Annons:
Etikett15-länkar
Läst 1659 ggr
Aleya
2015-03-20 17:51

Barnen som blev kvar

http://story.aftonbladet.se/dodadekvinnor#section-8 Aftonbladets serie om kvinnor som blir mördade av sina män. Och barnen som blir kvar efter att mamman blivit mördad. Det som ger mig rysningar är att det är som att myndigheterna är handfallna när det kommer till detta område. Lyssna gärna på dessa historier. Och till dig som är misshandlad: lyssna på detta och finn styrka att lämna den som misshandlar dig! Du klarar det! Det finns inget som hindrar dig. Ring närmaste kvinnojour och be om råd. Det är svårt, jag vet. Men ditt liv är lika värdefullt som andra människors.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Annons:
Aleya
2016-03-11 22:32
#1

Jag vill åter visa denna artikeln.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
2016-03-11 22:52
#2

Så fruktansvärt sorgligt att läsa och lyssna på.
Barnen är så utsatta och faller mellan myndigheters stolar, samtidigt som det finns lagar som låter så fina men i praktiken gör de utsatta och drabbade barnens situation värre, tex detta med delad vårdnad eller att alla barn har rätt till två föräldrar.
I normala fall är detta mycket bra men ett barn som varit med om att en förälder dödat den andre, eller att barnet varit med om sexuella övergrepp och måste träffa föräldern som utsatte den för det hemska, där fungerar lagarna det tyvärr inte alltid så bra.

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
2016-03-11 23:01
#3

#2 jo det är hemskt. Och ibland blir barn separerade från sin biologiska släkt. Varför vet jag inte. Men det är sjukt

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Sabinan
2016-03-11 23:14
#4

#3 Håller med dig, det är riktigt sjukt att barn kan hållas separerade från en släkt där de kunde hittat trygghet.
Tyvärr är lagarna väldigt fyrkantiga ibland.

Jag har hört en del riktigt otäcka scenarier, om utsatta barn av min syster som är barnpsykolog. Ibland kan man inte tro sina öron när hon berättat om vissa av hennes små patienter😕

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Aleya
2016-03-11 23:21
#5

#4 ja hur man ens kan göra en annan människa så illa går över mitt förstånd. Jag vill inte ens veta hur man gör.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: