Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1607 ggr
Anonym
Anonym
2016-07-22 17:23

Sagt hejdå till dom som orsakat skada

Under över 20 år har jag blivit känslomässigt och psykist misshandlad. Jag har även i 2 förhållande varit utsatt av fysisk misshandel. 

För några dagar sen fick jag diagnosen C-PTSD. Och har fått veta att de kommer från barndomen där de fanns vuxna i min närhet som kunde ha sätta stopp för den känslomässiga misshandeln. Vid 10 års ålder fortsatt den känslomässiga men då började även den psykiska. Men den hade legat i luften redan när jag var 8,5 år.

Nu när jag ÄNTLIGEN har fått rättsida med varför jag är som jag är. Så har jag valt att säga hejdå till min mamma och hennes man. Samt mina syskon. Min pappa har jag sporalisk kontakt med så finns inget hejdå att ge. 

Men min mamma verkar inte inse. Jag vill inte hänga ut dom ett tagga dom i inlägg som handlar om dom på min fb. Jag har smsat henne och hennes man hejdå men som slutar inte. Jag kan inte mer än säga hejdå utan att peka ut dom.

Varför kan dom inte inse? Varför i h-vete skyddar han min mor när han inte ens kände henne när jag var liten? Han har i 17 års tid snackat om att alla psykiska sjukdomar och sjukdomar du inte ser. De är inbillning. De finns inte. Dyslexi fick jag diagnoserat när jag var 14 år. Då var de jävla lathet. Jag vad bortskämd mm. Och Nu denna. Asså nu är dom igång igen. Min mamma kastar ansvaret på min pappa. Min pappa som redan har fått så mycket skit kämpar med att ha huvudet övanför vatten ytan. 

Som bara tex. Jag var 16 när jag var i ett våldsamt förhållande. Jag idag frågar mig varför i h kunde dom inte ringa polisen sociallen eller göra något. Nej då heter de att jag inte ville. Jag sa nej! För fan jag var 16 år och ska inte behöva ta de ansvaret :@

Varför kan dom inte bara ge fan i mig? Jag har för bövelen klippt banden!!!!!!

Annons:
vallhund
2016-07-22 17:33
#1

Blocka o stäng av. Punkt slut!

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Anonym
Anonym
2016-07-22 17:41
#2

Anser inte att jag ska behöva blockera. De ska räcka med att säga hejdå

Herveaux
2016-07-22 17:47
#3

#2 Det tycker jag också ska vara tillräckligt, men som det låter gör det inte det i nuläget.
Kanske du bara behöver dra ner järnridån totalt under en period så dom fattar att du menar allvar, sen kan du - om du vill - lätta på restriktionerna och se om dom fortsätter att respektera ditt val.

Jag har också klippt alla band med min mor och mer eller mindre min syster, du är långt ifrån ensam om att behöva gå igenom den här processen.

Styrkekramar! 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Anonym
Anonym
2016-07-22 17:49
#4

#3 
Ens mamma och pappa ska vara där och skydda en. Men tyvärr är de inte så i många fall

Herveaux
2016-07-22 18:47
#5

#4 Sant så sant, tyvärr. 😢

Jag vet inte hur gammal du är, men jag bröt totalt med min mor när jag fyllde 18.
Syrran har mer och mer runnit ut i sanden. Jag är 29  år idag.

Det är verkligen *lång harang av svordomar* när man haft oturen och fått skräp till föräldrar.
Det jag vill säga är bara för att dom är just skräp så betyder inte det att du eller ditt liv kommer bli skräp. 🙂

För mig är det en drivkraft att "jag ska aldrig bli som dom, aldrig!"

Skickar en bunt styrkekramar till, dom kanske går åt. 🤗


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Agafia
2016-07-24 00:04
#6

Om du verkligen vill att de ska sluta och de inte fattar det ,så är att blockera dom En tid kanske nödvändigt så du får lugn o ro . Det är inte hela världen att blockera någon , den kan hävas när du vill . Det kan ju vara så att du är lite nyfiken vad de skriver om dig och det kan du inte se om du blockerar 😉 men det är ditt val vad du kan leva med .

Annons:
Anonym
Anonym
2016-07-26 09:29
#7

Är de "normalt" att känna.

Som jag fick veta att nu när dom var utomlands så hade de hänt en sak där. Något i mig sa "varför kunde de inte hänt där dom var?" 
Dock hade de varit både syster och mor samt syster svägerska. Men ändå.

Dom hade inte behövt omkomma. Men kunde ha bevittnat skottlossning eller bomb i samma stad/område. Något som hade skakat om henne och min syrra ordentligt. Så kanske dom hade insett vad i h dom har gjort. Att vara med om en sån stor sak är kanske vad dom behöver för att inse att de dom/hon har gjort mot mig inte är så lätt att bara säga " O fuck shit de bara hände! Aja livet går vidare!" Pga henne/dom så har jag fått C-PTSD. Asså de är vem jag är. 

Jag fick de som barn så min C-PTSD är vem jag lika mycket som jag är vem min C-PTSD är. Jag har aldrig levt utan den. De ända som skiljer de är att nu har jag de på papper. Och nu sätter jag ner foten

Herveaux
2016-07-26 09:47
#8

#7 Jag tycker det är helt normalt att känna så.
Du kan inte ana vad jag har önskat för olyckor för mina gamla plågoandar (läs "familj" och "klasskompisar") så att dom ska få sig en ordentlig tankeställare.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Anonym
Anonym
2016-07-26 10:05
#9

#8
Jag känner att jag inte ha någon kontakt med dom. 
Jag tog och blockerade så dom kan inte läsa vad jag skriver tex på Fb med flera ställen.

Anonym
Anonym
2016-07-26 10:06
#10

Men dom kan se mig och gå in och läsa om dom klickar på mitt namn

Agafia
2016-07-26 10:11
#11

Då får du låta bli att skriva på FB ett tag , kan de verkligen läsa om dig när de är blockerade ? Du kanske behöver ta bort dom helt och hållet ?

[Belliszz]
2016-07-26 10:16
#12

#11

På FB så heter de anpassning. Att man gör vilka som inte kan läsa ens inlägg. Alltså dom kommer inte upp första. Utan personen behöver gå in på ens namn för att kunna se vad den personen skriv. Asså typ som dom kan inte följa mig automatiskt.

Haha ne fan. Tänker inte sluta skriva på min FB. Då ska få käft smällar på hur ljusar min vardag har blivit. Hur gladare jag är. Hur jag orkar så mycket mer. Och så mycket annat

imsuchadiva
2016-08-16 21:07
#13

TS du kan blockera personer helt och hållet på fb! Anpassning och blockering är två helt olika saker. Har tyvärr inte så många råd att ge dig, mer än att blockera dem och fortsätt vara stark!

Annons:
Honestyisdead
2016-09-06 01:56
#14

Har du blockerat på Facebook kan dom inte se dig alls ens om du skriver till någon som de har som vän där inne. De får inte heller fram ditt namn om dom söker på dig inne på Facebook.

Upp till toppen
Annons: