Annons:
Etikett16-off-topic-omröstning-lek-trådar
Läst 2093 ggr
Dennissen
2014-04-01 14:50

Sexhandel

Någon mer här som har läst någon av Staffan Nordstrands böcker? Jag har nyligen läst ut hans första bok Under Floden. Mår så illa inombords av att läsa om dessa barn som säljs som sexslavar och sen kastas bort som ingenting. 

Uppmanar verkligen er alla att läsa hans böcker eller gå in på hans hemsida www.beewithus.com och läsa om hans resor och upplevelser. Finns också så man kan donera direkt till barnhemmen på hemsidan där. Vilket jag tycker är fint då man slipper alla mellanhänder och man vet vart pengarna går direkt. 

Stor kram för att ni orkade läsa. 

Kram

Annons:
Dennissen
2014-04-25 14:33
#1

Kan verkligen tipsa er om att läsa Ellens blogginlägg om Staffan också <3 

http://milady.myshowroom.se/2014/04/24/staffan-nordstrand/

Dennissen
2014-05-27 10:59
#2

För er som kollade på nyheterna på TV4 i morse så såg ni att de nämnde människohandeln i sverige. Det finns alltså även här i en stor utsträckning som bli bara större, gå in på Staffans sida och läsa mer om hur man kan göra för att hjälpa till. 

www.beewithus.com

Cireea
2014-05-30 22:06
#3

Usch så hemskt! 

Mår så illa av att läsa böcker som handlar om misshandel, sexhandel och allt som tillhör samma kategori. Känns bara fel och hemskt!


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Dennissen
2014-06-18 15:25
#4

#3 ja det är verkligen tungt att läsa om men det är så himla viktigt att man får se och höra om detta och inte bara blunda för det. Det är lika hemskt som att det händer här i Sverige som i andra länder. Och det händer även här, jag vet att det är ungdomar som går i gymnasiet som även säljer sex på sidan av för att få lite extra pengar. Staffan kommer med sin nya bok nu i augusti och den verkar väldigt spännande då den handlar om människohandeln och utländska byggarbetare.

Cireea
2014-06-18 22:38
#5

Jag är faktiskt inte helt förvånad över att det finns i Sverige, bland ungdomar, då det rent kasst är så att studenter inte får mycket pengar att leva på. Vet själv hur tungt det är när det knappt räcker..


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Dennissen
2014-06-23 15:09
#6

Ja och det är så jäkla kasst. Speciellt för ungdomar som redan har det trassligt hemma, med föräldrar som småsuper och kanske inte tjänar så bra. =( 

Ge studenterna mer pengar!

Annons:
Dennissen
2014-09-30 16:07
#7

Nu har hans nya bok lanserats, eller i augusti rättare sagt. Vill passa på att rekommendera den, han skriver så himla bra böcker! Kolla in här och beställ: http://www.adlibris.com/se/bok/byggfirman-9789186505486

Calcifer
2014-11-06 15:19
#8

Lilja 4-ever är en jättebra film att se som tar upp ämnet rätt rejält, det här med att unga kvinnor luras till prostitution i ett annat land och sedan inte riktigt har något val kring vad de gör. En fiktiv film, såklart, men den har väldigt mycket sanning i sig.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Upp till toppen
Annons: