Annons:
Etikett11-bloggar-tidningsartiklar-om-misshandel
Läst 1639 ggr
Sabinan
6/8/16, 1:34 AM

Så sorgligt

Lotta 41 är, ekonomiassistent, kvinna, människa dödades av sin fd partner pga att hon inte ville vara tillsammans med denna aggressiva man. Han blev anhållen i sin frånvaro för grov kvinnofridskränkning men åklagaren hävde beslutet.
Lotta var rädd för sin förövare och ville inte vittna då mannen hotat döda henne, hennes anhöriga och hund.
I lördags bröt han sig in hos henne och misshandlade henne till oigenkännlighet, han hade krossat hennes huvud och slagit henne blå på hela kroppen.
På tisdagseftermiddagen stängdes respiratorn av, då hon var hjärndöd.

Vila i frid Lotta och alla andra kvinnor, män och barn som råkar ut för dödligt våld i sina relationer❤️

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22959811.ab

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Sabinan
6/9/16, 3:00 AM
#1

Ni som har möjlighet, kan vara med på en manifestation mot våld i nära relationer, nu på fredag den 10 juni kl 15.00. Manifestationen hålls på Sergels Torg i Stockholm och anordnas av Lottas vänner.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
6/9/16, 6:58 PM
#2

Huvva. Samt att denna mannen misshandlat andra tidigare som dött. Hur länge ska samhället dalta med folk som inte borde vara ute i de fria.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[Otippbar]
6/9/16, 8:31 PM
#3

Att hennes rädsla friade honom är så tragiskt att jag saknar ord. Var fanns samhällets skydd och stöd när rädslan tog överhand?! De som frihetsberövar borde fanimej bli frihetsberövade själva. Att hellre fria en våldsam galning, än att fria en hotad och vettskrämd människa. Vad är det för nonchalant samhälle vi befinner oss mitt i?! Mina tankar och hjärta till Lotta, vänner och anhöriga.

Sabinan
6/9/16, 11:12 PM
#4

Nej det är inte klokt att detta ska behöva ske i Sverige 2016.
Jag kan verkligen inte förstå varför våld i nära relationer är så nerprioriterat som det är.
Jag är övertygad att människor skulle kunna tänka sig att ge kvinnojourerna och misshandels-frågorna mer pengar och stöd för att hjälpa de drabbade. Men det sker inte.
Ibland har samhället en väldigt konstig syn på detta med våld i nära relationer, som om de är något som ska lösas mellan offer och förövare.
Att förövaren fått friheten tillbaka i detta fallet (och andra fall) när han har ett gediget brottsregister är fruktansvärt upprörande.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Upp till toppen
Annons: