Annons:
Etikett01-allmänt
Läst 892 ggr
Cireea
2/14/14, 11:29 AM

Har du?

Har du blivit misshandlad i mer än ett förhållande? 

Observera att förhållande i den här frågan betyder alla sorters relationer såsom: föräldrar, syskon, vänner, pojk-flickvänner osv. 

Du är anonym i ditt svar om du inte själv väljer att berätta för oss andra via kommentar.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Annons:
Cireea
2/14/14, 11:31 AM
#1

Jag kan börja med att säga att jag blivit misshandlad av två pojkvänner av tre.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Calcifer
2/14/14, 2:38 PM
#2

Som tur var inte. Bara en pojkvän som misshandlat mig psykiskt.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

spinning lad
2/16/14, 12:13 AM
#3

Ja i tonårsåldern var jag psykiskt misshandlad av en pojkvän.. Har sedan haft 2 pojkvänner i vuxen ålder som misshandlat mig både psykiskt och fysiskt..Den sista var en riktig psykopat… När jag lyckades fly från vårt hem så bestämde jag mig för Aldrig mer gå in i en rellation..Tilliten till människor är noll… Har nu levt ensam i 16 17 år.. Det är så tudelat för igentligen vill jag leva i en trygg relation..Men det är så svårt att släppa garden och låta någon komma nära..Man är nog mer skadad av sitt föflutna än man inser…

Calcifer
2/16/14, 12:25 AM
#4

#3 Jag är hemskt ledsen för det du fått gå igenom, och att det resulterat i en rädsla för nytt förhållande. :(

Men jag förstår dig också, tyvärr. Jag har själv väldigt svårt att låta människor komma nära.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Cireea
2/16/14, 12:58 AM
#5

#3 Så otroligt tråkigt att du haft behövt gå igenom något som hemskt att du inte riktigt känner dig trygg :( Usch! 

Samtidigt så kan jag förstå att det är svårt, jag har själv stora problem med tillit och är väldigt harig av mig om någon blir arg.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

Blodfot
2/17/14, 2:32 PM
#6

Jag har blivit psykis misshanlad en gång, vi var aldrig riktigt ihop men var nära på. Han gjorde allt för att smickra, men nu ser jag att dte bara var för att jag skulle vara kvar, jag hatar honom än.

Det som ses som onska kan i verkligheten vara Godhet, och det vi ser som godhet kan vara onska!

Annons:
Morningrain
2/19/14, 1:49 AM
#7

Ja. Psykiskt misshandlad av min pappa både under uppväxten och som vuxen, även efter att jag brutit kontakten.

Fysiskt och psykiskt misshandlad av min flickvän.

Psykiskt misshandlad av en tjej jag inte var ihop med men hade nån slags sexuell relation/vänskap med under en kortare period.

Psykiskt misshandlad av en kille som jag också hade nån slags relation med men inte blev ihop med. Både med honom och med tjejen sa jag att jag inte ville bli tillsammans för att de visade detta beteende så tidigt. Med henne som jag är tillsammans med kom inte det förrän efter vi blivit tillsammans och sambo och redan knutit starka band..

Jag har haft två längre förhållanden med killar där jag Inte blivit misshandlad på något sett och de var mina första förhållanden. Det känns som att bli misshandlad triggar att råka på fler, ännu värre personer 😕Mina två första förhållanden var inte idealiska men jag var aldrig rädd för dom personerna eller blev kränkt.

Jag har blivit allergisk för varningssignaler men samtidigt märker jag att  de jag tycker är attraktiva men inte känner brukar visa sig vara tex alkoholister/ha misshandelstendenser. Är orolig för att om jag gjorde slut och träffade nån ny skulle bli kär i en annan person med detta beteende utan att förstå det först att det är ännu en ny likadan..

[hejhejhej!]
2/20/14, 3:45 PM
#8

Kan ni inte berätta om vad ni varit med om? Har ni blivit det av syskon, föräldrar, släckt, eller partner? På vilket sätt?

Cireea
2/20/14, 3:53 PM
#9

Fysiskt och psykiskt av två pojkvänner. Slag, sparkar, knivhot eller andra sorters hot. Den psykiska misshandeln är nog bland det värsta jag varit med om, jag skulle hellre bli slagen tio gånger extra än att stå ut med den påfrestning som blir när man blir psykiskt misshandlad. Man blir så övertygad om att allt är ens eget fel och att vänner och familj bara vill en illa. Man blir avskärmad från omvärlden och döljer allt för alla andra. Jag sa till och med upp kontakten med vissa vänner och det ångrar jag såklart efteråt. Det är riktigt sjukt hur länge dom tankarna sitter i. Jag har inte riktigt blivit av med dom än.


Film, Gravid, Hamster, Litteratur, Sommar, Twilight & Sydkorea
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Eyos Hamsteruppföding

[hejhejhej!]
2/20/14, 4:04 PM
#10

Uch då!:(

[::Vera::]
2/20/14, 10:41 PM
#11

Hej,

Mitt liv tog en helomvändning för ca 9 år sedan. Det jag har varit med om sedan dess hade jag aldrig trott skulle hända mig, eller hända med mig. Jag var stark, trygg, glad och positiv. Så som jag känner mig nu känns bara helt galet fel.

Psykisk misshandel av lite lättare form i några år, kontrollbehov, misstänksamhet, empatilöshet, nedvärdering och hot, till det att min kärlek till henne dog ut. Tog mig upp ur den krisen, kände mig hel och glad igen. Nöjd med tillvaron igen.

Sedan träffade jag en annan kvinna som jag verkligen ville leva med. Det är en fem år lång historia. Det var underbart ett år, tills hon flyttade in hos mig. Min förvirring sedan dess har varit total. Det har varit kaos, tårar, nedvärdering, förstörelse, grym nedvärdering, missunnsamhet, kontrollbehov, avundsjuka, hatiskt beteende, tassande på tå för att inte orsaka utbrott, förstörelse av hemmet, empatilöshet. Att ena stunden höra kärleksförklaringar för att i nästa stund övergå till någon slags illvilja, avundsjuka och förakt, och absolut inget var bra med mig.

Det var… fullständigt nedbrytande…Även om jag är en stark person ;-)…var…kan bli igen?

Jag är nu nyligen inte längre trakasserad av sms och hot. Har installerat övervakningskameror med inspelningsfunktion på mitt hus. Känns surrealistiskt. Tänker ibland att jag överdriver min rädsla. Men känner mig otrygg på riktigt! Reagerar på alla ljud, all rörelse utanför om kvällarna. Låser alltid om mig (fastän att jag vet att det hjälper föga om man har glasrutor). Känner mig dålig, svag, rädd, feg, ledsen. Och det speglar sig i allt jag gör..eller allt som jag inte längre har lust att göra.

Känner mig ofta likgiltig och sorgsen. Som om min själ inte finns längre. När min energi tillslut tog slut så blev jag en person som jag inte känner igen. Tycker inte om den hårda personen som jag blev. Hatade mig själv för att jag inte orkade stå ut.

Frågar mig varje dag, vad hände? Hur kunde jag låta det fortgå? Hur kunde jag ha en sådan övertro på att min kärlek skulle räcka för en sådan trasig människa som henne? Hur kunde jag låta mig bli manipulerad till att ta ansvar för hennes historia och utagerande tillstånd? Hur?

Kommer jag att våga träffa någon mer person någonsin igen?…Har lite av samma tankar som dig, Morningrain…Jag har en hel del jobb med mig själv framöver. Så mycket har jag kommit fram till. Tar en dag i taget nu och försöker vara snäll mot mig och uppskatta det som faktiskt är helt ok i mitt liv, trots allt.

Skönt att få skriva lite här. Ta hand om er!

[::Vera::]
2/20/14, 11:13 PM
#12

Spinning lad,jag önskar att jag kunde göra något för att underlätta. Jag vet just nu inte om min längtan efter att leva i en trygg relation kommer att vara starkare än min rädsla (Och jag vill verkligen älska och ha någon nära att dela livet med). Men jag vet att rädsla definitivt hindrar mig från att känna glädje..på alla områden.

Hur tror du att man kan övervinna rädslan?…Kan man förminska den genom att fokusera på det som verkligen skulle kunna leda till en bättre tillvaro?

Hur kan man känna tillit till andra igen, när man har blivit förrådd? Är det tilliten till sig själv som är mest skadad? …Jag har bara massor av frågor känner jag.

Kram

Gur4m1
2/21/14, 6:03 PM
#13

Pryskiskt av två pojkvänner, fysiskt av den sista pojkvännen. Men det var när jag var ung och kärlekstörstande och idag skulle jag lämna en sådan relation direkt. Jag är idag med en pojkvän som inte ens kallat mig för någonting elakt under 6 år. "inte ens". Nu vet jag hur respekt känns.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
[::Vera::]
2/21/14, 8:55 PM
#14

#13 Glad för din skull! 😃

Upp till toppen
Annons: