Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 1078 ggr
Anonym
Anonym
2014-05-12 23:57

Om man blir tvingad till bj?

Känner att jag måste skriva av mig lite!.. Kommer inte gå in på det helt och hållet, är ingen stor grej men tror många kan ha varit med om något liknande.

Förra helgen hända en grej, jag och några vänner var på fest och hade tyvärr ändå blivit ganska fulla. Jag träffade en kille som drog in mig till toaletten och tryckte ner tungan i min mun. Efter en stund sa jag ändå till honom att det fick räcka och här jag borde ha gått iväg direkt men jag var väldigt förvirrad och killen fortsatte och tafsade väldigt mycket på mig fast jag sa att jag inte ville. Efter en stund tog han min hand och förde den i byxorna och bad om ett B J. Om jag minns rätt sa jag nej fast än det hände men jag kan lika väl bara vart tyst och gjort som han sa. (Den här killen minns jag även som väldigt nykter)

Känns som om jag gör en stor grej av ingenting och det känns även som att jag får skylla mig själv som drack och inte sa ifrån mer. Men jag har heller aldrig känt mig såhär förvirrad och utnyttjad förut. Vet inte om man kan kalla det för ett sexuellt övergrepp eller inte?

Annons:
[MrDiabolic]
2014-05-13 00:30
#1

Att bli tvingad att suga av någon är givetvis ett övergrepp. Men sorgligt nog lär du förlora om du tar detta till rättegång. Man är ju oskyldig tills skuld bevisats, så bevisbördan ligger med andra ord på dig.

AnnaMariaK
2014-05-13 21:18
#2

TS, det är inte så att du gör stor grej av ingenting och att du har dig själv att skylla! Personen som gjorde detta mot dig är ett svin! Men som #1 påpekar, blir det inte lätt att få rättvisa i en rättegång, eftersom man där måste bevisa det här svinets skuld. Finns det vittnen?

Alltför ofta tar de som blir utsatta för övergrepp på sig skuld som är den andra partens. Detta är orättfärdigt och det är viktigt för din psykiska hälsa att du inte skuldbelägger dig själv utan inser att du har blivit utsatt för ett övergrepp när du var ur stånd att försvara dig själv.

obstitant
2014-05-15 14:43
#3

Det är viktigt att skilja på två saker: Vad som hände dig och vad som går att bevisa i en rättssal.

Du blev utsatt för ett övergrepp. Beroende på hur full du var och exakt hur det gick till skulle det kunna klassas som en våldtäkt. Så du gör inte en stor grej av ingenting.

Det är förståeligt om du inte vill göra en anmälan eftersom det är en jobbig process och stor risk att bevisen inte räcker, särskilt eftersom du inte minns exakt vad som hände. Syftet skulle snarare vara att göra en markering inför dig själv, att se till att det kommer med i statistiken, och (om personen är identifierad) att det finns noterat att han har blivit anklagad för övergrepp tidigare om det skulle hända något annat, med någon annan. Varje nedlagd anmälan sänker hans trovärdighet.

Men det viktigaste är att du tar dina egna känslor och reaktioner på allvar. Prata med någon. Om du inte vet var du ska börja kan du ringa  till Nationella Hjälplinjen (020-220060) alla dagar 13-22. Där kan du få ett stödsamtal och sen hjälp med vart du ska vända dig om du vill ha mer hjälp.

Upp till toppen
Annons: