Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 3935 ggr
Anonym
Anonym
2015-02-02 21:53

Misshandlad igen.

Jag tänkte göra min historia kort.

Personen jag vart tillsammans med i ett par år har för snart 2 år sen börjat slå mig, det började ganska lätt som någon knuff till att bli så mycket värre. När det är som värst kan personen ifråga slå mig en hel natt och bli helt svart i ögonen jag kan ha blåmärken och bulor rivsår över hela kroppen han har skjutit mig med en soft air gun pistol hotat att skära av min hals med kniv klämt mig i en dörr och även strypt mig och slått mitt huvud har ibland vart rädd att han är kapabel att ta mitt liv, har behövt ringa till mig polis flera gånger. Jag älskar honom så det gör ont, så jag kan inte lämna honom även om det vore det bästa. Jag har aldrig rört honom, kanske provocerat kanske blivit arg men jag tycker inte det ger honom rätten att göra mig illa.

Vad ska jag ta mig till?

Annons:
Huygens
2015-02-02 21:55
#1

Du bör lämna honom.

Aleya
2015-02-02 21:57
#2

Ring kvinnofrid och be om hjälp. Mannen är inte klok

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2015-02-02 21:57
#3

#1 den tanken har jag tänkt så många gånger och så kommer jag ändå tillbaks, det är väl det att jag är en ganska ensam person dem bra stunderna väger upp och så kommer dem dåliga stunderna och slagen.

Jag vet inte vad som väger mest, smärtan eller kärleken.

Maria
2015-02-02 21:58
#4

Läs igenom din text en gång eller så många gånger du behöver för att inse att du måste lämna honom om du vill ha kvar ditt liv, både bokstavligen och själsligt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Anonym
Anonym
2015-02-02 22:00
#5

Hur kan du älska någon som totalt pissar på dig?

Visa dig själv respekt och gå!

[greenseng]1
2015-02-02 22:01
#6

#0

  Har han någon gång ångrat sig?

Annons:
Inkanyezi
2015-02-02 22:01
#7

Du har inte något alternativ annat än att lämna honom. Du kan inte hjälpa honom att ta tag i sitt liv för att få bort destruktiviteten. Om du inte lämnar honom är risken att han skadar dig än värre mycket stor. Personer som uppför sig så saknar gräns för vad de kan göra. 

Så lämna honom, för alltid.

[JenniN]
2015-02-02 22:03
#8

usch vad ledsen jag blir av att läsa det här. Du måste söka hjälp så att du får styrka att ta dig därifrån. 
Jag hejar på dig.

[Udoon]
2015-02-02 22:04
#9

en vacker dag kommer det att gå över styr även om du inte tror det nu, lämna honom om du inte vill att han ska ta livet av dig!

Cahira
2015-02-02 22:06
#10

Fråga dig själv vad du hade sagt om det var din bästa vän som var i det där förhållandet. Du förtjänar samma respekt och lycka som du vill de människor du älskar. Han har säkert fått dig att tro att du inte kommer hitta någon annan och det är SÅ fel. 

Lämna honom, lär känna vem du är, umgås med de människor du älskar, skaffa hobbies och sträva mot lycka. Du kommer möta någon som behandlar dig med respekt och som en människa, en person och som du kan känna dig trygg med. Du förtjänar lycka och trygghet. 

Om du är rädd för vad han gör när du går, ring kvinnofridlinjen och åk till någon du känner och bo där tills du känner dig tryggare igen.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

uffelarsen
2015-02-02 22:08
#11

Jag är uppväxt i ett hem där min far var svårt alkoholiserad och  utsatte min mamma får svår misshandel både psykiskt och vädigt mycket fysiskt, jag kan garantera dig till 100% att det ALDRIG ALDRIG kommer att bli bra , Han kommer möjligtvis att sluta i perioder men kommer att återkomma och då oftast värre än förut , om du inte vill lämna svinet så är det ditt liv , ingen kan tvinga dig till att lämna om du inte vill ,men du kan lita på mig när jag säger att det kommer att bli värre, att bli slagen i någon situation kan faktiskt hända och jag säger att en gång kanske man kan förlåta men ALDRIG mer för då hamnar man i din sits och det slutar oftast väldigt tråkigt. Ditt liv - ditt val och hur du än väljer så önskar jag dig all lycka med ditt beslut.

[Kathja]1
2015-02-02 22:11
#12

#3 Du skriver att det bra överväger det dåliga… Berätta gärna vad han gör för dig som du tycker rättfärdigar att han gör det han gör. För att du kanske själv ska få lite perspektiv.

Du frågar (oss) vad du ska göra och jag tror att alla som läser tänker det du redan har fått som svar, och ja du borde lämna honom. Men det vet du nog redan, eller hur? Frågan är varför du inte gör det? Vad är det i dig som gör att du väljer att stanna kvar? Hur skruvat det kanske än låter så är det nämligen som så att vi aldrig gör något som inte på något plan ger oss något positivt. Sedan kan det vara svårt att se själv eftersom de underliggande mekanismerna till extrema saker som det du berättar just är UNDERliggande, de finns antagligen i ditt undermedvetna. Men det lär ha min antingen din självbild att göra, och/eller med vad du har blivit utsatt för tidigare - kanske i unga år.  

Så finns det en cell i ditt jag som vill bort ifrån det där förhållandet tycket jag att du ska söka professionell hjälp för att bena i varför du är där du är och för att sedan kunna få hjälp att komma loss. För jag LOVAR dig vännen, du är värd tiotusen gånger bättre än det där. 🤗

AnnaMariaK
2015-02-02 23:13
#13

Kära TS, även Hitler hade sina goda sidor.

Jag har levt med en misshandlande man i 18 år innan jag lämnade honom för gott och då har han inte slagit mig mer än ett par gånger om året. Men det räckte för att knäcka min självkänsla. Jag har lämnat honom för 14 år sedan och det är först nu jag känner mig riktigt fri. Kom ihåg: ett misshandelsförhållande är som kvicksand, du sjunker djupare och djupare och till slut ser du ingen ljusning.

Den man du lever med är en ynkrygg som slår dem som är svagare än han. Jag blir ledsen när jag läser din berättelse. Snälla TS, hoppa av detta tåg innan han slår ihjäl dig. Du är förslavad av våldet, det är därför du tror att du älskar honom. Jag vet för att jag har varit där. Älska dig själv i stället och sök hjälp omedelbart. Styrkekramar ❤️

Annons:
kampfrieser
2015-02-04 03:00
#14

Har varit i din situation tidigare under fem år. Jag älskade honom innerligt. Trodde jag. Tills jag, av någon anledning, drog hem till en kompis han inte visste att jag hade och bosatte mig där.

Jag trodde att min värld skulle rasa samman utan honom. Jag sörjde inte en dag och fällde inte en jävla tår. Jag var väl klar med det under förhållandet, antar jag.

Han har försökt få tag i mig antalet gånger, kommit krypandes med ursäkter jag hört tidigare men efter att insett att jag aldrig ALDRIG älskat honom blev det, med stöd (mycket stöd) ifrån närstående väldigt enkelt att neka honom.

Jag älskade inte honom, trots att jag trodde på det SÅ STARKT att jag kunde gråta utav bara tanken att vara utan honom. Jag var beroende av honom.

Du kommer inte gilla det här, men du älskar inte honom heller. Du är beroende, precis som jag var. Du sitter i exakt samma sits jag satt i 2005-2010. Du MÅSTE bort därifrån. MÅSTE. Det kommer inte sluta väl. Han har sagt till dig att han en dag kommer döda dig, eller hur? "Av kärlek" eller liknande.

Jag bär idag på en kronisk PTSD, post-traumatiskt stressyndrom, som har medfört diverse annat t.ex. anorexi, depressioner, panikattacker och en helt okontrollerbar ångest. Jag har varit nära döden ett par gånger pga mitt mående i efterhand. Inte för att jag stack, utan för att jag var kvar alldeles för länge.

Jag ser hans äckliga ansikte så fort jag blundar, jag drömmer om honom om nätterna och jag går varje dag och är rädd för mitt liv, ständigt i fly-eller-slåss-läge. Det är otroligt påfrestande och jag hatar att utsätta mina närstående för mig själv. Men vet du? Jag har aldrig värderat mitt Jag lika mycket tidigare, och idag förstår jag inte att det har hänt mig. Det är helt ofattbart.

jag vet inte vart du bor, men jag bor i ett hus med 5 r o kök i Kronobergs län. Vill du komma ifrån ditt liv och börja leva igen kan du bo hos mig ett tag så hjälper jag dig att fixa det för dig. Du kan skicka meddelande här till mig (man kan det va?). Du är nog inte intresserad utav det just nu men om du faller i tanken imorgon eller nästa år är du välkommen.

Cahira
2015-02-04 03:42
#15

Om jag bodde kvar i sverige skulle jag betala biljett åt dig TS så du fick åka till Umeå från vart du än bor, och han hade inte kunnat hitta dig. Du hade fått komma bort, få semester, hitta dig själv och få andas en stund. Känna trygghet en stund.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Thotis90
2015-02-04 19:24
#16

Jag pratar utifrån egen erfarenhet när jag säger att det aldrig (i extremt få fall) blir bättre. Jag vet hur svårt det är att lämna, men med rätt stöd är det möjligt. Har du människor runt omkring dig som kan hjälpa dig på något sätt?

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

MissClue
2015-02-07 20:21
#17

Lämna honom, lättare sagt än gjort. Skulle du slå, skjuta, riva, strypa, hota att skära halsen av en person du älskar t.ex honom. Jag tror inte det så varför "godtar" du att han gör det? Han hade säkert stängt ute och anmält en person som behandlade honom på det viset. Jag älskade min ex enormt mycket som behandlade mig på liknande sätt, men nu i efterhand så inser jag att det där var absolut inte kärlek, varje fall inte från hans sida.

I love not man the less, but Nature more…

grå
2015-02-09 15:22
#18

Jag vet att det är svårt, och jag vet att det känns som om du älskar honom och det gör du säkert men det handlar om så mycket annat också vilket du kommer att inse om du lämnar honom och ber om hjälp för att bearbeta vad han har utsatt dig för. 
Jag önskar att jag kunde skriva någonting som skulle kunna övertyga dig om att du måste gå, jag har befunnit mig där du befinner dig. Lämna honom, du kan dö och du förtjänar att leva ett liv HELT fritt från våld. Gör som någon tidigare skrivit och läs igenom det du skrivit, fundera på hur du skulle reagera om det var någon du brydde dig om som skrivit det du skrivit. Vad skulle du råda dem till. Om du vill prata med någon som känner igen sig i ditt inlägg så får du gärna skriva ett meddelande.

[JeanetteK]
2015-02-10 12:18
#19

Så mycket bra har redan skrivits. Hoppas du kan hitta modet att ta dig därifrån. PMa om jag kan hjälpa dig. Du är mycket starkare än du tror och du är värd att leva tryggt och att vara älskad. ❤️

Cragan
2015-02-17 12:42
#20

tyvärr inget ovanligt att den misshandlade stannar kvar 1 dag för länge med sörjande närstående som slut resultat.  

försök hitta hjälp att ta dig därifrån om du inte tror att du kan gå självmant.
då tyvärr även många behöver hjälp till självhjälp då dom bryts ner så totalt av misshandeln även om dom ej tror att dom har förändrats.

Annons:
Maol71
2015-02-21 13:03
#21

Är det kärlek? Att slå och göra illa? Nej, det är det inte. Jag blir precis skakig i kroppen när jag läser detta, har själv blivit misshandlad en gång för inte så länge sen och är inte kvar i förhållandet.Å det är tufft - för man vet inte hur man ska göra ibland. Känslorna tar överhand. Men till slut bestämde jag mig . JAG SKA MÅ BRA!! Jag förstår dina tvivel om smärta och kärlek - men tänk på vad du vill ha i ditt liv innan det är för sent.  

Många gånger så trodde jag att jag var stark själv - men det är man inte i en sån situation - be om hjälp och stöd från alla du litar på - jag är övertygad om att de kommer att hjälpa dig ur detta.

LillaJagKan
2015-02-26 10:44
#22

Mitt tips är ring kvinnofrid och be om hjälp.

Flytta till en ny stad en bra bit ifrån honom, då blir det svårare att falla tillbaka till honom, gör en ny start i livet. Kanske till en stad där du har mamma, pappa, syster, kusin, kompis, eller liknande?

AnnaMariaK
2015-03-01 10:54
#23

Jag ville bara lägga till att om man har att göra med en kontrollerande misshandlare ska man undvika att tala om för honom att man tänker lämna honom, för våldet kan eskalera väldigt fort. Man ska söka hjälp och avlägsna sig snabbt. Jag fick ta fönstervägen (det var i markplan som tur var). Låste in mig i ett rum där jag hade en väska med bl a pass och lite personliga saker som dagbok mm, öppnade fönstret och hoppade ut samt sprang till min bil. Överraskningen var total. Han hann inte med. När jag skulle hämta mina andra saker då var han redan efter de första polisförhören (man har beslagtagit hans jaktvapen bl a) och jag hade två starka karlar med mig som hjälpte mig att flytta. Han verkade ganska liten och inte så kaxig i det "sällskapet".

AnnaMariaK
2015-03-02 13:25
#24

TS, hoppas Du är fortfarande  vid liv ❤️

Calcifer
2015-03-05 13:46
#25

Jag hoppas du fortfarande finns med oss, och jag stämmer in i kören: lämna. Kontakta familj och vänner för att få hjälp med detta, om du inte har någon som kan hjälpa i den månen ring antingen polis eller vården eller kvinnofridslinjen. Du behöver hjälp att komma ur denna persons våld. För nej, han misshandlar dig inte bara fysiskt utan psykiskt också. Hade det bara handlat om fysiskt våld hade du gått för länge sedan. Du kanske inte vet det själv, men han har manipulerat dig till att acceptera en helt oacceptabel situation. Du behöver hjälp. Och det fort. Om du PM:ar mig vart i landet du bor lovar jag att hjälpa dig att googla fram vilka alternativ som finns för att du ska kunna kontakta någon omedelbart och få hjälp.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym345
2015-03-05 22:29
#26

Jag har vart i din situation tills jag började älska mig själv mer än honom, för tillslut finns bara hatet kvar. Du är värd mer än ett liv med en man som gör dig illa. Det är klart att ni haft era bra stunder tillsammans men om han badhandukar dig illa är det bara att gå ifrån honom och aldrig mer gå tillbaka. Det kommer att vara jobbigt och du kommer må dåligt men i slutändan så har du vunnit ditt liv tillbaka. Han förtjänar inte din kärlek! Hoppas du är okej..

uffelarsen
2015-03-07 21:33
#27

"LÄS INTE OM NI ÄR KÄNSLIGA"

Precis som #23  skriver så skall du vara riktigt försiktig, Jag vet inte om det är så bra att skriva detaljmässigt men det kanske väcker lite tankar hos dig, En nära vän till mig har en dotter som bodde tillsammans med en liten charmig kille, och jag fick höra ganska ofta om paret då min bekant var väldigt stolt över sin dotter och hur bra det gick för henne, Jag hörde inte av min kompis under en längre tid och blev lite orolig då vi pratades vid ofta så jag åkte hem till honom då han inte svarade i telefonen när jag ringde. När jag kom hem till honom förstod jag varför, jag fick inte träffa hans dotter men jag fick se bilder på henne som han tog på sjukhuset. Den lilla charmiga killen hade krossat hennes okben , krossat hennes näsa, spräckt hennes ögonbryn, hennes läppar går inte att beskriva och där var alla hennes tänder hade suttit fanns nu bara ett hål med lite stumpar till tänder, krossat käken och sparkat henne överallt på hela kroppen, han kände inte igen henne på sjukhuset och läkaren varnade honom innan han gick in med sin fru. Läkaren  sa att det var ett litet mirakel att hon överlevde. Som jag skrev till dig i mitt andra inlägg , en gång kan man förlåta då vi inte är mer än människor men oftast så om det upprepas så leder det bara till mer och mer våld + då även ökad våldsamhet då man har gått över den där lilla osynliga gränsen. Ta dig därifrån så fort du bara kan. Jag har varit med om lite skit i mitt liv och kan säga dig att alla hans löften om att det aldrig skall hända igen menar han säkert just då men så tappar han kontrollen igen . Ingen förtjänar att leva med ett sådant kräk till människa. Jag håller mina tummar för dig att allt kommer att gå finfint.

Annons:
siberlina
2015-05-23 13:34
#28

lämna    honom,  skulle   du vija  bli vän  med    någon som  slår  ner  dig  ute på  gatan.

klart  man kan vara   på dåligt humör,men  han har inte rätt att  slå  dig  ialla  all

Upp till toppen
Annons: