Annons:
Etikett06-sexuella-övergrepp
Läst 1668 ggr
Anonym345
7/1/14, 12:16 PM

Tankar om våldtäkt .

Jag har inte vågat skriva eller öppna mig om det här men nu tar jag mod , Jag var med om en våldtäkt för 4 år sedan av en kille som var en vän till mig. Det är anmält men polisen kunde inte göra något i brist på bevis. Hur kan man göra en annan människa så illa, hur kan man. Han tog min självkänsla, han tog min livsglädje, han tog min oskuld, han tog allt jag hade kvar och lämnade mig blodig på cement golvet. Alla säger att man måste glömma och förlåta, men glömma kommer jag aldrig göra. Och förlåta är jag inte redo för. Drömmer fortfarande mardrömmar , vaknar i panik. Känner mig så äcklig fortfarande. Inledande behövde jag bada 4 gånger om dagen, nu har det gått frammarsch då jag inte riktigt är ledsen längre utan arg. Har haft så mycket problem efter detta, ätstörningar, drogmissbruk, självmordsbenägen.. Men ingen kan döma mig. När jag satt på polis stationen så frågade dem mig frågor. : " vad hade du för kläder" "är du säker på att det var så det gick till" "varför följde du med honom" "varför var du hans vän ifrån början" "varför gick du inte där ifrån" . Dem har frågorna har suttit i min hjärna sedan dess. Alla dessa kränkande frågor dem ställer till någon som precis har gått sönder i tusenbitar. Hur kan dem sitta och döma mig när jag inte kunde göra något, han var för stark. Hur kan dem ifrågasätta min kläderna , det spelar väl ingenroll vad man har på sig och när jag svarade att jag hade på mig jeans och en tjock tröja så blev dem förvånade. Hur kan man ens fråga varför jag inte kunde ta mig där ifrån, jag kämpade för mitt liv. Tycker att det är fruktansvärt att man ska behöva höra dem här frågorna när ett NEJ borde räcka för killen/tjejen att sluta. Tiden kommer aldrig läka mina sår. Ärren sitter djupt i mig. Till alla ni som har blivit utsatta , ni är. Inte ensamma.

Annons:
RobinEH
7/1/14, 12:39 PM
#1

Polisen ställer frågor för att kunna få bevis för huruvida samlaget skedde eller inte skedde under samtycke. På grund av att det sker falska anmälningar om våldtäkt, precis som alla andra brott, så måste offret ifrågasättas och beviskrav existera.

Jag är dock inte positiv till frågan om klädsel. Kort kjol eller långa byxor gör en inte mer eller mindre benägen för samlag.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Calcifer
7/3/14, 5:52 PM
#2

#1 Polisen ställer dessa frågor för att det fortfarande finns de som gärna skyller på offret. Det är enklare så. Vad man har för kläder, varför man var vän med dem, det har egentligen ingenting med saken att göra. Om man trodde att personen skulle våldta en säger sunda förnuftet att man INTE skulle vara deras vän. Samhället är lite skruvat tyvärr, när det gäller våldtäkt, och det är därför så få gör en anmälan.

Till TS: Stor kram till dig, och kom ihåg att du inte har någon skuld i det hela.  Du behöver varken glömma eller förlåta, det går att komma vidare och läka utan att göra något av det. Jag har inte glömt det jag utsatts för och vägrar förlåta, men har gått vidare ändå.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: