Annons:
Etikett03-min-historia
Läst 1299 ggr
jela96
2014-12-08 15:36

Presenterar mig själv!

Hej! 
Idag blev jag ny Medarbetare här på Misshandel.ifokus och tänkte börja med en presentation av mig själv!

Mitt namn är Jennie och jag är 18 år gammal och bor i Värmland. 
Jag har själv varit utsatt för psykiskt och fysiskt misshandel och tänkte nedan berätta min historia.  Om ni har frågor , funderingar eller bara behöver prata med någon  är jag inte längre än ett PM bort 🌺

Min historia börjar redan som barn tyvärr. Jag blev ständigt psykiskt misshandlad av min låtsaspappa som bodde med mig och familjen samt är gift med min mamma.
Han kallade mig ofta för idiot men vid elva års ålder blev jag även kallad för det starka och grymma ordet hora. Det var nog då jag på riktigt började nedvärdera mig själv och se mig själv som någonting dåligt istället. Han har både sparkat och slagit mig helt utan anledning. Min mamma blev rånad och hotad till livet när jag var 5 och jag fick då otroligt mycket ångest och det förvärrades med min låtsas pappa då jag alltid trodde att han skulle döda mig. Från 5 års ålder har jag på olika sätt uttryckt att jag velat dö samt haft panikångestattacker.

Min pappa har även omedvetet psykiskt misshandlad mig som barn då jag fick former men inte växte så mycket på längden. Han sa ofta kommentarer som 'Du vill väll inte att dina kompisar kallar dig för elefant?' Det höll på från 7 års ålder och ligger i grunden för min dåliga syn på mig själv.

Jag träffade en kille för tre år sedan som behandlade mig som smuts och kallade mig hemska saker som hora, äckel osv. han och hans kompis misshandlade även mig så mycket att jag föll ihop i snön. Jag var då för rädd för att anmäla honom och har inte gjort det heller. Det tog slut efter ett halvår. Har även blivit våldtagen av 3 killar vilket jag tyvärr inte heller anmält.

För 2 år sedan träffade jag en ny kille som förbjöd mig från att träffa killkompisar och misshandlade mig psykiskt och fysiskt.

Jag har diagnostiserat Generaliserat ångestsyndrom och panikångest.
Äter Sertralin, Atarax och har även börjat med en till tablett.

Nu jobbar jag med mig själv för att i framtiden bli av med den dåliga synen på mig själv och mina andra problem.

Missa inte Månadens dvärgkanin  - Sajtvärdinna på dvärgkaniner
Bunnysta@instagram

Annons:
Calcifer
2014-12-09 01:43
#1

Och du är varmt välkommen till sajten och en enorm eloge till dig som tagit dig ur detta jag hoppas att det aldrig händer igen!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: