Annons:
Etikett10-när-ska-jag-gå-vägen-tillbaka
Läst 1305 ggr
Anonym
Anonym
2014-04-19 10:05

Hur komma tillbaka?

Hur kommer man tillbaka efter över 8 års celibat orsakat av den tredje våldtäkten, endast ett troget förhållande men han var psykopat som raderade ner mig till ingenting?

Jag känner att jag skulle vilja älska igen men jag vågar inte…

Jag har just så pass tagit mig förbi att vara rent utav rädd för karlar. Jag har inget minne av hur man dejtade längre… Nån som kan hjälpa eller lotsa mig rätt?

Annons:
_Fisken
2014-04-19 20:29
#1

Du tycks ha fått dig dina törnar. Jag håller med dig. Det är dags och kravla sig upp ur kolgruvan.

Hur är det med det sociala livet? Är du ute på nåt? Nån fest etc? Kvällskurser? Det måste börja så. Annars dejtingsidor men då vet du inte riktigt vad du träffar. 

För utan kontaktytor kommer du ingenstans. Har jag rätt?

När du väl kommit dit och slappnar av så händer möten automatiskt.

[HM-Liight]
2014-04-19 22:34
#2

Hej Anonym.

Oj vad tråkigt…vad tufft för dig, men det är riktigt härligt att du funderar på att börja dejta.

Bara det talar om att du har kommit en lång bit på vägen, starkt jobbat.

Glöm aldrig att det inte var dig det var fel på, du hade oturen just då i ditt liv och jag betvivlar att det sker igen. Du gjorde inget fel, ha med det i tankarna. 

Lätt för en annan att säga, det är himla lätt att ge goda råd, men det är ibland svårt att följa dem själv.  

Oftast brukar en partner som är aggressiv, bryta ner självförtroendet på sina partners, det gäller då att kunna bygga upp den igen, att tro på sig själv, lita på sitt eget förnuft och inte på andras onda ord.

Du har fått tuff erfarenhet av livet. 

Hur var du innan allt det här hände? Hur var du som person? 

Kan du hitta tillbaka till den tjejen du var då?

När du träffar en ny man i ditt liv, tänk på att även han ska vara värdig dig och inte bara tvärtom, att bara du ska vara "värdig" honom. 

Det är nog det bästa råden jag kan ge, att du funderar på om du kan hitta tillbaka till din "gamla" personlighet och att du aldrig får glömma att din partner måste passa in i din "mall" också, det ska vara likvärdigt. Han ska kunna ge och ta, den balansen är jätteviktig, samtidigt som du ska kunna ge och ta, även du. 

Kram <3

Anonym
Anonym
2014-04-20 07:25
#3

Tack för råden

Innan första våldtäckten var jag 12 år gammal och nu är jag vuxen, jag vet intehur det är att vara i ett normalt förhållande, har aldrig varit det. Det är mest det som skrämmer mig, att jag inte ska veta vad som är rätt och bara falla för samma typ som jag fallit för tidigare.

Drömmen är en kille som jag bara känner över internet, men han bor otroligt långt ifrån mig och ser mig inte på det sättet. Han representerar allt jag var lycklig i. Musiken, konsten. Allt.

Calcifer
2014-04-20 09:12
#4

Jag tror du måste börja med dig själv innan du ger dig in i dejtandet. Du kommer med största sannolikhet aldrig hitta en annan person som "får" dig att komma över dina rädslor, det är något du måste göra först, innan du börjar dejta. Mitt tips är att börja med att våga forma nya vänskaper, lära känna nya människor, prova nya erfarenheter utanför din trygghets zon.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

vegasol
2014-05-21 17:50
#5

Känner så väl igen det-inte våldtäkt -men grov misshandel-han fick 4.5 år för grov kvinnofridskränkning-jag lever fortfarande sju år efter isolerad o rädd o lider av PTSD och vågar inte lite på män…

Anonym
Anonym
2014-05-22 10:08
#6

Jag tror ju att jag har PTSD efter han som bröt ner mig… hela tiden hör jag hans röst om att jag inte duger, att jag är orsaken till att andra mår dåligt, att jag inte kan något och inte ens borde försöka…

Kanske sa det tidigare men den sista våldtäckten visste jag inte att det var en våldtäckt. Jag var så säker på att det var så ett förhållande skulle vara.

Annons:
Upp till toppen
Annons: