Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 1607 ggr
Sabinan
5/18/16, 2:14 AM

Har du blivit mer lättskrämd?

Har du blivit mer lättskrämd efter du blivit misshandlad jämfört med innan misshandeln?
Skriv gärna en kommentar till ditt svar.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Thotis90
5/18/16, 7:26 AM
#1

Nej. Jag var mer rädd i början precis efteråt, men med åren har det lagt sig.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Hoseok
5/18/16, 11:49 AM
#2

Ja, det har jag. Jag har blivit mer rädd för främmande män, framför allt. Tyvärr så har det blivit på den nivån att jag skuldbeläggs eftersom jag är feminist också. Kallats manshatare så många gånger på grund utav min rädsla för män.

Sabinan
5/18/16, 2:11 PM
#3

Ja, jag har blivit mer lättskrämd sen de senaste misshandlingarna.
Klarar inte av att någon går bakom mig eller pratar väldigt högt, då jag hoppar till och får ångest direkt. Jag har även blivit mer mörkrädd, vilket jag inte varit förut.
Förhoppningsvis kommer det att lägga sig med åren.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

MissClue
6/2/16, 9:38 PM
#4

När det närmar sig min födelsedag eller julafton så är jag rädd då mitt ex skulle kunna dyka upp. Han gjorde det dagen efter min födelsedag för två år sedan, rest 40 mil och vi hade inte haft kontakt på månader. blev livrädd.

Sen knyter det sig i magen om någon man är arg, behöver inte vara på mig. Ibland känner jag aggressiv "energi" som utstrålas av vissa män och det får mig totalt i obalans. Min lärare hade lite temperament och jag klarade inte av att prata med honom utan att svamla och skaka, trodde hjärtat skulle hoppa ur kroppen när han bad mig svara på frågor. knasigt

I love not man the less, but Nature more…

[linda1989]
6/3/16, 4:08 PM
#5

Ja det har jag blivit. Går i princip aldrig hem själv i mörker längre, var naiv och orädd för. Inte mörkrädd men rädd för att det ska hända mig något. Vill undvika riskerna. Träffat på en del obehagliga och händer ju en del saker. Skrämmer upp mig själv med tankar som "tänk om en inbrottstjuv skulle komma in här" osv och sedan är det svårt att somna.

Upp till toppen
Annons: