Annons:
Etikett09-stöd-hjälp-terapi
Läst 1687 ggr
[SophD]
2015-09-22 16:52

Saknaden

Hej! I maj gjorde jag en anmälan mot min dåvarande pojkvän. Flera olika tillfällen jag blivit slagen av honom, och väldigt mycket psykiskt. Det har nu gått vidare till åklagare, dock är bara en händelse med och den är klassad som ringa misshandel. Är dock glad att de inte la ner allt. 

I söndags så hittade jag min gamla telefon, skulle kolla om jag tömt den för har planer på att sälja den. Jag hade inte det, utan där fanns massor bilder från den bra perioden med mitt ex, vi hade nämligen sådana också. Massa sms, där han berättar att han kommer älska mig och finnas i hans hjärta även om jag gör slut med honom. Tyckte det var jätte jobbigt att läsa, och se alla bilder. 

Jag fick en svag känsla av saknad. Nu är jag jätte rädd att tappa det och söka upp honom. Kan tillägga att vi går i samma klass, ser honom dagligen. Idag i skolan höll jag på att bryta ihop för det var jobbigt att se honom efter allt jag läst. 

Jag vill egentligen inte gå tillbaka, för min egen säkerhet. Men vad ska jag göra med denna känslan…

Annons:
Tjeja
2015-09-22 16:59
#1

Inse att känslan luras. Det ni hade då kommer ni aldrig få igen på något hållbart vis. Du får tänka att killen i de bra perioderna och ditt ex är två olika personer. Den bra killen dog när exet första gången slog dig. Sörj det fina, minns det med ett leende men kom ihåg att det är just ett minne och den fina personen finns egentligen inte alls. ♡

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

AnnaMariaK
2015-09-28 22:32
#2

TS, känslan finns hos dig. Det var kanske Du som klädde relationen i en vacker dräkt. Hos den andra fanns tydligen inte den eftersom han verkade inte ha hämningar att kränka dig. Så gör man inte mot sin älskade.

Se detta som en egenskap hos dig: förmåga att se kärlek och godhet. Den kommer att vägleda dig, men han var inte den Du trodde, tyvärr.

Herbivoren
2015-10-25 20:30
#3

Ett förhållande består av flera olika känslor. Kärlek är ju den känsla som gör att man går in i ett förhållande. Det är också kärleken som gör att man stannar kvar. Nu i efterhand är det lätt att se tillbaka på dessa positiva känslor man hade och förminska de negativa känslor man har. Jag har tidigare här skrivit om det traumatiska bandet om du vill läsa mer om hur olika känslor påverkar varför man stannar kvar.

Jag skulle rekommendera att kolla med kommunen du bor i om det finns någon relationsvåldsmottagning så att du kan prata med någon och få stöd i dina känslor.

MissClue
2015-11-18 15:37
#4

Först o främst vilken modig och superstark tjej du verkar vara. Mitt råd utifrån egna erfarenheter så Vad du än gör gå inte tillbaka till honom trots att du dras till det i perioder, du skulle svika dig själv så otroligt mycket eftersom han med största sannolik kommer behandla dig lika illa igen om inte mycket värre. De var minnena av de bra perioderna som gjorde att man stannade allt för länge och så funkar dom. Lockar in en med guld o gröna skogar för att sedan successivt börja med misshandeln. Jag kan också få den känslan av saknad om jag hittar en bild på mig o han men det är mest känslan av förälskelse jag saknar, han den kärleksfulla, charmiga killen som jag blev förälskad i fanns ju aldrig. det var bara hans påhittade karaktär för att få ner än i fällan

I love not man the less, but Nature more…

Upp till toppen
Annons: