Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 819 ggr
Ceccan
9/9/14, 1:15 PM

Hur mycket skall man behöva stå ut med

Hejsan !

Vart går gränsen egentligen till psykiskt misshandel ? Av sekretess skäl kan jag ej nämna våra namn eller vart vi bor . Vi har nu levt med sekretess ett tag och under en lång tid blivit utsatta för Psykiskt misshandel av nära familjemedlemmar . Detta består av förföljelser , påhopp,  falska anklagelser , hot via andra personer , uthängd på nätet m,m …Personen ifråga finns i ex antal år i belastningsregistret & och allt detta handlar om ett barn som är stor nog att bestämma själv och har sin egen vilja…. Jag har upprepande gånger varit i kontakt med polisen för att få hjälp inkl försök till kontaktförbud ..Varför skall det vara så svårt att få myndigheter att agera och hur mycket skall man orka med . Finns det nån mer här ute som känner lika dant som jag eller har varit med om samma sak ? Tips & råd är också välkommet …

Annons:
Cindy S
9/9/14, 1:20 PM
#1

Ta kontakt med tidning, om ni vågar. Kanske en tidning pratar med er, pratar med experter, så får ni råd så. Annars kan kanske advokat vara sista utvägen? Eller prata med de lokalpolisen svarar till? De kanske inte sköter sitt jobb.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Ceccan
9/9/14, 1:26 PM
#2

Hm har haft kontakt med tidningen , men då vi har sekretess vågar man inte skriva om detta & jag vågar inte skriva så mycket här heller , har också varit i kontakt med lokala polisen allt jag känner är att dom inte vill ta tag i det & att det skall vara mer allvarlig  hotelser . Problemet är att det blir bara värre & denne person har tydligen inga begränsningar alls

Cindy S
9/9/14, 1:33 PM
#3

Då borde du ta upp det med polisernas chefer, regionallt eller nationellt.

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

Ceccan
9/9/14, 2:16 PM
#4

Jag sitter och funderar hur jag kunna sätta stopp för allt detta , ska på ett möte i morgon hos en myndighet som jag hoppas kan leda till nått positivt

Riighto
9/10/14, 11:42 PM
#5

En sak du kan göra är att samla bevis. Spela in samtal och spara eventiella hot du fått på mail, sociala medier och liknande. Finns det bevis så händer det mer.

Ceccan
9/11/14, 10:58 AM
#6

# 5 

Jag har skickat PM till dig

Annons:
Calcifer
9/16/14, 7:54 AM
#7

Du ska definitivt spara ALLT som personen kan tänkas skicka till dig, inkluderat i det sms, mejl, inlägg online, meddelanden på telefonsvararen eller dylikt. Och upphöra ALL kontakt från din sida. Skriver de så svara inte. Ringer de så svara inte. Ignorera allt och samla ihop så mycket bevis du kan och lämna det vidare till polisen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Ceccan
9/16/14, 11:22 AM
#8

#7 

Jag har hur mycket som helst sparat men ingen vill ta tag i det . Detta handlar om en extrem svår vårdnadstvist som har gått överstyr . Hur som helst så är det flytt på gång vi får lämna vårt hem.. : (

Upp till toppen
Annons: