Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1595 ggr
Calcifer
8/8/15, 7:25 PM

Prata av er!

Tänkte jag gör en samlingstråd då jag fått förfrågningar om detta rätt ofta.

  • Det går fint att skicka PM till mig, er värd, om ni vill prata av er lite. Kom ihåg dock att jag kanske inte kan svara på en gång och jag har ingen utbildning inom ämnet så jag kan inte ge professionellt stöd. Däremot kan jag hjälpa er att hitta någon inom vården att prata med, eller hjälpa till att leta fram relevanta telefonnummer osv.
  • Det går att skriva inlägg anonymt på sajten om ni inte vill att alla ska kunna kolla vem ni är.
  • Om ni söker professionell hjälp är det vården ni måste kontakta.
  • Om ni befinner er i en krissituation där ni far illa i hemmet är det också professionella ni måste kontakta. T:ex kvinnojouren eller BRIS.
  • Om läget är akut och ni är sjuka kontaktar ni antingen ert lokala sjukhus, ringer 112, eller 1177 om ni är osäkra.

Kom ihåg att det inte är alltid någon ser era trådar omedelbart, så är det snabb hjälp ni söker så måste ni vända er till en officiell organisation!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Herbivoren
8/9/15, 7:40 AM
#1

Kommunerna har också relationsvåldshandlägggare inom socialtjänsten som det går att kontakta. De kan hjälpa till med skydd, stöd och intyg för bla sekretessmarkering i folkbokföringen. Många kommuner har också kostnadsfritt samtalsstöd för våldsutsatta.

Sabinan
3/27/16, 4:27 AM
#2

Puttar upp denna viktiga tråd.
PM:a mig om ni vill prata privat med mig och känner att du vill prata av dig jag har stor erfarenhet av misshandel i nära relationer.
Jag är inte utbildad inom just kvinnomisshandel men inom psykiatrin.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
3/29/16, 5:37 AM
#3

Jag joina detta. Behöver någon prata så finns jag här. Men jag kanske inte svarar direkt, men svar kommer att ges efter bästa förmåga.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Calcifer
3/29/16, 6:39 PM
#4

Som kuriosa är det nu bästa Sabinan som är Sajtvärd, men, så länge man har tålamod är det såklart fortfarande okej att ställa frågor till mig eller be om råd från mig så hjälper jag så gott jag kan. Jag bryr mig fortfarande och har fortfarande erfarenhet i området. :)


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sabinan
4/3/16, 3:17 PM
#5

#4 Tack fina Calcifer för dina ord. ❤️
Tack både #3 Aleya och #4 Calcifer för att ni bryr er om andra och att man kan vända sig till er om man vill få stöttning, prata av sig samt ställa frågor.
Det är fint och generöst av er båda 🤗

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
4/3/16, 3:20 PM
#6

#5 vet själv hur viktigt det kan vara att prata med en utomstående i dessa situationer. Så därför ser jag det som viktigt att ställa upp för andra i dessa situationer.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Sabinan
4/3/16, 3:48 PM
#7

#6 Ja, Aleya, du är bra på att stötta 🙂❤️

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Skorpion76
4/16/16, 8:55 AM
#8

Jag hänger gärna på!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: