ingenstans. Hämnden släcker inte den inre elden som uppstår vid kränkning, inte ens om man mosar de skyldiga till en våt fläck. Denna inre smärta kan bara försvagas om man bestämmer sig för att gå vidare och inte låta skurkarna förstöra resten av vårt liv. Jag har känt behov att hämnas, men en dag bestämde jag mig bara för att göra mitt liv så underbart som det bara ligger i min makt att göra. Och numera känner jag mig fridfull. Hoppas Du kan släppa tankarna och göra livet med sambon till en dröm.

[krutgubben]
2016-07-30 18:02
#4

#3 Tack för ditt fina inlägg, det där behövde jag höra. Jag ska göra allt för att lägga detta bakom mig, och leva som du skriver och tack ännu en gång.

m2studio
2016-09-10 17:02
#5

Hej TS,

jag hade samma känsla som du i ett kort tag av mitt liv. Det här hämnd känslan kommer att "skada" dig ännu mera om du inte kunna hantera den på ett bättre sätt. Vi människor inte har den makten som behövs att upprätthålla rättvisan i nuvarande samhälle, så vi borde hantera frustrationen på ett annat sätt så som psykologer förslår i dagen läge. Försöka att lugna ner dig så mycket du kan och istället tänka på annat. Livet har andra sidor som är mycket finare än hämnd känslan erbjuder, livet har mycket mer värde och du inte ska befinna dig i den dåliga känslan som ännu mera skadar dig. Jag förstår dig mycket djupt och tyvärr ingen kan göra någonting utan att du själv ska hjälp till att hitta den fina balansen till rätt känsla. 

Jag inte är religiös, men kanske prata med en präst kan hjälpa till mot lite lugnare atmosfär, ta hjälp av naturen som erbjuder mycket, om du kan vara i skogen ensam och känna naturens kraft.

Dem som skadat dig får sina bestraffningar varje dag genom att hela tiden måste bråka med samvete och när dem befinner sig i äldre ålder så får dem ännu mera ångest, om det dem gjorde varit total fel.

Människors natur kommer att glömma aggressiviteten när skälen hitta sin natur, vi är vilse i stress, vilse i den robotik samhälle vi byggde själva, men vi är en varelse med stor kunnande inom psyk och kommer att hitta rätt väg så småningom. 

Hjärna inte pallar så mycket frustration, så kommer att stänga av sig automatisk, så innan din hjärna stänger av sig själv försök att förlåta dem så mycket du kan.

Lycka till min vän.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

[krutgubben]
2016-09-13 22:58
#6

#5 Tack snälla människa för dina kloka ord, jag har fått hjälp igen nu hos en psykolog och jag mår lite bättre. "Rädsla leder till aggression, aggression leder till hat, hat leder till lidande" Tack än en gång.

Annons:
Upp till toppen
Annons: