Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 819 ggr
Honestyisdead
3/8/16, 6:18 AM

Hur vanligt är det?

Hur vanligt är det med misshandel? 

Har du eller folk du känner varit utsatta?

Annons:
Annette
3/8/16, 6:40 AM
#1

Jag tror det är mycket vanligt och förekommer där man minst anar det.

Maria
3/8/16, 10:50 AM
#2

En tidigare arbetskamrat till mig blev mördad av sin före detta man.😕

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
3/8/16, 11:03 AM
#3

#2 Usch vad sorgligt :(

Scorpio97
3/8/16, 11:47 AM
#4

Min farbror blir misshandlad av sin flickvän. Min mamma anser även att hon blev psykiskt misshandlad av min pappa (jag har i så fall antingen förträngt det, eller märkte det aldrig).

Jag tror det är väldigt vanligt.


//Jessie

Honestyisdead
3/8/16, 11:57 AM
#5

Jag är övertygad om att det är vanligt. Tyvärr. Har sett mycket med egna ögon. Och har flera vänner som blivit misshandlade både av främlingar,  partners, föräldrar  och bekanta.

Blev själv utsatt som tonåring.

Thotis90
3/9/16, 9:27 AM
#6

Jag blev misshandlad av min första sambo under 1 års tid och har flera vänner/bekanta som också har blivit misshandlade av en partner. Jag tror absolut att det är mycket mer vanligt än många tror med tanke på att det sker bakom stängda dörrar.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

Annons:
chrissy87
3/9/16, 12:46 PM
#7

Vet inte om man får räkna med psykisk misshandel här. Typ att få höra varje dag av sin partner hur fet ful osexig man är, hur äcklig mat man lagar, hur dåligt man städar, att man är den mest korkade och puckade personen i hela universum och att han inte ens vill ta i mig med tång.

Om det räknas som misshandel så har jag blivit misshandlad. Men aldrig fysiskt.

Sabinan
3/9/16, 1:21 PM
#8

Tyvärr är det vanligare än man tror.

Jag själv har varit utsatt för det över halva mitt liv, så tyvärr vet jag allt för väl hur det är. 

Jag har även en närstående som blev misshandlad

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

tlover
3/9/16, 1:45 PM
#9

Jag har själv blivit misshandlad (av en främling på stan som släpade mig i mitt hår i över 5 minuter. För att förklara hur stark hon var så tog det 6 poliser att få henne i polisbilen) och jag känner även flera som blivit misshandlad. Vissa av dom upprepade gånger.

Misshandeln jag utsattes för var däremot en engångshändelse av en total främling. Det gör det lättare efteråt tror jag. Det var pga det jag började med kampsport.

l'm back

Sabinan
3/9/16, 2:18 PM
#10

#7 Naturligtvis räknas även psykisk misshandel till misshandel. 

Jag beklagar att du är så utsatt av din partner.  Hur länge har detta pågått?  Och vad säger han / hur reagerar han när du tar upp det med honom?

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Sabinan
3/9/16, 2:20 PM
#11

#2 När jag läste om din tidigare arbetskamrat, kom jag tänka på en bekant till mina föräldrar som blev dödad av sin make, då hon ville skiljas.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

chrissy87
3/9/16, 2:54 PM
#12

#10 Åh jag kanske uttryckte mig dåligt jag skulle skrivit i dåtid, för det var ett ex som jag levde med i 4,5 år som bröt ner mig totalt.  Det var inte lika illa i alla år det kom liksom smygande med mer och mer hånfulla pikar. Sista 2 åren var riktigt hemska då jag inte fick träffa släkt och vänner alls för honom. Då var jag riktigt fånge i hemmet. Men tack vare min underbara syster och mamma så blev jag fri då de förstod hur det var ställt och hjälpte mig att fly när han jobbade. Konstigt nog brydde han sig inte alls i att fortsätta jaga mer efter det vilket jag var rädd för.

[justforyou]
3/9/16, 10:03 PM
#13

Jag har blivit psykiskt misshandlad i flera års tid, min barndom från 13 till 17 års ålder blev jag psykiskt misshandlad av personer på skolan från olika klasser, både killar och tjejer, men killarna var värst. Även lärarna mobbade mig.

Hoppade av skolan och bytte skola hela tiden och resulterade att jag började skada mig själv bl.a. att kutta mig själv med rakblad som jag hittade i badrumsskåpet…

Så har även nu väldigt dåligt självförtroende och är rädd för vissa killar för är rädd att bli utsatt för samma psykiska mobbning igen…

Annons:
Aleya
3/11/16, 10:50 PM
#14

Har blivit utsatt för misshandel

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Mysan_
3/13/16, 8:53 PM
#15

Jag har blivit misshandlad ett antal gånger av samma person och personer ett antal gånger, både fysiskt och psykiskt.

Upp till toppen
Annons: