Annons:
Etikett04-fysisk-psykisk-misshandel
Läst 837 ggr
Calcifer
2013-12-05 11:48

Hjälpa någon...

Har ni någonsin funnit er i en situation där någon ni står nära har blivit utsatt för misshandel men inte velat få hjälp eller inse att de behöver hjälp? Jag hade, när jag var yngre, en vän som blev misshandlad av sin pojkvän och hon ursäktade honom jämt med "men han älskar mig och ber alltid om ursäkt efteråt" varje gång det gick illa. Jag gjorde allt jag kunde men var så pass ung (bara 17) att jag inte hade tillräckligt med kunskap för att göra så mycket konkret. Det var inte före han bröt tre av hennes revben när han slängde henne på golvet och stampade på hennes bröstkorg som hon äntligen lämnade honom för gott.

Den desperation och förtvivlan man känner när man vill men inte riktigt kan göra något för att hjälpa går inte att beskriva. Någon som känner igen sig?


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Helenaw87
2013-12-22 19:01
#1

Ja min mormor var gift med en man som misshandlade både henne, min mamma å mammas systrar.
Även min ena moster var med en man som gjorde henne illa så pass ahh hon tog barnen till kvinnojour… vi hjälpte henne mkt men hon gick alltid tillbaka till honom.

Jag sj har varit i ett liknande förhållande då jag var 18 år.. är nu 27.
Nu har jag lärt mej å ursäktar inte en enda smäll igen

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Calcifer
2013-12-23 12:29
#2

Ja det svåraste är ju när de går tillbaka, men tyvärr brukar de flesta ha blivit psykiskt misshandlade också så pass att de inte tror att de har något annat val.

Bra att du funnit styrka i din erfarenhet och har lärt dig att du förtjänar en miljon bättre än ett sådant förhållande!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Helenaw87
2013-12-25 23:44
#3

Ja tyvärr är det så och jag har svårt att hjälpa numera då jag vet att de flesta ändå går tillbaka.. känns liksom meningslöst

"Fantasy abandoned by reason produces impossible monsters"

Upp till toppen
Annons: