Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1140 ggr
[Tre]
2016-06-08 14:44

Mental misshandel

Vad anser ni om mental misshandel? Kan en psykiatriker hjälpa en person som är mentalt misshandlad? Kan dem få hjälp genom terapi eller blir dem dömda med en eller några diagnoser? Hurt kan det komma sig att personer med missbruks problematik kan få mera mentala problem genom att bli involverade bland kriminella med konstiga uppgörelser och sen dessutom jagade av polisen för att deras plågoandar ringt dem och ha roligt eftersom dem kan bli paranoida och dessvärre upplyser inte polisen det när dem efter många om och men skjuta dem till psyk akuten. Är det en normal organisation kriminella och poliser ihop. Nej jag vill inte att dem ska få umgås hur som helst. Poliserna kan utreda på toppen sen kan föräldrarna ta hand om barnen med psykiatrin.

Annons:
Honestyisdead
2016-06-08 15:00
#1

Om man blivit psykiskt misshandlad kan en psykolog eller liknande vara till hjälp. Man blir inte dömd om man fallit offer för psykisk misshandel.

Resten av inlägget förstår jag inte.

[Tre]
2016-06-08 15:34
#2

Jaha.

[Tre]
2016-06-08 15:36
#3

Jaha du förstår inte.

Sabinan
2016-06-09 00:38
#4

Som Hera skriver, får man hjälp av psykiatrin om man blivit mentalt/psykiskt misshandlad. Psykiatrikern är en neutral person som försöker lotsa en annan person (klient) genom att stötta, lyssna och ge nya perspektiv till det man varit med om. Detta för att man ska kunna få insikt om sig själv och att förstå det som hänt en.
En psykiatriker kan göra en bedömning om ens egna diagnoser om man vill och misstänker att man har det.

Jag vet inte vilken typ av missbruksproblematik du menar. Är det tex droger inblandat så tror jag det finns droger som förändrar ens personlighet, ta bara alkohol som exempel. Det finns de som blir väldigt negativt påverkade av det, blir våldsamma, misshandla och gå över gränsen på olika sätt.

Jag tror absolut inte att polisen samarbetar med kriminella.

Hoppas du fått lite svar på dina frågor.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Tre]
2016-06-11 14:13
#5

Sabina. Ok Sabina. Om nu bara psykiatrin är involverad och ger medicin samt samtals stöd. Jag tror ju inte att personen blir betrodd av psykiatrin om exempelvis kvinnans fd man inte behöver ta ansvar bara för att han har ett brett kontaktnät. Jag tror ju defenetivt inte att psykiatrin skulle försöka hjälpa den drabbade om dem misstänker att polisen har en fin relation med förövaren/na. När det gäller missbruk så är allt missbruk av ondo och en svartsjuka symtom finns alltid med hos en missbrukare bara det är missbruk är det ett syndrom. Ett exempel när det gäller missbrukare relaterat med droger och har jämnare som har kumpaner som av konstig anledning vill hämnas i smyg tar polis/politiker till hjälp eller tvärtom så vinner alltid kumpaner med politiker/poliser. Är han oskyldig vinner kumpaner i alla fall. Jag har personligen mött personer som är söndersargade av maktspel när det gäller missbruk och har poängterat för psykiatriker att dem måste förstå att paranoia handlar om rädsla för att vara förföljd av dem å dem å dem. Jag har dessutom ringt poliser och både frågat och sagt att det är av stor vikt när dem skjutsar människor till psyk akuten att redogöra händelser det är viktigt att det pågår olika sorter krig utanför hjärnorna. Det är inte en fantasi om man är utnyttjad förlöjigad. Vi är några stycken som fått stå i skamvrån för att vi nu skulle vara något förmodligen skulle vi kanske ha varit något men numer är det som samma ståhej.

[Tre]
2016-06-11 14:14
#6

Syndrom = symtom

Annons:
[Tre]
2016-06-11 14:15
#7

Jämnare =hämnare

[Tre]
2016-06-11 14:18
#8

Vad händer med människors kontakt nät när dem inte får medhåll av psykiatrin om att det är farligt med söndersargade fanatiker. Märk väl alla missbrukare är fanatiker.

[Tre]
2016-06-11 14:23
#9

En politiker och en polis dem är densamma visserligen behövs ju en lag men det måste finnas någon måtta. Jag har ett gediget register och jag lovar jag är inte ett dugg kriminell även om dem försöker få mig kriminell. Jag har varit motståndare till kriminalitet.

[Tre]
2016-06-11 14:32
#10

I missbruks världen är det så farligt längst ner de är så söndersargade och svaga på alla sätt och vis. Det är värre när dem inte har levebrödet i ordning. Det är så mycket jag kan skriva så jag orkar inte nu.

Upp till toppen
Annons: